Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Procurve configureren  (gelezen 682 keer)

HP Procurve configureren
« Gepost op: 2011/11/29, 14:30:21 »
Ik moet hier een procurve swich configureren op het werk en doe dat momenteel via een windows XP pc die we toevallig nog gevonden hebben. terminal emulatie gebeurt via hyperterminal en een seriele kabel.
Ik zoek nu een methode hoe ik datzelfde taakje kan doen op een modernere (zonder seriele poort) computer  met ubuntu.
Bij de procurve switch zat een tussenstukje om de seriele poort van de switch naar een RJ-45 poort om te zetten.
Wat ik dus nodig heb is een manier om via de lanpoort van mijn ubuntu computer verbinding te maken met de seriele poort van de Procurve switch om deze te configureren. Een beetje hyperterminal voor Linux dus...

Alvast bedankt,
Kai
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: HP Procurve configureren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/29, 14:40:27 »
Kijk eens naar minicom, cutecom of GTKTerm. Die zitten gewoon in de pakketbronnen als het goed is.
Hoe het precies werkt met het verbindingsstukje zou ik zo niet weten. Misschien even Googlen als je het merk/type van dat ding ergens kan zien?

Re: HP Procurve configureren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/29, 18:47:55 »
Ik heb minicom geprobeerd maar ik vind enkel uitleg om een Procurve te configureren via een seriƫle poort of via een USB tussenstuk, niet voor met de lan poort.
Het verschil kan niet erg groot zijn maar ik vind het dus niet
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu