Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Securityboot  (gelezen 1152 keer)

Securityboot
« Gepost op: 2011/09/22, 21:20:05 »
Ik wil niet van het topic afwijken, maar na het lezen van het berichtje van niekn over securityboot van Microsoft begin ik me zorgen te maken.
Kan ik straks niet meer zelf een moederbord, processor, geheugen etc kopen en in elkaar zetten om iets anders dan Windows 8 te installeren ?
Word ons (consumenten) verplicht Windows 8 te gebruiken als je zelf een pc in elkaar wil zetten ?

Securityboot
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/22, 23:22:57 »
Echt veel wilskracht toon je zo niet.. je zegt dat je niet van het topic wilt afwijken, en nog geen zin later doe je het..

Graag gewoon ontopic blijven, over dat andere onderwerp is al een draad: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/wil-microsoft-het-installeren-van-linux-op-een-pc-verhinderen/?topicseen
« Laatst bewerkt op: 2011/09/22, 23:25:53 door Thomas de Graaff »

Securityboot
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/23, 11:08:52 »
Ik wil niet van het topic afwijken, maar na het lezen van het berichtje van niekn over securityboot van Microsoft begin ik me zorgen te maken.
Kan ik straks niet meer zelf een moederbord, processor, geheugen etc kopen en in elkaar zetten om iets anders dan Windows 8 te installeren ?
Word ons (consumenten) verplicht Windows 8 te gebruiken als je zelf een pc in elkaar wil zetten ?

Ik zal het toch even snel beantwoorden: die secure boot geldt alleen voor PC's die je nieuw koopt waar Windows op voorgeïnstalleerd is; als je zelf een PC in elkaar zet, dan heeft Win 8 geen secure boot.

Re: Securityboot
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/23, 12:18:36 »
Mijn excuses, ik heb dit topic afgesplitst terwijl ik geen moderator ben, en niet eens op de hoogte ben van de procedures die gelden voor het afsplitsen van een topic. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb inmiddels het forumteam gevraagd mij de rechten te ontnemen zodat dit in de toekomst niet meer gebeurd.

Re: Securityboot
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/23, 12:33:22 »
@ Vistaus, ik vind het niet netjes dat je een verzoek om ontopic te blijven gewoon naast je neerlegt. Volgens de forumrichtlijnen worden leden van Ubuntu-NL geacht anderen erop te wijzen als ze zich daar niet aan houden:
Citaat
Het volgen van deze richtlijnen zorgt voor een prettig functionerend forum. Onze dank voor het doorlezen ervan en het rekening houden met deze richtlijnen bij het posten op het forum. Zie je een forumlid dat niet op de hoogte lijkt te zijn van deze richtlijnen, wijs deze hier dan vriendelijk op.

En één van de forumrichtlijnen is het zoveel mogelijk ontopic blijven.

Jij doet precies het tegenovergestelde, en legt een verzoek om ontopic te blijven naast je neer, terwijl er al verwezen was naar een draad waarin het betreffende onderwerp besproken wordt. Daarmee kies je er dus bewust voor om tegen de forumrichtlijnen in te handelen die een prettig functionerend forum tot doel hebben.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/23, 13:47:28 door Thomas de Graaff »

Re: Securityboot
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/23, 17:00:53 »
Huh? Maar het was toch al afgesplitst toen ik reageerde? Tenminste, ik zag een topic genaamd "Securityboot" en reageerde daarop of ben ik nu zo blind ???

Re: Securityboot
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/23, 17:05:56 »
Het topic is een uur na uw bericht afgesplitst (voor de duidelijkheid). Maar aangezien er al een topic over is, sluit ik deze. Verder over dit onderwerp discussieren kan via de link die Thomas hierboven geeft.