Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 7zip is niet te vinden...  (gelezen 1688 keer)

Offline Shameboy

  • Lid
7zip is niet te vinden...
« Gepost op: 2007/11/15, 22:15:45 »
Aangezien ik geen .rar bestanden kan openen met Archiebeheer heb ik 7zip geïnstalleerd.
Dit blijk nu nergens terug te vinden zijn onder "Toepassingen"

hoe kan ik dit verhelpen / +misschien alternatief programma voor .rar bestanden?

Offline Duckie

  • Lid
7zip is niet te vinden...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/15, 22:29:12 »
7zip ken ik niet maar als je unrar installeert dan kun je gewoon je .rar bestanden uitpakken d.m. een rechtse muisklik op het bestand en dan kiezen voor uitpakken.
Misschien met 7zip ook maar dat zou je even moeten proberen.
____________________________________________

Offline Tom

  • Lid
7zip is niet te vinden...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/15, 22:30:26 »
Citaat van: Shameboy
Aangezien ik geen .rar bestanden kan openen met Archiebeheer heb ik 7zip geïnstalleerd.
Dit blijk nu nergens terug te vinden zijn onder "Toepassingen"

hoe kan ik dit verhelpen / +misschien alternatief programma voor .rar bestanden?
Ik denk dat je die alleen ziet als je op een zip bestand vinkt om te openen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

7zip is niet te vinden...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/15, 22:38:17 »
Dat heb ook al meegemaakt, denk dat ik het toen opgelost heb door voor open with te kiezen en dan voor een terminal command
met de naam van het 7zip  pakket, heb ik gevonden in synaptic

Offline Bobbie

  • Lid
7zip is niet te vinden...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/15, 23:15:20 »
Bij mij is is in gutsy standaard unrar geïnstalleerd, en kan wanneer ik op een ingepakt bestandje staat, rechts klikken, dan archief beheer gebruiken of hier uitpakken.
Er wordt verder niet zoals in windows een aparte programma opstart knop aangemaakt

Gul Dukat

  • Gast
7zip is niet te vinden...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/16, 07:31:46 »
Citaat van: Shameboy
Aangezien ik geen .rar bestanden kan openen met Archiebeheer heb ik 7zip geïnstalleerd.
Dit blijk nu nergens terug te vinden zijn onder "Toepassingen"

hoe kan ik dit verhelpen / +misschien alternatief programma voor .rar bestanden?
Bevindt zich onder de rechtermuis-knop>Extract here.....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
7zip is niet te vinden...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/16, 09:07:38 »
Citaat van: Shameboy
Aangezien ik geen .rar bestanden kan openen met Archiebeheer heb ik 7zip geïnstalleerd.
Dit blijk nu nergens terug te vinden zijn onder "Toepassingen"

hoe kan ik dit verhelpen / +misschien alternatief programma voor .rar bestanden?
Dit is logisch en hoef je niet te verhelpen. Zodra je unrar of 7zip of een ander pakket installeert, dan wordt de mogelijkheid om te werken met die bestanden toegevoegd aan de standaard archiefmanager.

Die archiefmanager open je door gewoon te dubbelklikken op een 7zip, rar, zip of ander ingepakt bestand. Met de rechtermuisnop kan je ook kiezen om bestanden in- of uit te pakken.

Klik je met de rechtermuisknop op het toepassingen menu en kies je voor menu's bewerken, dan kan je de archiefmanager toevoegen aan het hulpmiddelen menu.