Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 OS op je computer.  (gelezen 735 keer)

mistyfly

  • Gast
2 OS op je computer.
« Gepost op: 2007/03/06, 23:05:42 »
Goeiendag,

Ik vroeg me af wanneer iemand kiest om 2 OS op zijn computer te installeren (bvb. WindowsXP en Linux) of dit geen 'nevenwerkeningen' geeft. Ik weet dat ze in aparte partities zitten maar toch. Gaat je computer niet tragen werken doordat hij extra belast wordt ? of heb je niet meer kans om te crashen? Bedankt

Offline Ivan1986

  • Lid
2 OS op je computer.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/06, 23:11:18 »
ik heb sinds een maand 2 systemen er op staan en er is totaaaaaal geen probleem. Het enige neven effect dat je kan krijgen is dat je microsoft meer begint te haten dan ervoor, want linux loopt wel degelijk voor vele dingen vlotter :p

gegroet Ivan

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
2 OS op je computer.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/06, 23:14:16 »
Twee gescheiden werelden, strangers in the night, zoals Frank Sinatra al zong....
Maak je geen zorgen, er is geen enkele kruisbestuiving.

Om je nog eens extra gerust te stellen: op de klaptop heb ik drie verschillende besturingssystemen, en op de bureaucomputer maar liefst zes..... Geen enkel probleem. Hooguit l'embarras du choix: wat zal ik nu weer eens opstarten.... :-)

Groet, Pjotr.

Offline siegi

  • Lid
2 OS op je computer.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/06, 23:20:19 »
Het enige neveneffect dat ik kan verzinnen is extra schijfruimte in gebruik

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
2 OS op je computer.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/06, 23:24:29 »
Citaat van: siegi
Het enige neveneffect dat ik kan verzinnen is extra schijfruimte in gebruik
Nou! M'n schijfindeling op de bureaucomputer is wel erg ingewikkeld geworden... Al die partities en partitietjes, het is een wonder dat die besturingssystemen er nog wijs uit kunnen worden.