Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk  (gelezen 1125 keer)

jeroen7887

  • Gast
Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Gepost op: 2009/04/02, 09:43:42 »

Hey

Ik heb een probleem wanneer ik videobestanden probeer te openen (meerbepaald .avi bestanden). Telkens ik ze open, is het nu met VLC media player of met Totem of met MPlayer gaat het bestand heel eventjes open, misschien een seconde, en sluit daarna terug af. Ik heb alle nodige codecsen en updates en dergelijke geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.

Is er iemand die dit al eens heeft voorgehad of die weet hoe hij het moet oplossen?

Dankjewel

Groeten
Jeroen

Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/02, 10:06:25 »
start vlc eens via:

vlc -v filmpje.avi > ~/fout_vlc.txt

En post hier Persoonlijke map/fout_vlc.txt


jeroen7887

  • Gast
Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/02, 10:25:20 »
Ik krijg dan dit bestandje, er staat wel niet zo bijzonder veel in..

Offline joop905

  • Lid
Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/02, 22:12:15 »
kijk eens in Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
of libdvdnav4 is aan gevinkt.


GrJ.

jeroen7887

  • Gast
Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/08, 13:47:10 »
Dit bestand is aangevinkt.

Indien ik VLC media player opnieuw open via de terminal via "vlc -v filmpje.avi > ~/fout_vlc.txt" komt er in het fout_vlc file in mijn persoonlijke map niets meer in te staan.. Het is gewoon een lege file. Ik kan echter nog steeds geen enkel videobestand openen..

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

De terminal geeft volgende boodschappen:

jeroen@PC-Jeroen:~$ vlc -v filmpje.avi > ~/fout_vlc.txt
VLC media player 0.9.4 Grishenko
[00000001] main libvlc debug: VLC media player - version 0.9.4 Grishenko - (c) 1996-2008 the VideoLAN team
[00000001] main libvlc debug: libvlc was configured with ./configure  '--build=i486-linux-gnu' '--enable-maintaner-mode' '--enable-release' '--prefix=/usr' '--enable-libtool' '--enable-fast-install' '--with-binary-version=1ubuntu3.1' '--disable-update-check' '--disable-gnome' '--disable-gtk' '--disable-familiar' '--disable-fb' '--enable-ggi' '--enable-sdl' '--enable-esd' '--enable-mad' '--enable-arts' '--enable-jack' '--enable-pulse' '--enable-lirc' '--enable-a52' '--enable-aa' '--enable-dvbpsi' '--enable-mozilla' '--with-mozilla-pkg=libxul-plugin' '--disable-kde' '--enable-mp4' '--enable-dvb' '--disable-satellite' '--enable-ogg' '--enable-vorbis' '--enable-shout' '--enable-qt4' '--disable-slp' '--enable-flac' '--disable-skins' '--disable-basic-skins' '--enable-skins2' '--enable-freetype' '--enable-mkv' '--enable-speex' '--enable-caca' '--enable-live555' '--enable-libmpeg2' '--enable-fribidi' '--enable-cdio' '--enable-mod' '--enable-theora' '--enable-modplug' '--enable-dvdnav' '--enable-gnutls' '--enable-ffmpeg' '--enable-ncurses' '--enable-smb' '--disable-gnomevfs' '--enable-bonjour' '--enable-mpc' '--enable-vcd' '--enable-vcdx' '--enable-notify' '--enable-twolame' '--enable-x264' '--enable-faad' '--disable-zvbi' '--enable-telx' '--enable-mediacontrol-bindings' '--disable-atmo' '--enable-taglib' '--enable-libass' '--enable-libdca' '--enable-alsa' '--enable-dv' '--enable-v4l' '--enable-v4l2' '--enable-pvr' '--enable-svgalib' '--enable-dvd' '--without-dvdcss' 'build_alias=i486-linux-gnu' 'CFLAGS=-g -O2' 'LDFLAGS=-Wl,--as-needed' 'CPPFLAGS=' 'CXXFLAGS=-g -O2'
[00000001] main libvlc debug: translation test: code is "C"
[00000001] main libvlc warning: could not open plugins cache file /home/jeroen/.cache/vlc/plugins-04041e.dat for reading
[00000001] main libvlc: Running vlc with the default interface. Use 'cvlc' to use vlc without interface.
[00000376] dvdnav demux warning: cannot open dvdnav
[00000377] access_directory access error: filmpje.avi: Bestand of map bestaat niet
[00000377] vcdx access warning: Can't get file status for filmpje.avi:
Bestand of map bestaat niet
[00000377] vcdx access warning: could not retrieve file info for `filmpje.avi': Bestand of map bestaat niet
[00000377] vcdx access warning: can't open nrg image file filmpje.avi for reading
[00000377] access_mmap access warning: cannot open filmpje.avi: Bestand of map bestaat niet
[00000377] access_file access error: cannot open file filmpje.avi (Bestand of map bestaat niet)
[00000377] cdda access warning: could not open filmpje.avi
[00000375] main input error: open of `filmpje.avi' failed: could not create access: no suitable access module
^C[00000373] signals interface error: Caught Onderbreken signal, exiting...

Offline Miki

  • Lid
Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/08, 15:15:37 »
Ik had in het begin een gelijksoortig probleem. Heb je een Ati videokaart? Als dat het geval is
dan moet je misschien de proprietary drivers installeren. Verder kan mijn ati videokaart niet
overweg met de "visual effects". Deze zou je dus bij system-preferences-appearance moeten
uitschakelen.

Succes

jeroen7887

  • Gast
Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/08, 15:17:24 »
Ik heb inderdaad een ATI-videocard. Hoe installeer ik dan het best die proprietary drivers installeren?

Offline Miki

  • Lid
Re: Video bestand opent en sluit weer onmiddelijk
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/08, 15:32:46 »
Je vindt het bijvoorbeeld op de webpagina van ati (zie de link hieronder) . Je kunt dan kiezen
voor welke kaart. Of dat veel uitmaakt weet ik niet, uiteindelijk krijg je de catalyst center.
Helaas zijn de ATI drivers gesloten software, en was het voor mij ook nog noodzakelijk om
de visual effects uit te zetten.

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Succes