Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot Ubuntu Jaunty en WinXP Pro 32-bit updaten.....  (gelezen 565 keer)

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Dual boot Ubuntu Jaunty en WinXP Pro 32-bit updaten.....
« Gepost op: 2010/11/29, 19:39:11 »
Omdat mijn hoofd computer (64bits) naar de PC-dokter is gegaan  ;) ben ik aangewezen op mijn ASUS laptop (Intel Celeron) met een Dual boot nog door en/of met hulp van "Gijs[bert]" geïnstalleerd: Grub Legacy (0.67) Ubuntu Jaunty en WinXP Pro 32-bit SP3 daar in.

Nu wilde ik de Ubuntu Jaunty updaten....., maar ik kreeg de volgende foutmelding *), waarvan de oplossing ook niet werkte.
Op internet heb ik al geneusd naar de nodige (engelse/nederlandse) informatie/uitleg en kwam ik er achter dat de versie van Ubuntu Jaunty ook geen updates meer zou uitgeven en dat het daarom misschien beter is een overstap te maken naar een nieuwere versie (hoe die ook zal heten). De bios van dit ASUS moederbord moet eigenlijk wel ge-update worden, omdat het vooral met de externe usb-poorten problemen heeft (ook met WinXP), maar daar waag ik mij niet aan.... nu kan ik nog internetten en e-mailen, straks misschien helemaal niet meer... :evil: werken aan mijn bios vind ik linke soep  :|
Zeker omdat online zijn... mijn enige vorm van contact maken is met de buitenwacht en middels bijvoorbeeld e-mailen kan ik op mijn tempo een bericht schrijven naar wie ik wil. De online vormen zoals MSN/chatten/Netmeeting en Twitter zijn niet aan mij besteed, omdat mijn medische gesteldheid en bedlegerigheid vaak zorgen dat ik geen energie meer bezit om iets extra's te ondernemen. Ik mag blij zijn als ik kan doen wat ik wil doen (met mijn verstand), maar vaak laat mijn lichamelijke gesteldheid dat niet toe.

De Windows XP Pro heb ik op CD, maar ik zie een update naar Windows 7 (32-bits) beslist niet zitten, dus XP wil ik opnieuw er op zetten na eerst de nieuwste versie van Ubuntu er op te hebben geïnstalleerd. Deze laptop heeft een niet werkende interne CD/DVD-speler/brander, maar wel een vervangende externe USB-versie, alsmede een externe USB-schijf (WD, My Book). Het RAM is 1Gb (2x 512) de ASUS is van het type 2500H. Volgens mij (?) maximaal.... Misschien kan ik beter een nieuwe Core-PC kopen als ik zo deze gegevens op schrijf pfff.
Nou ja ik probeer eerst hier wat reacties los te peuteren. Oh ik zal niet gelijk dezelfde dag reageren op een reactie, dat werkt niet zo bij mij....

Wie helpt mij stap voor stap op weg? Vast bedankt...!

Groetjes Ruud
~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dual boot Ubuntu Jaunty en WinXP Pro 32-bit updaten.....
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/29, 20:01:54 »
Jaunty 9.04 is dood en begraven.... Krijgt dus geen updates meer.  :)

De levensduur van een gewone Ubuntuversie is 18 maanden. Een LTS-versie drie jaar (36 maanden). Advies: doe een schone installatie van 10.04 LTS, dan zit je de komende jaren goed.  :)

Methode:
http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Re: Dual boot Ubuntu Jaunty en WinXP Pro 32-bit updaten.....
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/30, 08:00:19 »
Pjotr bedankt voor je bericht,

de site herkende ik gelijk (ik was er meer geweest bij mijn 1e kennismaking met Ubuntu), maar op het plaatje kijkend was het mij duidelijk dat ik zo'n LTS versie moet installeren. De Ubuntu installatie van 9.10 naar 10.04 LST staat onderin (kolom 1) beschreven via de vooraf bestelde CD (denk ik). Weet jij of ik de LST versie via Synaptic pakket-beheer kan binnen halen of dat ik een CD moet bestellen (mits dat nog gedaan wordt) ??? :|?

Thanks tot zo ver.

~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dual boot Ubuntu Jaunty en WinXP Pro 32-bit updaten.....
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/30, 11:07:39 »
Volgens mij kun je een 10.04-CD niet meer bestellen. Maar wel binnenhalen en zelf branden:
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze#TOC-Ubuntu-binnenhalen
« Laatst bewerkt op: 2010/11/30, 11:09:12 door Pjotr »