Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe downloads van internet te openen? (Bijv. NVU).  (gelezen 1228 keer)

Tika

  • Gast
Hoe downloads van internet te openen? (Bijv. NVU).
« Gepost op: 2008/01/18, 10:29:14 »
Beste lezers.


Twee maanden geleden stierf mijn pc met windows XP een stille dood. Bij een computerwinkeltje een tweedehands gekocht. De verkoper vroeg me of ik misschien geinteresseerd was in Kubuntu, Nou en of! Geen 20 cd`s meer bij kopen als je een tekstverwerker of wat nodig hebt! Goed, om een verhaal kort te maken ben ik wat aan het expirimenteren geslagen met Kubuntu.

Iets wat me ook bij Windows (frontpage) al interesseerde was websites maken.
Ondertussen weet ik dat een programma als NVU ideaal voor mij is (grafisch), zoiets als Bluefish zal te moeilijk voor me worden.

Nu komt de eigenlijke vraag. (Ik heb bij Wiki en op het forum geen antwoord kunnen verkrijgen). IK heb NVU gedownload van www.mozilla-nl.org/producten/nvu/, maar wat dan...
Het programma installeert zich als ingepakt bestand op mijn bureaublad. Als ik het open, verschijnt er een lange lijst met programmaonderdelen, maar het eigenlijke programma opent nog niet.
Via Adept geprobeerd, maar daar staat NVU niet in de lijst.

Hoe open ik dit programma, en dus eigenlijk, hoe open ik software die van internet gedownload is?

Het antwoord zal vrij simpel zijn, maar mij wilde het nog niet te binnen schieten...

Ter informatie: Ik gebruik Kubuntu 7.10.

Alvast bedankt.


Groetjes Tika

Tika

  • Gast
Hoe downloads van internet te openen? (Bijv. NVU).
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/18, 11:08:28 »
Bedankt Arie.

Ik had er geen idee van, dat NVU alweer vervangen was.
Trouwens, de applicatie om programma`s te installeren heet bij Kubuntu Adept. (Heb ik jou ook nog iets geleerd ;-).

Nu blijft wel de vraag over, hoe krijg je downloads van internet geopend?
Ik zou het nu gewoon graag uit nieuwsgierigheid weten.
Adept toonde me dat veel extra programma`s gewoon te installeren zijn, zonder ze van internet te plukken, dus veel internetdownloads zal ik wel niet mee nodig hebben....


Groetjes Tika

Hoe downloads van internet te openen? (Bijv. NVU).
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/18, 11:16:39 »
De programma's die je van Adept(synaptic in mijn geval) haalt, haal je ook van het internet. Over het algemeen installeer je niks door gewoon iets van het internet te downloaden, alles gaat via het pakketbeheer, zoals dat zo mooi heet.

Als je een ander programma weel kan je ook eens op www.getdeb.net kijken, die installeer je gewoon door dubbel te klikken.

Hoe downloads van internet te openen? (Bijv. NVU).
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/18, 14:10:59 »
Tika, zie de link bij mijn handtekening,daar staat hoe je het een en ander moet installeren onder (K)Ubuntu.
Het beste en makkelijkste blijft toch eerst te zoeken in de pakketmanager.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
Hoe downloads van internet te openen? (Bijv. NVU).
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/18, 18:06:01 »
Meestal moet je dit doen bij ingepakte bestand.
Deze eerst uitpakken, dan:

./configure  
   
Let op dat er geen fouten zijn, of dat je iets nog moet installeren voordat je verder kunt.


make
make install    hier wordt geinstalleerd.