Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updaten van Literatuur. De Gecko Player. (Opgelost)  (gelezen 1634 keer)

Updaten van Literatuur. De Gecko Player. (Opgelost)
« Gepost op: 2008/07/10, 06:46:09 »
Het schijnt dat de Gecko Media Player, in de lijst opgenomen als GNOME MPlayer, zodanig verbeterd is dat hij geschikt is om als standaard speler in alle Linux versies opgenomen te worden. Ik baseer mij op deze pagina:  http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683  .
Zou deze verbetering geen aanleiding moeten zijn om de Multimedia paragraaf in Ubuntu Linux 8.04: http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux  te herschrijven? De Gecko Media Player wordt er nu zelfs niet in genoemd. Deze player is zelfs zo goed dat hij enkele andere players kan vervangen, wat het systeem als geheel wat slanker maakt. Wie neemt de handschoen op?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 01:44:13 door HermanDegenhart »

Offline Tom

  • Lid
Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/10, 09:17:40 »
Gecko player is een plugin voor oa Mplayer dacht ik ? en geen zelfstandige player.
I love Ryhtmbox en smplayer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/10, 16:17:50 »
Maar hoe komt het dan dat de Bloomberg video's in Gecko afspelen zoals het hoort, dus met beeld en geluid synchroon en beide componenten van goede kwaliteit, terwijl dat zonder anders was? De Elsevier video's aan de andere kant willen nog steeds niet afspelen. Ik krijg een vierkant grijs vilten vlak waar geen beweging in te krijgen valt.
Wat is overigens uw oordeel over die engelstalige pagina?

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/10, 16:19:59 »
Dat zou inderdaad herschreven kunnen worden maar dat zult u dan aan pjotr123 moeten vragen. Hij heeft die website gemaakt :)

Offline Tom

  • Lid
Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/10, 16:53:32 »
Citaat van: HermanDegenhart
Maar hoe komt het dan dat de Bloomberg video's in Gecko afspelen zoals het hoort, dus met beeld en geluid synchroon en beide componenten van goede kwaliteit, terwijl dat zonder anders was? De Elsevier video's aan de andere kant willen nog steeds niet afspelen. Ik krijg een vierkant grijs vilten vlak waar geen beweging in te krijgen valt.
Wat is overigens uw oordeel over die engelstalige pagina?
Even een kort vraagje Meneer Degenhart U heeft toch niet Noscript addon van Moz aanstaan bij Elsevier.videos.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/10, 17:32:56 »
Heer Wandarooze, geen Noscript, maar wel Adblock Plus. Niet alleen bij Elsevier video's, maar bij alle sites die ik in Firefox open. Ik heb het zelfs in Thunderbird zitten. U heeft gelijk. De oorzaak zou op een plek kunnen zitten die vaak over het hoofd wordt gezien. Zou Adblock de boef kunnen zijn?

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/10, 17:35:17 »
Dat zou inderdaad de boef kunnen zijn. Als u die boef nou eens in voorarrest houdt, doen de video's het dan wel?

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/10, 18:21:29 »
Heer Vistaus, u heeft een lintje verdiend. Hou volgend jaar in de week voor Konininnedag uw zondagse pak gereed.
Alle meedenkers hartelijk bedankt.

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/10, 18:26:07 »
Overigens zou Pjotr123 nog kunnen reageren op mijn suggestie het multimedia deel in zijn handleiding (zie openingsvraag) aan de hand van de ontwikkelingen in de Gecko Player te herschrijven. Ik weet niet hoe hem anders te benaderen dan via dit forum, maar wellicht dat iemand anders hem een seintje kan geven.

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/10, 18:45:39 »
Beste heer, u zou hem een mailtje kunnen sturen.

En dank u zeer dat ik een lintje van u mag krijgen. Ik zal op Koninginnedag klaar staan voor u.

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/10, 18:51:36 »
Beste Vistaus, ik ben de Koningin niet en aan mijn lintjes hangen bovendien geen gouden plakken. Ik zal kijken of ik ergens het adres van Pjotr kan achterhalen.

Offline Tom

  • Lid
Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/10, 19:03:24 »
Citaat van: HermanDegenhart
Beste Vistaus, ik ben de Koningin niet en aan mijn lintjes hangen bovendien geen gouden plakken. Ik zal kijken of ik ergens het adres van Pjotr kan achterhalen.
Heer Degenhart het was mij een vreugde , steeds tot Uwer dienste bereid.
Hoogachtings vol Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Updaten van Literatuur. De Gecko Player.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/10, 19:12:47 »
Heer Wandarooze, ook mij was een een genoegen met u van gedachten gewisseld te hebben.