Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb wordt niet gezien in wine  (gelezen 1176 keer)

Offline Thibald

  • Lid
usb wordt niet gezien in wine
« Gepost op: 2012/07/01, 20:02:13 »
werk met ubuntu 12.04. Ik draai enkele programma's onder wine, zoals finepixviewer om mijn camerafoto's te downloaden, of tomtomupdates. Echter, de usb, waar mijn camera dan onder hangt wordt niet herkent. Ik heb het ook met andere programma's die de usb gebruiken. Als ik die onder wine draai, herkent het programma de usb-poort niet. Hoe los ik dit op?

Offline koos4401

  • Lid
Re: usb wordt niet gezien in wine
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/01, 20:08:31 »
Het zichtbaar makenvan foto's en camera los je op door met hetLinux  native programm "Shotwell" te werken. Het snelste door de geheugenkaart in de kaartlezer te stoppen.
Ik weet niet hoe je het Wineprobleem oplost.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Bloom

  • Lid
Re: usb wordt niet gezien in wine
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/01, 20:14:09 »
Wine ondersteunt bij mijn weten geen usb.
Als je een usb-device moet ondersteunen gebruik je best een virtuele Windows.
Overigens kunnen usb-opslagmedia wél ondersteund worden in Wine omdat alles wat in /media aangehecht wordt in Linux automatisch van een driveletter voorzien wordt in Wine. Je kunt het ook nakijken met de menuoptie 'Wine configureren'.

Re: usb wordt niet gezien in wine
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/01, 20:15:26 »
Het zichtbaar makenvan foto's en camera los je op door met hetLinux  native programm "Shotwell" te werken. Het snelste door de geheugenkaart in de kaartlezer te stoppen.
Ik weet niet hoe je het Wineprobleem oplost.

Via USB gaat net zo snel in Shotwell...

Verder heeft Bloom gelijk.

Re: usb wordt niet gezien in wine
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/01, 23:35:51 »
In het geval van TomTom is het niet op te lossen zover ik weet.

Re: usb wordt niet gezien in wine
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/02, 11:08:43 »
Om de foto's van mijn camera te downloaden naar de PC, gebruik ik F-spot fotobeheer. Zodra ik de USB kabel inplug, start dit programma automatisch op en begint de foto's de downloaden.

Re: usb wordt niet gezien in wine
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/02, 11:10:13 »
Om de foto's van mijn camera te downloaden naar de PC, gebruik ik F-spot fotobeheer. Zodra ik de USB kabel inplug, start dit programma automatisch op en begint de foto's de downloaden.

En dat is dus met Shotwell net zo.