Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa  (gelezen 4381 keer)

Offline roeland

  • Lid
Ik heb gisteren mijn nieuwe pc (dual boot XP en Ubuntu) van Hardy Heron voorzien.  Versie 7.10 ondersteunde mijn moederbord (asus M2A VM HDMI) niet, dat lukt nu prima.
Nu krijg ik tot twee keer toe vanzelf na enige tijd een streperig beeld (horizontaal) waardoor alles onleesbaar wordt en ik de pc niet normaal kan afsluiten.

De resolutie is bij de installatie vanzelf ingesteld en staat (denk ik) 1 of twee stappen hoger dan bij mijn andere computer die onder 7.10 draait.

Is dit een bekend probleem? Resolutie een stap lager zetten?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 22:21:37 »
Heb je een LCD (TFT) scherm?
Deze hebben één resolutie instelling waar ze het best op draaien.

Offline joop905

  • Lid
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 22:22:03 »
vraag je gebruik je 7.10 of de nieuwste 8.04 "Hardy Heron"
en hoe hoog staat nu je resolutie

grJ.

Offline roeland

  • Lid
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 22:28:30 »
Ik heb een 'gewoon' oud 17" beeldscherm en werk met Hardy Heron.  De beeldschermresolutie kan ik nu niet zien omdat de computer staat 'te strepen' en alles onleesbaar is.  Ik heb nog geen geforceerde reboot gegeven en opnieuw opgestart.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline roeland

  • Lid
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 22:41:29 »
Heb net restart gegeven en resolutie teruggebracht van 1280x768 naar 1024x768.
Maar wat is de oorzaak van het verschijnen van een streperig (onlessbaar) beeld?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline joop905

  • Lid
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 22:49:43 »
zit de kapel er wel goed in
ik ken dit probleem allen met een slechte videokaart

Offline Dave

  • Lid
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 09:35:53 »
omdat het steeds na enige tijd optreed zou je eens naar de koeling kunnen kijken.

Offline roeland

  • Lid
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/14, 11:55:07 »
Oplossing gevonden, "shame", de connector zat nog niet goed vast.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
beeldscherm geeft na enige tijd horizontale strepen en wordt onleesbaa
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/14, 14:34:22 »
Citaat van: roeland
Oplossing gevonden, "shame", de connector zat nog niet goed vast.
Je hoeft je niet te schamen, dat kan iedereen gebeuren. Bedankt voor het melden!