Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Broadcom Wireless via Nsdiswrapper, zonder huidige verbinding???  (gelezen 886 keer)

Polleke

  • Gast
Ik weet niet of het nou aan mij ligt of aan mijn laptop... maar het wil toch allemaal echt niet lukken hoor.

Ik ben nu zover dat ubuntu-cd geinstalleerd is... (Kubuntu CD bleef telkens hangen op verschillende stukken) op de geselecteerde pratities (wat ook bijna een week geduurd heeft omdat het niet lukte) nou weer het volgende probleem:

Geen INTERNETVERBINDING.
De ethernetkaart zou het "out of the box" moeten doen... niet dus, hij werkt niet!
De wireless kaart doet het ook niet, daarvoor heb ik nsdiswrapper nodig en die moet ik downloaden met een verbinding die niet tot stand komt...

ik moet zeggen dat de verleiding om het maar weer bij Windows te houden wel groot wordt, maar ik geef nog niet op...iedereen is lyrisch over ubuntu, maar ik kan niet eens aan de slag omdat ik al bij na 3 weken bezig ben om de standaard functies aan de praat te krijgen...

kan iemand mij helpen ervoor te zorgen dat ik ndiswrapper erop krijg zonder downloaden????? Of een andere manier om de broadcom wireless kaart aan de praat te krijgen zonder internetverbinding (die kan ik alleen maken als ik ubuntu afsluit en Windows opstart...)

HHHEEEELLLLPPPPP!!!!!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Broadcom Wireless via Nsdiswrapper, zonder huidige verbinding???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/03, 18:16:15 »
Ik heb zelf ook een broadcom kaartje "bcm4318". deze howto heeft mij geholpen
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1071920&mode=linear

ik draai edgy, maar bij dapper hoort hij het ook te doen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Els

  • Lid
Broadcom Wireless via Nsdiswrapper, zonder huidige verbinding???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/03, 19:38:37 »
Packages kun je downloaden van http://packages.ubuntulinux.org/dapper/allpackages. (Als je Edgy hebt ipv Dapper moet je dat even in de url veranderen.)
Zet ze ergens waar je vanuit Ubuntu bij kunt, en volgens mij kun je ze met dubbelklikken installeren. Anders in de terminal: sudo dpkg -i /pad/naar/bestandsnaam.deb

Het heeft mij ook een hoop moeite gekost de kaart werkend te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt, dus geef nog niet op ;) (Zie hier.) Het lijkt alleen wel of de oplossing voor iedereen anders is...

Polleke

  • Gast
Broadcom Wireless via Nsdiswrapper, zonder huidige verbinding???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/05, 09:29:24 »
Bedankt voor jullie tips... daar kan ik wat mee denk ik.
Maar dan nog een vraag... ik heb een extended partitie gemaakt in een FAT32 bestand, voor Linus en Windows. Windows ziet hem automatisch... maar hoe krijg ik Linux zover dat ie m ook ziet?

Gr