Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...  (gelezen 7398 keer)

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Gepost op: 2006/08/31, 00:05:04 »
Zonet knalde Gaim er achter elkaar zonder opgaaf van reden uit... aangezien Gaim er daarna niet meer is uit geknald had het draaien via de terminal ook geen zin, dus geen melding...

Firefox echter knalt er tegenwoordig weer regelmatig uit met een segmentation fault... nu weet ik dat die melding weinig zegt... dus firefox -debug in een terminal gedaan... maar echt veel wijzer wordt ik daar ook niet van. Wat ik krijg is dit:

Starting program: /usr/lib/firefox/firefox-bin -a firefox
[Thread debugging using libthread_db enabled]
[New Thread -1219852608 (LWP 7438)]
[New Thread -1222456400 (LWP 7441)]
[New Thread -1234506832 (LWP 7444)]
[New Thread -1253672016 (LWP 7449)]
[New Thread -1262638160 (LWP 7450)]
[New Thread -1271030864 (LWP 7451)]
[New Thread -1286759504 (LWP 7456)]
[Thread -1286759504 (LWP 7456) exited]

Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
[Switching to Thread -1219852608 (LWP 7438)]
0xb56c6320 in nsAttrAndChildArray::MappedAttrCount (this=0x3c89c689) at nsAttrAndChildArray.cpp:647
647     nsAttrAndChildArray.cpp: Onbekend bestand of map.
        in nsAttrAndChildArray.cpp

Nu kan ik mij die laatste error wel voorstellen... als er een thread uit knalt en een andere thread verder moet gaan maar onderdelen uit de gecrashte thread mist of weet ik wat dan zou het kunnen dat je die error krijgt...
Nou had ik gehoopt dat er IEMAND is die een idee heeft waar die gekke segmentation fault vandaan komt...
Of idee

Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/31, 00:14:35 »
Oplossing voor dit prob heb ik niet , helaas.

Misschien kan je "Opera" eens proberen , en kijken of die wel goed loopt. ??
Dan kan je het probleem al weer verplaatssen naar je systeem ipv van dat het aan Firefox ligt.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/31, 07:48:06 »
Naja, Opera vind ik niet to prettig als Firefox, en ik verleg liever niet het probleem maar los het liever op aangezien het volgens mij niet alleen bij Firefox... maar zoals al gemeld, ook lijkt te gebeuren bij Gaim... aangezien ik gisteren geen andere programma' s had draaien kan ik niet zeggen of het bij nog meer dingen gebeurt maar dat het alleen aan Firefox ligt lijkt me niet. Segmentation fault schijnt ook een geheugen gerelateerde error te zijn. Naar aanleiding daarvan heb ik memtest eens uitgevoerd ... 12 Passes later en geen enkele error. Dus aan de hardware lijkt het niet te liggen. Het lijkt dat het aan de software te liggen.
Voor Nvidia kaarten is er een bekend probleem met Firefox e.d. dan heb je in je xorg zitten vroeten en moet je bepaakde settings aan en uit zetten en dan is het opgelost. Als iemand nu voor ATI die settings ook heeft en weet dat het werkt dan zou dat een hoop kunnen verklaren en zou het ook mijn probleem oplossen...

In de howto van Nvidia is dit dus te vinden aan het einde... wellicht dat iemand weet of er voor ATI ook zoiets geldt:

#

If you're feeling frisky and decide to fiddle around with the X Server Options for your Device in /etc/X11/xorg.conf and Firefox refuses to load (returns segmentation fault when launched from a terminal), this line may be the culprit:

Option "NoRenderExtension" "On"

Either comment it out (using a # at the beginning the line) or set it to Off.
#

bron: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/Nvidia?highlight=%28binary%29%7C%28nvidia%29

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/31, 09:53:08 »
wat een rotprobleem,zal vanmiddag eens hevig rondgooglen als u dat goed vindt. :(

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/31, 11:26:20 »
Heel graag... schrik alleen niet van alle resultaten. Dit is overigens volgens mij nog het zelfde probleem als waar we de vorige keer het over hadden... want volgens mij hebben we hier al eens over zitten denken ... Weet ik alleen niet meer zeker. Het vervelende is dat ik ook niet exact kan aanwijzen wat het probleem is... dus

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/31, 11:55:10 »
1) wat ik veel tegen kom: ram-disk kapot.
2) I used GDB to trace to problem to mozplugger, and removed it. Instant fix. I haven't tried to reinstall mozplugger yet, I'll get to that tomorrow. dat heb jij ook al gedaan, maar je kan het niet relateren aan "mozplugger" he?
3) iemand vertelde dat het probleem "segm error" ontstond na install KDE.

ik google stug door!:) wordt vervolgd

4) http://www.linuxforums.org/forum/debian-linux-help/57716-segmentation-fault-due-font-problem.html

probleem na kernel upgrade....

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/31, 12:17:54 »
Citaat van: leoquant
1) wat ik veel tegen kom: ram-disk kapot.
2) I used GDB to trace to problem to mozplugger, and removed it. Instant fix. I haven't tried to reinstall mozplugger yet, I'll get to that tomorrow. dat heb jij ook al gedaan, maar je kan het niet relateren aan "mozplugger" he?
3) iemand vertelde dat het probleem "segm error" ontstond na install KDE.

ik google stug door!:) wordt vervolgd

4) http://www.linuxforums.org/forum/debian-linux-help/57716-segmentation-fault-due-font-problem.html

probleem na kernel upgrade....
OK, ik zal even reageren op jouw bevindingen... ik heb er namelijk ook al een hele hoop van gevonden dus wellicht dat we samen tot een oplossing kunne komen .. een keer :)

1) Ram disk kapot... uhm, bedoel je daar het geheugen mee? want dat heeft 12 keer alle memory passes van memtest doorstaan.. dus het geheugen zal het niet zijn. Als je iets anders bedoeld, bijvoorbeeld de swap disk ofzo, dan zou dat misschien kunnen na een ernstige crash... hoe ik die check en fix weet ik alleen niet... of je bedoelt NOG iets anders, misschien dat je me dat dan kunt uitleggen. Het klinkt namelijk wel logisch aangezien segmentation fault wel met geheugen schrijnt te maken te hebben.

2) Mozplugger was het eerste waar ik aan dacht toen ik die melding kreeg... maar die staat niet geinstalleerd. Ik kan ook nergens met GDB terug vinden dat hij IETS met mozplugger zoekt of wil openen of wat dan ook... Daar komt ook bij dat GAIM er ook uitknalde gisteren.. Nu hebben mozilla en gaim wel iets met elkaar te maken heb ik begrepen ... maarja, geen mozplugger. Misschien MOET ik die nu juist eens installeren???? Of zou dat het alleen maar erger maken. Ik zou het kunnen proberen.

3) mmm, geen KDE hier... wel wat libraries om k9copy te draaien e.d. maar ik meen dat ik voor die tijd al problemen had. het is ook niet zo dat ik van een bepaalde plugin of website gebruik maak en het daarbij gebeurt... het gebeurt zelfs soms op dit forum... of wanneer FF een tijdje open heeft gestaan en ineens weg is...

4) Nog niet geprobeerd omdat ik dacht dat het er niets mee te maken had... maar nu ik al zo veel heb geprobeerd en gecontroleerd is dit ook wel een onderzoekje waard... ik ga dit eens nakijken straks thuis.

In elk geval al heel erg bedankt voor het zoeken naar een mogelijke oorzaak... ik ga vanavond ook verder zoeken en hopelijk kom ik er een keer uit. Ik vroeg me ook al af of het niet iets met de drivers van mijn gfx kaart te maken heeft ... of met mijn moederboard. Ik zag gisteren wel ineens dat mijn AGP port opnieuw aangesproken werd na een FF segmentation probleem,... maar aangezien ik het niet nog een keer heb gezien kan ik niet met zekerheid zeggen dat dit het veroorzaakt of dat dat het gevolg is ... het is allemaal niet consequent genoeg om de vinger op te leggen

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/31, 12:36:06 »
Citaat
het is allemaal niet consequent genoeg om de vinger op te leggen
dat maakt het zo'n rotprobleem :(
google stug door.
over ram: er werd over fysieke ram gesproken ("kaartje")
kunnen we wegstrepen, heb jij al bekeken/gecontrol.
heb een tool dat control. of je swap draait? iets als GKRELLM?

"k9copy"  kwam ik in je bericht tegen, maarrr ook op het net gerelateert aan je segm. problem. ga me daar op focussen.
heeft te maken met consequent upgraden.....

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/31, 13:34:59 »
Citaat van: leoquant
Citaat
het is allemaal niet consequent genoeg om de vinger op te leggen
dat maakt het zo'n rotprobleem :(
google stug door.
over ram: er werd over fysieke ram gesproken ("kaartje")
kunnen we wegstrepen, heb jij al bekeken/gecontrol.
heb een tool dat control. of je swap draait? iets als GKRELLM?

"k9copy"  kwam ik in je bericht tegen, maarrr ook op het net gerelateert aan je segm. problem. ga me daar op focussen.
heeft te maken met consequent upgraden.....
Precies... ik mag mezelf onder tussen geen n00b meer noemen :) want ik werk al lang genoeg met PCs om binnen korte tijd toch n00b af te zijn :) Wat een rot woord zeg. Anyway, als het consequent zou zijn dan denk ik dat het al vrij snel te achterhalen zou zijn en had het denk ik al opgelost geweest... Dat maakt het dus idd een rotprobleem :-(

control. of je swap draait? mmm, geen idee wat je daar precies mee bedoelt.. bedoel je daarmee of ik een tool heb die m'n swap controleert of?? gkrellm zegt me overigens niks dus dat zal ik misschien hebben maar nog nooit zelf opgestart of gebruikt ...

k9copy heb ik echter zelden gebruikt.. slechts 1 keer opgestart maar als dat ook een mogelijke dader is ... dan ben ik eens benieuwd...

Overigens heb ik die link over dat font gebeuren eens gevolgd.. er wordt niet veel over gerept hoe het op te lossen valt of te controleren of daar het probleem zit.. ik zal in elk geval vanavond daar google eens op los laten. Ik heb er gisteren namelijk wel wat google items over gevonden maar deed dat af als niet relevant voor mij... misschien dus toch :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/31, 13:54:52 »
@azalin

gkrellm is een systemmonitor, je hebt er vast ook een draaien, deze gkrellmtool zit in de synaptic en laat onder andere in een grafische interface zien of je swap actief is/of niet :onder in beeld.
maarja ik zei al, er zijn zoveel systemtools, je hebt dat vast al bekeken........
en idd je bent niet bepaald een nieuweling te noemen.
( weet je, ik wil eens wat terug aan iemand die mij eerder geholpen heeft, zoals jij en het ut 2004 draadje....)

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/31, 14:12:26 »
Citaat van: leoquant
@azalin

gkrellm is een systemmonitor, je hebt er vast ook een draaien, deze gkrellmtool zit in de synaptic en laat onder andere in een grafische interface zien of je swap actief is/of niet :onder in beeld.
maarja ik zei al, er zijn zoveel systemtools, je hebt dat vast al bekeken........
en idd je bent niet bepaald een nieuweling te noemen.
( weet je, ik wil eens wat terug aan iemand die mij eerder geholpen heeft, zoals jij en het ut 2004 draadje....)
Mmm, eerlijk gezegd heb ik daar niet aan gedacht... misschien draait het wel maar heb ik het niet actief opgestart ... ik zal daar

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/31, 14:20:17 »
ok vanavond verder.

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/31, 15:29:08 »
Precies... wat deze slimme jongen *kuch* vergeten is (ok, ik wist niet dat dat kon/moest), is om een backtrace te doen. Zie ik net ergens bij Gaim notabene dat je met backtrace na de crash de hele handel kan laten tracen. Dat ga ik dus vanavond eerst eens proberen... eens zien of ik dan iets meer te zien krijg van die crash en waar het dan precies fout gaat.... ...wordt vervolgd... (lijk han pekel wel... maar dan echt niet)

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/31, 21:18:58 »
Goed allereerst even wat er nu allemaal "onverwacht"is afgesloten (heeft volgens mij allemaal met elkaar te maken):

Procesbeheer
terminal
firefox
gaim

klinkt niet best? klopt... goed, nu eens naar die dingen kijken die je me hebt aangedragen ... :) meer info na testen...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #14 Gepost op: 2006/08/31, 21:24:42 »
hallo mensen,

wakker worden, schouders onder AZALIN probleem.(zou ik zeggen)
ik heb me een ongeluk gegoogled, maar bezit te weinig deftige know-how. kom on guys/girls! :)

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #15 Gepost op: 2006/08/31, 21:28:09 »
:) Naja, ik ben nu even bezig met dat font cache verhaal... misschien dat daar iets in te vinden is... ik heb wel een keer nieuwe fonts geinstalleerd en dat

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #16 Gepost op: 2006/08/31, 21:33:17 »
hmm fonts------geheugen-------systemtroubles.
voor mij blijft dat geheugen steeds terugkomen op het net.
maarja(herhaling) al gecontroleerd...je swap draait...:(

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #17 Gepost op: 2006/08/31, 21:50:06 »
Citaat van: leoquant
hmm fonts------geheugen-------systemtroubles.
voor mij blijft dat geheugen steeds terugkomen op het net.
maarja(herhaling) al gecontroleerd...je swap draait...:(
Mja, of me swap draait... dat denk ik wel.. ik heb eens procesbeheer opgestart en daar staat het volgende:
Gebruikersgeheugen: 163MiB van 376,4MiB 43,3%
Wisselgeheugen in gebruik: 0 bytes van 1GiB 0,0%

Maar hoe kan ik zien dat me SWAP dus goed draait en waar kan ik die SWAP eventueel op fouten controleren? In Windows heb je dat rottige pagefile.sys en die heb ik ook al eens kapot gekregen ... dus ... :-/ Maar geheugen is inderdaad ook iets waar ik steeds tegen aan loop... Hoewel de Simms goed lijken (memtest) maar dat zegt ook niet alles......

Overigens het deleten van .fonts.cache-1 heeft niet geholpen...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #18 Gepost op: 2006/08/31, 22:17:33 »
grrrrrrrrr.................
no good :(

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #19 Gepost op: 2006/08/31, 22:52:07 »
Super irritant... nu komt het dus al een uur niet voor.. terwijl daarnet om de paar minuten. Ik probeer zonder de firefox shell wrapper firefox-bin te debuggen maar dat lukt maar niet... Ik weet dat het probleem dus niet alleen bij firefox ligt... maar firefox is wel het programma waar het constant bij gebeurt en dus probeer ik die te debuggen om te zien of het naar een systeem wide probleem wijst want dat moet haast wel... ik baal alleen dat ik er maar niet achter kom... vind het ook jammer dat er niemand (niet op google of waar dan ook) dit probleem heeft...

update: en nu drie keer achter elkaar... zucht...

update2: krijg ik net met firefox -debug --sync een iets andere melding nadat de segfault melding zich voor doet....:

Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
[Switching to Thread -1220376896 (LWP 7552)]
0xb58b04b4 in ?? () from /usr/lib/firefox/components/libgklayout.so

Maar of die libgklayout er nu iets mee te maken heeft of niet... geen idee... ook geen idee wat er aan te doen. als dat het geval zou zijn :( ik denk dat ik na een restart of 100 van firefox eens lekker ga zitten janken ofzo.. wat een frustrerende handel....

Update 3:
poll([{fd=3, events=POLLIN, revents=POLLIN}, {fd=9, events=POLLIN}, {fd=13, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=15, events=P OLLIN|POLLPRI}, {fd=16, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=17, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=5, events=POLLIN}], 7, -1) = 1
ioctl(3, FIONREAD, [128])               = 0
read(3, "\4\1D.\337d\32fv\0\0\0\242W\241\2\0\0\0\0%\0\235\2%\0("..., 128) = 128
gettimeofday({1157059208, 422017}, NULL) = 0
write(3, "\22\0\7\0|\0\240\2\370\0\0\0\6\0\0\0 \0\0\0\1\0\0\0\337"..., 44) = 44
read(3, 0xbf902630, 32)                 = -1 EAGAIN (Resource temporarily unavailable)
poll([{fd=3, events=POLLIN, revents=POLLIN}], 1, -1) = 1
read(3, "\34\225E.|\0\240\2\370\0\0\0\346d\32f\0\0\0\0x]\35\10\346"..., 32) = 32
read(3, "\1\1F.\0\0\0\0\331r\241\0\0\0u\0\33\0\0\0\0\0\0\0\0\0\0"..., 32) = 32
futex(0x8095950, FUTEX_WAKE, 1)         = 1
futex(0x809594c, FUTEX_WAKE, 1)         = 1
write(6, "\372", 1)                     = 1
poll([{fd=3, events=POLLIN}, {fd=9, events=POLLIN}, {fd=13, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=15, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=16, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=17, events=POLLIN|POLLPRI}], 6, 0) = 0
write(3, "\226\4\2\0\0\1\240\2", 8)     = 8
read(3, "\1\1G.\0\0\0\0\24\4\0\20\0\0\0\0\0\0\24\0\0\0\0\0\0\0\0"..., 32) = 32
poll([{fd=3, events=POLLIN}, {fd=9, events=POLLIN}, {fd=13, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=15, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=16, events=POLLIN|POLLPRI}, {fd=17, events=POLLIN|POLLPRI}], 6, 0) = 0
gettimeofday({1157059208, 437699}, NULL) = 0
--- SIGSEGV (Segmentation fault) @ 0 (0) ---
unlink("/home/alex/.mozilla/firefox/hllblyxc.default/lock") = 0
rt_sigaction(SIGSEGV, {SIG_DFL}, NULL, 8) = 0
rt_sigprocmask(SIG_UNBLOCK, [SEGV], NULL, 8) = 0
tgkill(7922, 7922, SIGSEGV)             = 0
--- SIGSEGV (Segmentation fault) @ 0 (0) ---
+++ killed by SIGSEGV +++
om nu te zeggen dat die strace me geholpen heeft ... niet direct... ik weet het niet meer... als er IEMAND is die mij ook maar IETS verder kan helpen...heel graag!

daktarie

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #20 Gepost op: 2006/09/01, 02:53:26 »
ik ben een totaal nieuwe gebruiker dus wat dat betreft heb je weinig aan me :(
maar firefox deed bij mij hetzelfde nadat ik fasterfox extensie had opgehaald.

zou kunnen dat die er iets mee te maken heeft.

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #21 Gepost op: 2006/09/01, 07:19:20 »
Helaas, geen fasterfox... die heb ik al heel lang niet meer (na de reinstall van Dapper niet meer geinstalleerd) omdat ik daar veel problemen mee kreeg... Het is ook geen echt FireFox probleem... alleen doet het zich bij FireFox het meeste voor... Gaim knalde er gisteren ook achter elkaar uit zonder opgaaf van reden ... helaas geen mogelijkheid om te zien of dat ook een seg fault was maar symptomen waren hetzelfde. En terminal, procesbeheer.. you name it.

UPDATE!: Laat ik net voor iemand anders op dit forum even mijn PC open hebben gemaakt. Iets met ISA sloten, niet belangrijk voor dit topic. Zie ik ineens dat de koeler van mijn Northbridge gewoon stil staat... ???? WAT!?! Dacht ik nog. Dat zou de problemen kunnen verklaren. Een nieuwe koeler zou dan het probleem moeten verhelpen. Tenzij de chip die daar dus onder zit al zo vaak te heet is geworden dat hij beschadigd is. Een nieuwe PC ... daar was ik al naar aan het uitkijken maar dat zit er nog niet in. Naja, eerst die koeler maar vervangen en dan eens zien of de problemen uitblijven. Ik houdt u allen die dit leest op de hoogte....

Offline Soul-Sing

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #22 Gepost op: 2006/09/01, 10:23:53 »
wij lezen en denken mee azalin :)

Offline Dave

  • Lid
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #23 Gepost op: 2006/09/01, 10:30:02 »
asusbordje toevallig?

met firefox geen problemen maar opera vind ik supertraag opstarten voor alle tabs open zijn. lijkt wel of het onder wine draait zo traag, ook als je een andere tab aanklikt.
ook met slechts 3 tabs hetzelfde.
voordeel van opera is de verschillende sessies, als firefox dat nu ook had kon opera de bak in.

Azalin

  • Gast
Segmentation fault, gaim en firefox verdwijnen...
« Reactie #24 Gepost op: 2006/09/01, 10:53:16 »
Citaat van: leoquant
wij lezen en denken mee azalin :)
Mijn dank is groot :)

@dave: nee, een AOpen board. Het is al wat oud maar deed het prima... tot van de zomer. Toen had ik al zo mijn vermoedens maar toen het kouder werd deed alles het weer prima. Ik ging er dus vanuit dat mijn PC gewoon last had van de warmte. Wist ik veel dat er een ventilator uit lag. :-) Anyway, Firefox is, wanneer het niet ineens weg is, best snel. Verdwijnen doet het trouwens ook heel snel :) Maar nogmaals, het is niet alleen Firefox, alleen Firefox  laat het wat constanter zien dan Gaim, Azureus, terminal of procesbeheer. Als bij jou firefox echt zo traag loopt dan denk ik meteen aan een configuratie probleempje... mozplugger geinstalleerd staan, of een oude of niet goed werkende java versie, niet goed werkende flash player.. dat soort dingen. Firefox heeft overigens wel de mogelijkheid om als je firefox vast loopt (mijn redding) een oude sessie te restoren. Zit alleen niet standaard in Firefox, daar moet je Tab Mix Plus voor installeren. Als dan Firefox ineens verdwijnt zoals bij mij, en je start hem opnieuw op dan vraagt hij of hij een oude sessie moet restoren. Je kan ook tabjes herstellen als je er eentje per ongeluk hebt weggeklikt of als je een vorige sessie nog eens wil bekijken (google resultaten terughalen bijvoorbeeld) Check hier maar eens: https://addons.mozilla.org/firefox/1122/

UPDATE: Dat wordt dus een nieuw moederboard kopen.... :( meer info later... ik ben niet blij.