Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cd erin..dan opent vervelend scherm (antix mx)  (gelezen 578 keer)

Offline carbon

  • Lid
cd erin..dan opent vervelend scherm (antix mx)
« Gepost op: 2016/01/12, 18:35:14 »
Vraagje over Antix mx 14,

Als ik er een cd of dvd indruk, krijg ik een vervelend scherm 'met wat er op de cd staat'   maar het is mijn eigen cd .. dan weet ik zelf wel wat erop staat toch?
Het is dus wel duidelijk..ik hoef dat vervelende scherm niet ;-)

Maar ik weet niet hoe ik dat opstartscherm weg kan krijgen...hoop dat er iemand is die dat wel weet.

Carbon ;-)





 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: cd erin..dan opent vervelend scherm (antix mx)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/12, 21:01:39 »
AntiX MX is niet de enige,  Xubuntu doet het ook.
Xfce/Thunar is vanuit gebruikersgemak zo ingesteld (automatisch mounten).
Veel (nieuwe) gebruikers vinden het erg onhandig om hiervoor dingen aan en uit te moeten zetten, laat staan om bijvoorbeeld 'pmount' te gebruiken in de terminal. Het automatisch mounten gebeurd dus met een paar hulpprogramma's van Thunar, en dat is dus ook de verklaring waarom deze opgestart word.
Wil je dit er echt uit hebben dan zou je toch wat moeten sleutelen, en of het dan nog echt gebruikersvriendelijk is...
 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: cd erin..dan opent vervelend scherm (antix mx)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/13, 04:48:12 »
Ok duidelijk ! Bedankt voor je antwoord Theo.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: cd erin..dan opent vervelend scherm (antix mx)
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/21, 13:41:09 »
AntiX MX is niet de enige,  Xubuntu doet het ook.
Xfce/Thunar is vanuit gebruikersgemak zo ingesteld (automatisch mounten).

 
Dilate Thunar, en nergens last meer van..Thunar vind ik toch een onding, doe alles met Spacefm. Voorlopig kan ik wer rustig slapen ;) Als ik Thunar een keer mis ach..
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS