Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux terug naar Xp  (gelezen 6024 keer)

kersje86

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #25 Gepost op: 2007/10/26, 15:29:40 »
geen moeite gehad hoor van mp3 speler naar ipod :p

mickvdv

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #26 Gepost op: 2007/10/26, 15:33:46 »
Nee, maar van windows naar linux is heel wat anders!

kersje86

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #27 Gepost op: 2007/10/26, 15:35:35 »
ja dat blijkt :D geef het denk ik nog ff 2 weekjes voor ik echt terug ga

mickvdv

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #28 Gepost op: 2007/10/26, 15:38:53 »
Als je nou gewoon een dual boot neemt, ben je nix verplicht. Maar lees de LGH ff (zie handtekening) dan wordt het je een stuk duidelijker!

kersje86

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #29 Gepost op: 2007/10/26, 15:41:41 »
gaan we doen!

WildGoose

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #30 Gepost op: 2007/10/26, 19:43:44 »
Citaat van: pjotr123
Groot voordeel van tweevoudige opstartbaarheid:
je kunt de onveilige Windows loskoppelen van het internet (netwerkverbinding uitschakelen in het beheerdersaccount). Internetten kun je dan voortaan veilig doen in Linux.
Jij hebt mij geholpen, maar waar basseer jij onveilig internetten in Windows op ????
Lees een oud boek: Windows NT 4 als Bastion .

Een NT4 Workstation als firewall. werkt als een speer.
Je machine is net zo veilig als de gebruiker lijkt mij .....

WildGoose

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #31 Gepost op: 2007/10/26, 19:46:00 »
Citaat van: kersje86
Citaat van: pjotr123
Groot voordeel van tweevoudige opstartbaarheid:
je kunt de onveilige Windows loskoppelen van het internet (netwerkverbinding uitschakelen in het beheerdersaccount). Internetten kun je dan voortaan veilig doen in Linux.
tja waarom niet alleen linux draaien dan (A)
Omdat Linux niet alle programma's ondersteund zoals Windows doet?
Daarom dat er ook nog steeds Windows gebruikt wordt ?

Offline papillon

  • Lid
Linux terug naar Xp
« Reactie #32 Gepost op: 2007/10/26, 20:26:17 »
Voor mij is Ubuntu voor lering en vermaak.
Elk nadeel heeft z'n voordeel

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Linux terug naar Xp
« Reactie #33 Gepost op: 2007/10/26, 21:01:09 »
Voor mij is Ubuntu sinds kort onmisbaar. Geen 'hardwareproblemen' meer (fouten die het OS dus maakte maar waarbij het leek alsof de hardware er aan ging), alles ultra-veilig, en met het grootste gemak pakketten installeren, mijn andere PC's overnemen met VNC (out of the box met Ubuntu, niet één ding extra voor moeten installeren), en een véél betere performance van mijn nu plots weer supersnel systeem. Ja, die windows heeft bij mij echt volledig afgedaan. En geloof me > Ubuntu went SNEL.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

WildGoose

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #34 Gepost op: 2007/10/26, 21:03:23 »
Darkstar, helaas, de opstarttijd is hier nagenoeg 6 minuten inmiddels. Na inloggen duurt het nogmaals 2 minuten.
XP staat er in 93 seconden ....
Geladen en al .....

Offline joop13

  • Lid
Linux terug naar Xp
« Reactie #35 Gepost op: 2007/10/26, 21:41:31 »
Citaat van: WildGoose
Darkstar, helaas, de opstarttijd is hier nagenoeg 6 minuten inmiddels. Na inloggen duurt het nogmaals 2 minuten.
XP staat er in 93 seconden ....
Geladen en al .....
?????? Heb je wel de instructies van http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16168 uitgevoerd?  Dat was voor mij de oplossing om de snelheid van opstarten terug te brengen naar 1 minuut!!!!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline erLin

  • Lid
Linux terug naar Xp
« Reactie #36 Gepost op: 2007/10/29, 10:05:40 »
Kersje86,
Je wilt linux omdat je uitgekookt bent op MS. Bij mij is het geleidelijk gegaan, het begon met MSN-messenger wat ik verving door het opensource Trillian. Ik kreeg de smaak te pakken en ging over op OpenOffice, Firefox en Thunderbird nogsteeds gewoon onder goodold win98.

Vlak na de release van ubuntu 7.04 heb ik dit geinstalleerd, behoudende mijn win98. Tot nu toe heb ik dus beide geinstalleerd.
- fat32 partitie voor win98 systeem
- ext3 partitie voor ubuntu
- swap voor ubuntu
- fat32 voor alle eigen data zoals muziek en alles wat vanuit beide systemen benaderd moet worden.

De meest gebruikte programma's kan ik dus zowel vanuit win als ubunut bereiken. Wel op beide systemen geinstalleerd natuurlijk. Voordeel is dat je je mail vanuit beide kunt bekijken, en je documentjes (odt) vanuit beide kunt benaderen.

Als je moeilijk kunt wennen aan de GUI van ubuntu (gnome) neem je KDE, dit lijkt wat meer op windows qua bediening.

dus:
- met Gparted livecd schijf leegmaken
- windhoosCD erin en installeren kies nu al voor een systeempartitie (C)van bv. 10 gig en een 'rest' als D-schijf
- geniet even van het oude bekende klik de nodige 'beveiligingsrisico's' weg en dan weer gauw door.....
- ubuntu CD erin of Kubuntu als je met KDE wil proberen, moeite waard. (Je kunt ook gemakkelijk kde en gnome naast elkaar gebruiken)
- Installeer ubuntu en deel bij de installatie je schijf dus zo in dat je een groot gezamenlijk stuk over hebt.
- dual-boot wordt vanzelf gemaakt
- rebooten en voila ja dualboot met windows en linux. Ubuntu is nu je standaard OS, op dit forum genoeg topics over hoe je windows je standaard maakt.


geef de moed niet op, het loont

kersje86

  • Gast
Linux terug naar Xp
« Reactie #37 Gepost op: 2007/10/29, 10:08:54 »
Bedankt Erlin... het behulp van het forum kom ik toch wel een heel eind, zal voorlopig het nog even laten staan en wanneer ik er tijd voor heb, ga ik er een dual boot op zetten, iig bedankt voor uitleg!