Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] youtube filmpjes  (gelezen 6356 keer)

[opgelost] youtube filmpjes
« Gepost op: 2009/10/16, 21:42:22 »
Ik wou een filmpje op youtube bekijken. Ik hoor echter wel geluid maar zie geen beeld. Ik heb ubuntu 9.04. met firefox 3.0.14 Hoe kan ik dit aanpassen?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/21, 18:59:17 door gijsbertha »

Re: youtube filmpjes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/16, 21:55:13 »
Probeer eens de nieuwste versie van Flash Player te installeren?
Wel raar dat dat niet werkt.

Re: youtube filmpjes
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/16, 22:21:59 »
Na het volgen van deze stappen moet het wél lukken: http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningJaunty

Re: youtube filmpjes
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/16, 22:31:54 »
Probeer eens de nieuwste versie van Flash Player te installeren?
Wel raar dat dat niet werkt.
Hoewel firefox versie 9 aangeeft, helpt het installeren via synaptic  van 10 niet, versie 9 blijft gewoon staan in de add-ons. Ook het installeren van het deb pakket helpt niet.

Re: youtube filmpjes
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/16, 22:34:11 »
Na het volgen van deze stappen moet het wél lukken: http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningJaunty
Helaas nee, daar had ik ook al gekeken en ik heb het nog eens opnieuw geinstalleerd. Hebben jullie nog andere ideëen?

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/17, 06:32:50 »
Helaas bij mij hetzelfde probleem. Ik kan ook bij "Geen stijl" de dumpers niet zien. Ik krijg wel bij youtube een melding dat firefox niet de juiste add on heeft. Kennelijk is er MPEG-4 AAC decoder nodig volgens firefox. Maar dit zit niet in het add on pakket.
Ik ben daarom ook heel nieuwsgierig naar een mogelijke oplossing.

Offline jan11000

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/17, 07:26:18 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/17, 08:34:16 »
Even nader, bij tip 3 op de site van Pjotr, staat hoe je de flash player 9 kan vervangen voor 10

http://sites.google.com/site/computertip/multimedia.


Re: youtube filmpjes
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/17, 18:11:11 »
Even nader, bij tip 3 op de site van Pjotr, staat hoe je de flash player 9 kan vervangen voor 10

http://sites.google.com/site/computertip/multimedia.


Ja, dit had ik al geprobeerd en voor de zekerhied nog eens gedaan, maar helaas dat helpt niet. Ik blijf de oude versie houden.

Offline track

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/17, 19:31:46 »
Ja, dat heb ik ook gehad, totdat ik eerst de overbodige rotzooi verwijderd had.
Dus alle flash-speler(s) eerst nog een keer "volledig verwijderen" (in synaptic)
en pas dan de nieuwe installeren volgens Pjotr zijn tip.

track

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/18, 10:30:19 »
Even nader, bij tip 3 op de site van Pjotr, staat hoe je de flash player 9 kan vervangen voor 10

http://sites.google.com/site/computertip/multimedia.



Yep, dit heeft bij mij gewerkt voor de filmpjes van youtube. Maar helaas geen verandering gebracht in de bewegende beelden van de dumpers van de site "geen stijl"  Daar krijg ik een zwart schermpje met in het midden een draaiend ding en daaromheen o.a  4 pijltjes, het driehoekje van "start" en het driehoekje met het streepje van "volgende". Maar er start helaas geen filmpje. Klik ik met de rechter muisknop op het warte deel, dan staat er bij eigenschappen dat het een flash movie is.

Iemand nog enig idee???

Offline jan11000

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/18, 13:55:04 »
Op site van geen stijl, heb ik het filmpje van de ballonnen afgespeeld, werkt dus.

Offline track

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/18, 15:50:20 »
Janloco:  als ik de eerste de beste pak:  http://www.dumpert.nl/mediabase/666721/707f126d/mccain_palin_jazz_mashup.html
 is er geen probleem.  Bij jou dus wél ? 

En dat ondanks je op  about:plugins  de flash speler "libflashplugins" v. 10.0.32.18 hebt staan ?
En ondanks je de hardware-driver voor jouw grafische kaart aan hebt staan ?
(hij staat dus ook in  lsmod ?)
Dan moeten wij iets dieper duiken.  Welke Uby heb je, en welke grafische kaart ?

track
« Laatst bewerkt op: 2009/10/18, 15:52:28 door track »

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/19, 14:51:28 »
Janloco:  als ik de eerste de beste pak:  http://www.dumpert.nl/mediabase/666721/707f126d/mccain_palin_jazz_mashup.html
 is er geen probleem.  Bij jou dus wél ? 

En dat ondanks je op  about:plugins  de flash speler "libflashplugins" v. 10.0.32.18 hebt staan ?
En ondanks je de hardware-driver voor jouw grafische kaart aan hebt staan ?
(hij staat dus ook in  lsmod ?)
Dan moeten wij iets dieper duiken.  Welke Uby heb je, en welke grafische kaart ?

track

Hohoho, iets te snel voor deze beginneling!!!
Inderdaad, als ik jouw link aanklik werkt het niet. Maar even een vertaling voor wat je eronder heb staan svp!!> Ik heb alle dingen gedaan die in de topics hierboven zijn aangedragen. Maar kun de even aangeven over "about plugins"?? dat is me niet duidelijk.
De drivers van mijn grafische kaart staan aan, maar smod zegt me ook helaas weer niets. Ik heb ubuntu 9.04 jaunty met een Asus EN7600 grafische kaart.
Maar nog even de vraag of het iets kan zijn met mpeg4?? Die regel zag ik een keer verschijnen voor dat het kadertje met allerlei tekentjes op beeld kwam bij de dumpert. Overigens bij Windows geen probleem met het afspelen.

Kun je wat met deze antwoorden???

Offline track

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/19, 15:16:24 »
Hohoho ...  =D

Die  about:plugins  is gewoon bedoeld als adres die je in Firefox moet intikken.
(in het veld waar normaal het i'net-adres staat).  Dan kom je waar ik bedoel.

Die  lsmod  (met kleine "L" als eerste letter) is een commando in de terminal
( [Toepassingen] - hulpmiddelen - Terminal )  dat de volledige lijst van de kernel-modules oplevert.
Als je die lijst doorspit kun je zien welke drivers feitelijk geladen zijn.  Dus ook de driver voor jouw graka.

Als je de nieuwste Adobe-flash-speler hebt (die 10.0.32 dus) zal er eigenlijk geen probleem
met mpeg4-inhoud op flash zijn.

track

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #15 Gepost op: 2009/10/19, 15:40:58 »
@Track.

Bedankt voor de snelle info. Weer een boel meer geleerd van dit mooie speeltje. Maar hierbij dan nog wat gegevens. Blijkbaar is het niet gelukt om de flasplayer te laten draaien, want ik kom geen libflashplugins tegen in mijn lmod(gaaf trouwens wist niet van het bestaan.) Wel staat er dit in

Module                  Size  Used by
nvidia               7233756  36

Dat moet dan van mijn kaart zijn denk ik. Ik ga nog even teruglezen in deze topic om te kijken of ik adobe-flasplaer 10.0.32 kan installeren.

Weer bedankt voor de snelle antwoorden en de prima uitleg!!!

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/19, 15:52:14 »
Ik kom wel een adobe-flashplugin 10.0.32.18 tegen in synaptic maar ik krijg hem niet tevoorschijn getoverd in firefox!!

Hij staat niet zo genoemd in de lijst van geinstalleerde plugins en hij komt ook niet te voorschijn als ik zoek tussen de pluginns die zijn te installeren.

Maar weer wat wijzer, mij probleempje zit dus kennelijk in firefox??

Offline track

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #17 Gepost op: 2009/10/19, 16:14:47 »
De  nvidia is inderdaad de dirver voor nvidia-kaarten.  De flash zal je niet in de lsmod-lijst vinden,
want die hoort er niet thuis.
Die moet wél in de lijst van Firefox "about:plugins" staan.  Als er helemaal geen hoofdstuk  Shockwave Flash  bij staat
kun je uiteraard geen flash kijken.  Het makkelijkste in dit geval is dat je naar  http://www.adobe.com/  gaat,
daar op het hokje  [Get Adobe Flash Player]  klikt, verder de versie  [.deb voor Ubuntu 8.04+]  kiest, en  [toestemming en nu installeren].

Nu komt de nieuwste versie binnen.  Als je die opent zal automatisch de installer starten.  Toestemming geven, paswoord en klaar.

track

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #18 Gepost op: 2009/10/19, 17:34:40 »
De  nvidia is inderdaad de dirver voor nvidia-kaarten.  De flash zal je niet in de lsmod-lijst vinden,
want die hoort er niet thuis.
Die moet wél in de lijst van Firefox "about:plugins" staan.  Als er helemaal geen hoofdstuk  Shockwave Flash  bij staat
kun je uiteraard geen flash kijken.  Het makkelijkste in dit geval is dat je naar  http://www.adobe.com/  gaat,
daar op het hokje  [Get Adobe Flash Player]  klikt, verder de versie  [.deb voor Ubuntu 8.04+]  kiest, en  [toestemming en nu installeren].

Nu komt de nieuwste versie binnen.  Als je die opent zal automatisch de installer starten.  Toestemming geven, paswoord en klaar.

track

@track. Hartelijk dank weer, maar ik was op zoek naar dit

  about:plugins  de flash speler "libflashplugins" v. 10.0.32.18 hebt staan ?

Dat staat er niet, maar ik lees nu iets anders. Dit heb ik wel staan

Shockwave Flash

    Bestandsnaam: libswfdecmozilla.so
    Shockwave Flash 9.0 r999

MIME-type    Beschrijving    Achtervoegsels    Actief
application/x-shockwave-flash    Adobe Flash movie    swf    Ja

En als ik via de site van adobe ga, installeert hij niet het progje, want dat is al aanwezig. Dus kennelijk staat erop wat hij nodig heeft. Zit toch het "probleem" ergens anders in denk ik. Ik ga nog maar even alles doorlezen op dit forum over dit. Als het over windows ging kon ik vertellen dat het idd over de flasplayer gaat, maar in dit besturingssysteem met ik nog niet thuis.

Maar toch weer veel dank voor je reactie!!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: youtube filmpjes
« Reactie #19 Gepost op: 2009/10/19, 17:38:47 »
Die libswfdecmozilla.so is foute boel: bagger die niet goed werkt...

Verwijderen dus en de goede Adobe Flash Player installeren. Als volgt:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
(punt 3)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/19, 17:50:26 door Pjotr »

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/19, 18:01:23 »
Die libswfdecmozilla.so is foute boel: bagger die niet goed werkt...

Verwijderen dus en de goede Adobe Flash Player installeren. Als volgt:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
(punt 3)

EUREKAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had dit al eens gedaan volgens een eerdere aanwijzing. Ik heb nu alleen libswfdecmozilla.so uitgezet bij de plugins en volgens het lijstje bij punt 3 swfdec weggehaald. Voor de rest stond alles zoals het moest. Maaaaarrrrrrrrrrrrrrrr het WERKT!!!!
Nu alleen nog nieuwsgierig wat de echte oorzaak was.

Allen die meegedacht hebben veel dank, in het bijzonder @track voor zijn vele reacties en natuurlijk voor @pjotr voor de juiste oplossing.

Thankx!!!

Het is geweldig op dit forum!!!

Offline track

  • Lid
Re: youtube filmpjes
« Reactie #21 Gepost op: 2009/10/19, 18:05:08 »
Nu alleen nog nieuwsgierig wat de echte oorzaak was.
DAT was de echte oorzaak !  Net zoals Pjotr zei.

track

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: youtube filmpjes
« Reactie #22 Gepost op: 2009/10/19, 18:06:28 »
Nu alleen nog nieuwsgierig wat de echte oorzaak was.

Mooi dat het nu werkt! De echte oorzaak was, dat je *beide* spelers had geïnstalleerd. En dan werkt de goede (Adobe Flash Player) niet.... Die doet het alleen dan, wanneer hij als *enige* Flash Player is geïnstalleerd.  :)

Janloco

  • Gast
Re: youtube filmpjes
« Reactie #23 Gepost op: 2009/10/19, 18:12:08 »
Dank Dank ook weer voor deze ractie. Nu ben ik er achter dat ik dus op een of anders manier gewoon twee spelers had geinstalleerd. Nogmaals dank voor deze wijze lessen.!!!!

Re: youtube filmpjes
« Reactie #24 Gepost op: 2009/10/19, 23:14:31 »
Tip: Als je vraag opgelost is, bewerk je eerste post en in de titel [OPGELOST].
Zoals:
[OPGELOST] youtube filmpjes