Teams > Forum feedback
Peiling: Forumvragen over kraakgereedschap: afkappen of beantwoorden?
chaos7:
ff offtopic of juist eigenlijk wel
een beetje junk zal heus wel weten dat met een hamer een autoruit in slaan erg tegen zal vallen. de meeste autoruiten zullen overwinnen maar als je een automatische centerpons neemt is het heel erg gemakkelijk (niet meer als een lichte duw op die centerpons) en het gaat vrijwel geluidsloos.
ai, nu heb ik toch verteld hoe een junk met zijn gereedschap om moet gaan. ben ik nu strafbaar? of is het toch weer die verkoper van de automatisch centerpons omdat ie vergeten is te vragen waar je het voor wilt gebruiken?
Mij:
--- Citaat van: chaos7 op 2009/02/15, 12:00:58 ---ff offtopic of juist eigenlijk wel
een beetje junk zal heus wel weten dat met een hamer een autoruit in slaan erg tegen zal vallen. de meeste autoruiten zullen overwinnen maar als je een automatische centerpons neemt is het heel erg gemakkelijk (niet meer als een lichte duw op die centerpons) en het gaat vrijwel geluidsloos.
ai, nu heb ik toch verteld hoe een junk met zijn gereedschap om moet gaan. ben ik nu strafbaar? of is het toch weer die verkoper van de automatisch centerpons omdat ie vergeten is te vragen waar je het voor wilt gebruiken?
--- Einde van citaat ---
Of is het die junk? Juist ja.
Thomas de Graaff:
--- Citaat van: lizardman op 2009/02/15, 10:05:21 ---Ik dacht al, waar blijft het vuurwapen nou?? ;)
Die zijn hier dus ook niet vrij verkrijgbaar he? En het in bezit hebben of verspreiden van vuurwapens zonder aan de benodigde, zeer strenge voorwaarden voldaan te hebben is dan ook strafbaar. En terecht. Daar heeft de overheid wetten over opgesteld, en daar moet iedereen zich aan houden.
Wordt er tegen die wetten verstoten dan zal een rechter zich buigen over de zaak en een oordeel vellen.
Ik ben groot voorstander van dit systeem. De rechter spreekt recht, en de burger niet.
*naschrift*
Overigens vind ik de analogie met het vuurwapen veel te ver gaan. Het eigenlijk gebruik van vuurwapens staat in geen verhouding tot het eigenlijk gebruik van de besproken software. Zo ook het oneigenlijk gebruik van deze zaken.
*naschrift 2*
Er zijn ook landen waar het vertonen van een ontblote vrouwenborst aan minderjarigen, of zelfs volwassenen als onzedig wordt gezien. Terwijl het als onderdeel van een goede opvoeding wordt gezien om een baby er met zijn gezicht tegenaan te duwen....
Kortom laat het gezonde verstand zegevieren en probeer niet al te verkrampt te denken.
--- Einde van citaat ---
De analogie van het vuurwapen was niet bedoelt om een vuurwapen met kraakgereedschap van een netwerk te vergelijken, maar heb ik aangehaald om aan te tonen dat een zorgvuldige afweging noodzakelijk is, of het nu om hamers, vuurwapens of gereedschap om netwerken te kraken gaat. Blijkbaar is dit niet overgekomen, jammer. De bedoeling van deze analogie was om inzichtelijk te maken dat de verantwoordelijkheid van de gevolgen die kunnen optreden als gevolg van het beschikbaar stellen van deze gereedschappen niet slechts ligt bij degene die deze gereedschappen misbruiken. Door te stellen dat vuurwapens niet vergeleken kunnen worden met kraakgereedschap voor draadloze netwerken geef je impoliciet eigenlijk aan het met me eens te zijn. Het ene gereedschap is het andere niet...
lizardman:
--- Citaat van: tommie74 op 2009/02/15, 12:22:48 ---(...) De bedoeling van deze analogie was om inzichtelijk te maken dat de verantwoordelijkheid van de gevolgen die kunnen optreden als gevolg van het beschikbaar stellen van deze gereedschappen niet slechts ligt bij degene die deze gereedschappen misbruiken. (...)
--- Einde van citaat ---
Dit station zijn we reeds gepasseerd en is dus een herhaling van zetten....
--- Citaat van: tommie74 op 2009/02/15, 12:22:48 ---De analogie van het vuurwapen was niet bedoelt om een vuurwapen met kraakgereedschap van een netwerk te vergelijken, maar heb ik aangehaald om aan te tonen dat een zorgvuldige afweging noodzakelijk is, of het nu om hamers, vuurwapens of gereedschap om netwerken te kraken gaat.
--- Einde van citaat ---
Meen je dat nou werkelijk???
Of zou dat de reden zijn waarom het altijd zo lang duurt bij de kassa van de GAMMA :D
asilnevs:
--- Citaat van: femke98 op 2009/02/15, 12:31:59 ---Naar mijn mening gaat het nu veel te ver, jullie denken allemaal veel te moeilijk en te ver.
Mensenlief, denken jullie ook zo in het dagelijks leven? Hebben jullie het dan niet ongelofelijk zwaar?
--- Citaat ---Kortom laat het gezonde verstand zegevieren en probeer niet al te verkrampt te denken.
--- Einde van citaat ---
Hier sluit ik mij bij aan.
--- Einde van citaat ---
Femke, zo denk ik er ook over. Schakel je verstand eens uit en laat je hart spreken.
Dan is het allemaal 1000 maal gemakkelijker :)
Iedereen zit hier maar bezig met "als dit", "als dat" ....., leef eens in het "nu" ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie