Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe CD-drive niet bereikbaar  (gelezen 997 keer)

houwelingen

  • Gast
Externe CD-drive niet bereikbaar
« Gepost op: 2007/11/25, 21:17:07 »
Ik heb zojuist een ubuntu CD ontvangen. Ik wil deze intalleren, maarmijn Dell heeft geen CD-rom. Mijn USB externe CDrom wordt niet herkend. In de bios is er geen instelling 'Boot op USB' mogelijk. Wat kan ik doen?

Paul van Houwelingen

Externe CD-drive niet bereikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 21:23:30 »
Hier staat hoe je dat moet doen...
http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

Dus volgens mij kan dat helaas niet met jouwn bios, aangezien hij volgens mij niet aan de eerste eis van dat rijtje op die site voldoet, ik ben alleen niet 100% zeker

1. The PC has to support booting from a USB flash drive. There may be anywhere from 1-3 items to change in the BIOS to make this possible assuming your BIOS supports it. Some bios's may refer to your flash drive as a USB floppy or USB zip.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Externe CD-drive niet bereikbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 21:40:06 »
Citaat van: slorg
Hier staat hoe je dat moet doen...
http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

Dus volgens mij kan dat helaas niet met jouwn bios, aangezien hij volgens mij niet aan de eerste eis van dat rijtje op die site voldoet, ik ben alleen niet 100% zeker

1. The PC has to support booting from a USB flash drive. There may be anywhere from 1-3 items to change in the BIOS to make this possible assuming your BIOS supports it. Some bios's may refer to your flash drive as a USB floppy or USB zip.
Dat gaat niet werken als booten vanaf usb niet kan in het bios.
Weet je zeker dat je geen opties in het bios hebt zitten met usb (bijv. usb zipdrive of usb floppy). Die moet je eerst allemaal ff proberen.

Trouwens Paul, welkom bij Ubuntu (of bijna dan ;) )

houwelingen

  • Gast
Externe CD-drive niet bereikbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/26, 08:49:44 »
Dank je wel... ik heb Ubuntu live gedraaid vanaf de CD, geweldig. Alles werkt gewoon in een keer. Maar ja, verdere pogingen om te installeren stranden nu even. De bios geeft écht geen mogelijkheden. (Dell optiplex 2003) Vreemd, is gewoon als een xp computer geleverd... Ik denk dat ik er toch gewoon even in drive in moet (laten) zetten...
Paul