Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappen delen!!!  (gelezen 941 keer)

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Mappen delen!!!
« Gepost op: 2007/09/19, 13:58:09 »
Hallo.

Ik zit met het volgende probleem(pje)

Ik heb hier een netwerkje met Samba, als ik met m'n Kubuntu bak naar m'n Xubuntu bak ga, kan ik kopieren, plakken, verplaatsen enz. geen probleem.
Wil ik nu met m'n klaptop (Ubuntu. Jawel, ook ik draai sinds kort Gnome) naar m'n Xubuntu bak kan ik wel de gedeelde map zien, maar als ik deze map wil openen krijg ik de melding "Kan inhoud van map niet weergeven" "Audio" is niet gevonden. Misschien is het kort geleden verwijderd."
Netwerken van en naar Kubuntu is met M'n Gnome Klaptop geen probleem, en vise versa ook niet. en met m'n Kubuntu bak van en naar Xubuntu ook niet.

Als ik via het netwerk vanaf de Gnome laptop de eigenschappen van de map opvraag staad erbij inhoud "onleesbaar" terwijl deze met Kubuntu gewoon te openen is???

Nog ff voor de duidelijkheid Klaptop = Ubuntu 7.10 Gnome
                                        PC1 = Xubuntu 7.04 XFCE
                                        PC2 = Kubuntu 7.10 KDE



Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline lizardman

  • Lid
Mappen delen!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/21, 20:37:10 »
Misschien moet je op je xubuntu computer nog de klaptop user toevoegen als samba user?
Ik had laats een soortgelijk probleempje, ik kon niet met macbook op klaptop via samba. maar nadat ik de nieuwe samba user had toegevoegd was alles ok.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)