Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint LXDE: een kennismaking  (gelezen 5010 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Gepost op: 2010/09/20, 00:24:45 »
Onlangs uitgeprobeerd op een ouwe P3 450 Mhz: Linux Mint LXDE. Dus de lichtgewicht van het stel. En ik moet zeggen: goed afgewerkt. Een stuk beter in elkaar gestoken dan Lubuntu.

Een nadeel vind ik wel, dat de pakketbronnen standaard nogal riskant staan ingesteld. Dat zou mijn keuze niet zijn.... Verder had ik problemen met het PS/2-toetsenbord in het aanmeldscherm (en alleen daar!). Daarmee kon ik alleen letters tikken na verschillende keren in- en uitprikken van de stekker. Reproduceerbaar bij elke herstart, ook met een ander PS/2-toetsenbord. Vreemd genoeg uitsluitend in het aanmeldscherm, want in het bureaublad geen enkel probleem. Enfin, de zaak op automatisch inloggen gezet en klaar was kees.

Over het geheel genomen was ik aangenaam verrast. Linux Mint LXDE is duidelijk een betere keuze dan Lubuntu, wanneer je de LXDE-werkomgeving wil hebben. Een pluim voor de ontwikkelaars. Ik heb Lubuntu geschrapt van de minidistributies-pagina in m'n docu, en vervangen door Linux Mint LXDE: http://sites.google.com/site/computertip/minidistributies#TOC-Linux-Mint-LXDE
« Laatst bewerkt op: 2010/09/20, 00:30:17 door Pjotr »

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/20, 06:29:01 »
Hallo Pjotr...wat staat er precies riskant ingesteld in de pakketbronnen? Waarom riskant? Ik heb even geen Linuxmint bij de hand maar zou dan waarschijnlijk ook gelden voor de gnome- en kde-editie, naar ik mij herinner staat alleen de medibuntu-repo standaard ingeschakeld en een linuxmint-repo om de specifieke mint-tools te kunnen updaten.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/20, 22:38:07 »
@Pjotr, zijn de 'nogal riskant ingestelde pakketbronnen' ook minder riskant in te stellen? (Dat is tenminste de eerste vraag die bij me opkomt)  ;)

Verder kan ik met korte ervaring je mening onderschrijven: ik heb Mint9 LXDE even uitgeprobeerd op m'n netbookje, en het ziet er inderdaad goed afgewerkt uit, beter dan Lubuntu (maar ja, ik wilde uiteindelijk toch OpenOffice en KDE, dus tsja...  ;)).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/21, 09:37:45 »
Citaat
De systeemeisen zijn als volgt:

Redelijk functioneren:
Processor: Pentium III  450 Mhz
RAM-geheugen: 256 MB
Videokaart: 16 MB
Harde-schijfruimte: 4 GB

Een correctie als dat mag:

Citaat
System requirements:

    * x86 processor
    * 192 MB of system memory (RAM)
    * 3 GB of disk space for installation
    * Graphics card capable of 800×600 resolution
    * CD-ROM drive or USB port


http://www.linuxmint.com/blog/?p=1473

Bijkomende zaak is dat Lubuntu niet voor drie jaar ondersteuning geniet in tegenstelling tot Linux Mint LXDE. De pakket bronnen zou ik nog niet eens van wakker liggen, ze weten wat ze doen.

Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/23, 19:10:09 »
Ben aan het installeren op een P3 1 Ghz 512 MB Ram.

Hoop dat het goed gaat werken!
Een trotse linux-beginner!

Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/24, 07:49:47 »
Ik vind het een prachtig besturingssysteem, lekker snel, maar de vertaling zijn er toch nog niet allemaal.
Ook vraag ik me af hoe ik de vensterkanten van een andere theme kan voorzien. Voor de icons en de theme van de binnekant van de vensters kan ik wel aanpassen.
Een trotse linux-beginner!

Offline jusgje

  • Lid
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/29, 23:18:41 »
Hoi Pjotr,

Bij je kopje "Ik behandel hier achtereenvolgens vier distro's, oplopend van vederlicht naar middelzwaar" staat nog steeds Lubuntu, dit zal niet de bedoeling zijn.

Ook bij het kopje Xubuntu staat nog "Als uw harde waar het aankan, dan raad ik u zeker aan om voor Xubuntu (of Lubuntu, zie hierboven) "

Komt niet vaak voor, dit soort foutjes op je site. Je hebt altijd zo'n grote kwaliteits- en nauwkeurigheidscontrole. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/09/29, 23:24:42 door jusgje »

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/29, 23:31:16 »



 :D
« Laatst bewerkt op: 2010/09/29, 23:33:44 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/04, 17:47:12 »
@Pjotr, zijn de 'nogal riskant ingestelde pakketbronnen' ook minder riskant in te stellen? (Dat is tenminste de eerste vraag die bij me opkomt) 

Ben ook benieuwd wat er riskant aan is. Maar zolang het stil blijft van zijn zijde komen we er nooit achter.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/05, 23:12:27 »
Heb hem nu drie dagen lopen ,en dat ding loopt als een TGV man is die snel dat word een blijvertje
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Linux Mint LXDE: een kennismaking
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/18, 15:33:43 »
Linux Mint 10... Julia.  Terecht dat de makers er trots op zijn.
Mooi strakke vormgeving, razendsnel en buitengewoon compleet.
Ik ben onder de indruk.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/18, 17:01:25 door aandendijk »
Xubuntu 15.04