Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VOB files lezen onder linux ?  (gelezen 1699 keer)

Offline jolato

  • Lid
VOB files lezen onder linux ?
« Gepost op: 2010/08/16, 13:44:45 »
Ik hoop dat ik het  juiste topic gekozen heb voor mijn vraag. Het gaat niet over videos bewerken, maar over een gepaste viewer voor VOB files voorzien van een repeat functie.

Wat ik al heb is het volgende. Ik draai ubuntu 10.04 op HP laptop en las over de krachtige kmplayer, die een repeat A-B functie zou hebben. Ik heb deze ondertussen geinstalleerd maar het gebruik ervan blijkt niet evident. Ik zie wel een repeat, maar nergens een mogelijkheid om een sectie te definieren en daar een herhalingslus voor te kiezen. Ook de manual of internet bronnen geven geen informatie.

Ik vrees dus dat kmplayer iets te technisch is. Kent iemand een betere oplossing onder linux (lezen van VOB files en willekeurig stukje video kunnen herhalen, vertragen, enz.) ? ???

Offline vanadium

  • Lid
Re: VOB files lezen onder linux ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/16, 13:49:48 »
Volgens mij kunnen de meeste mediaplayers onder linux wel een VOB openen. Met VLC lukt het zeker.

Offline jolato

  • Lid
Re: VOB files lezen onder linux ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/16, 14:46:15 »
Volgens mij kunnen de meeste mediaplayers onder linux wel een VOB openen. Met VLC lukt het zeker.

Ja, ok, maar dat is het probleem niet. Ik zoek er een met een repeat functie waarbij je een sectie A-B uit de video kunt bekijken (loopen) en eventueel vertragen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: VOB files lezen onder linux ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/16, 17:35:55 »
Dan wordt het VLC, inclusief versnellen/vertragen.