Interactief > Etalage

Show je harde waren .

<< < (3/4) > >>

partyrabbit:

--- Citaat van: Theo71 op 2019/08/17, 01:22:36 ---Ik las ook wat over de tolerantie van weerstanden,

--- Einde van citaat ---

Klopt wel. Ron reageerde daarmee op mij.

--- Citaat van: Theo71 op 2019/08/17, 01:22:36 ---, dat verhaal klopt maar we vergeten daarbij 1 ding en wellicht nog een veel belangrijkere punt, condensatoren, deze zijn te vinden in nog meer verschillende types (qua materiaal)  en op  ten  duur raken ze een keer op. Met andere woorden na verloop van tijd is de afwijking groter.

--- Einde van citaat ---

Toch is hierin de kwaliteit ook weer bepalend. Hogere kwaliteit zal minder snel (of verwaarloosbaar) afwijken.
Het belangrijkste in wat ik probeerde te zeggen is dat er grote verschillen kunnen zitten in de samenstelling. Goed uitgebalanceerde elektronica met minimale afwijkingen waarbij hoogwaardig samengesteld en goed doorberekend schema gebruikt worden zullen uiteraard stukken beter presteren dan laagwaardige componenten (zwakkere componenten, zwakke ic's) in een slecht ontworpen schema (met al afwijkingen al bij de start).

Dat was een beetje het punt wat ik daarmee wilde maken rondom het verschil. Je kunt geen hedendaags goedkoop "made in china" consumenten-tafeltje vergelijken met hoogwaardige dure apparatuur, en de laatste wel weer beter met buizenspul. En de kwaliteit van componenten en ontwikkeling maken over het algemeen de duurdere prijs.

En ik volg je in je standpunt rondom afwijkingen na verloop van tijd. Alles slijt. Maar hogere kwaliteit minder snel.
Toch verwonderlijk dat mijn oude analoge tafeltje dan nog steeds een lagere ruisdrempel heeft dan mijn hedendaagse digitale met toch al lage ruisdrempel. Niet dan? :D

partyrabbit:
Verder niemand hier mee actief??

DarkEra:
Veel "harde waren" worden er in ieder geval niet geshowed..... :rolleyes:

Bloom:
Allez dan:
(<klik voor groter beeld

Theo71:
@Bloom, cool! Trackball ipv muis? Dat zie je niet vaak meer Ik had een buurvrouw die dat ook gebruikte en muizen eigenlijk maar niks vond.  Jij hebt het met de boxen wat creatiever opgelost dan ik, de mijn staan onder het bureau (er was nergens anders nog plaats :P ) Een jaar geleden had ik een dolby setje maar die was storinggevoelig (voor de lokale piraat was ik geen radio nodig) en hoe gek het ook klinkt hij had zijn zaakjes wel goed voor elkaar (filters) , maar het setje was gewoon slecht qua storingsgevoeligheid, dus het vervangen van mijn setje was de oplossing. Je kunt dat soort dingen wel op de spits gaan drijven, maar je kunt er dan op wachten dat andere dingen in de toekomst ook gaan store. Denk bijvoorbeeld aan irritante tikken van aan en afslaande elektrische apparatuur. Dus een 'ouderwetse' Sony versterker met een paar 'echte' speakers (4 x 80 watt) bracht uitkomst. Kortom onder de bureau kan ik net mijn voeten kwijt :P  Mijn voorkeur gaat overigens wel uit naar het rechter scherm ;) En ik moet eerlijk opbiechten dat ondanks ik nu al een poosje met Cinnamon werk ik nog wel eens wat dingen moet opzoeken wat ik met XFCE blindelings wist te vinden :)   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie