Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met Firefox in combinatie met Citrix  (gelezen 3223 keer)

problemen met Firefox in combinatie met Citrix
« Gepost op: 2019/07/18, 22:53:31 »
Voor mijn werk gebruik ik vanaf thuis Citrix om in te loggen op mijn werk. Dat doe ik bij voorkeur met Firefox. Echter, al ruim een half jaar geleden (schat ik) lukte dat ineens niet meer. Met Chromium is er geen probleem. Nu heb ik recent een nieuwe installatie van Linux (Debian 10) gedaan en was benieuwd of het nu wel zou werken. En inderdaad het werkte. Maar slechts één keer. Ik meende dat al eens eerder gemerkt te hebben na een schone installatie, maar nu wist ik het heel zeker. Chromium werkt daarentegen wel weer iedere keer opnieuw. Maar omdat het van Google is vermijd ik die - overigens prima - browser liever.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Volgens mij heeft het weinig of niets met mijn Linux te maken, maar enkel met de browser, mogelijk een bepaalde instelling.

Mijn Firefox-versie is 60.8 en ik gebruik de laatste Citrix-client (icaclient_19.6.0.60_amd64)

Ik heb overigens gemerkt dat als ik de directory /opt/Citrix/keystore/cacerts leeg en vervolgens weer het volgende commando 'cp /usr/share/ca-certificates/mozilla/*.* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/' uitvoer het weer één keer goed gaat. Blijkbaar houdt hij een instelling niet vast, in tegenstelling tot Chromium.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: problemen met Firefox in combinatie met Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/19, 09:52:30 »
Ik werk ook vaak thuis m.b.v. Citrix.

Ik gebruik nu de Workspace-app (https://www.citrix.nl/downloads/workspace-app/linux/workspace-app-for-linux-latest.html > Available Downloads > Debian Packages > Full Packages).

Het enige wat ik nu hoef te doen is die pakketten te installeren. Ik kan dan via Chromium of Chrome op mijn werkomgeving inloggen. Het heeft hier nog nooit zo probleemloos gewerkt.

In Firefox werkt dat echter niet meer en heb ik eigenlijk helemaal opgegeven. Ik kan ook nergens meer opgeven waar ik de .ica files mee moet openen. Heb echt van  alles geprobeerd om het werkend te krijgen. Het kopiëren van certificaten (met Chrome/Chromium sowieso niet nodig) biedt ook geen soelaas.
« Laatst bewerkt op: 2019/07/19, 09:57:53 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Re: problemen met Firefox in combinatie met Citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/19, 10:59:23 »
Bedankt voor je reactie.
Je bevestigt dus mijn bevindingen. Ik zal het er ook maar bij laten denk ik; niet nog een nachtje prutsen. Jammer voor Firefox.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

nahjo

  • Gast
Re: problemen met Firefox in combinatie met Citrix
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/19, 14:41:16 »
ter overbodige informatie  :) Sinds de laatste FF update (68) ook geen citrix meer onder W7 en W10. Chrome IE11 en Edge hebben geen problemen.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: problemen met Firefox in combinatie met Citrix
« Reactie #4 Gepost op: 2019/07/19, 16:47:55 »
Een browser werkt met de W3C standaard v.w.b. de ontvangen data.
Kan het zijn, dat Citrix hiervan afwijkt, waardoor sommige browsers de data verkeerd begrijpen?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

nahjo

  • Gast
Re: problemen met Firefox in combinatie met Citrix
« Reactie #5 Gepost op: 2019/07/19, 17:25:15 »
Een browser werkt met de W3C standaard v.w.b. de ontvangen data.
Kan het zijn, dat Citrix hiervan afwijkt, waardoor sommige browsers de data verkeerd begrijpen?
Is mogelijk Ron maar kan ook de engine Gecko zijn of een aanpassing van Mozilla zelf. Kan helaas nog niets uitsluiten  :'(
Helaas de favo FireFox op de systemen van mijn werkgever op een zijspoor moeten zetten.