Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op vrije partitie?  (gelezen 5331 keer)

Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/20, 13:37:12 »
@gekky29 Ik heb de cd gedownload, en gebrand. Alleen helaas werkt het ook niet. Geeft dezeflde fout als wat ik eerder heb gepost (#17). Kan het zijn dat de harddisk gaar is??
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline ton1

  • Lid
Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/20, 15:09:18 »
Ik schrok even dat je mogelijke irritatie las in mijn poging tot uitleg-help. Dat wilde ik nog even zeggen.
Maar je vroeg verdere uitleg,dus:
als je "handmatig" kiest bij schijfindeling hoef je Windows niet te verwijderen als je gaat formatteren; als je  je Windowspartitie maar niet formatteert! dat formaat ntfs is immers in orde(de grootte van die partitie veranderen is wat anders). Maar linux-partities kiest men algemeen ext3 en swap.
Nog even: je situatie-afdruk is helaas (op mijn scherm althans )onleesbaar.
Ubuntu 9.10  - WindowsXP - Windows7-AMDAthlonXP2600+Geforce FX5600XT.

Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/20, 15:19:55 »
Citaat van: ton1
Ik schrok even dat je mogelijke irritatie las in mijn poging tot uitleg-help. Dat wilde ik nog even zeggen.
Mijn excuses, las het zo, maar goed op deze screenshot kan je misschien de fout beter lezen.

Momenteel ziet mijn indeling er zouit.

Als ik op dev/hda1 sta, en klik op Edit Partition, dan kan ik de grootte niet aanpassen. Want dan zie ik dit.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline ton1

  • Lid
Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/03/20, 16:30:02 »
Nu schrik ik weer, maar nu van de foutmeldingen!
In je eerste screenshot staat bv (ik ga niet voor je vertalen op mijn manier hoor, maar vat even samen voor de discussie) als waarschuwing:
"bad sector", tenminste 5 slechte sectoren gevonden, dat de betrouwbaarheid van de schijf snel kan verminderen; en als tip: gauw een full backup maken.[ Status: not mounted, daarom zul je sda1 niet kunnen bewerken.]
Mijn advies zal niet als verrassing klinken: Neem de waarschuwing serieus, en als de bliksem je windows-data backuppen vanuit windows op 'n extern medium, met nieuwe schijf verder gaan. (image maken van je windows-installatie?)
Ubuntu 9.10  - WindowsXP - Windows7-AMDAthlonXP2600+Geforce FX5600XT.

Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/03/20, 16:44:46 »
Citaat van: ton1
met nieuwe schijf verder gaan. (image maken van je windows-installatie?)
Net wat ik in #26 zei, Kan het zijn dat de harddisk gaar is?? Dus beter een nieuwe HD.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/03/20, 17:37:55 »
Ik was vergeten om de mount point in te stellen, daarom wou hij ook niet verder. Ik heb nu drie schrijven. En kan inpreciepe verder. Alleen wacht even op de steunpunt. Hij help mij er door.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/03/21, 15:19:43 »
JOEPIE Ubuntu staat op de laptop.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Bobbie

  • Lid
Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #32 Gepost op: 2008/03/21, 15:48:48 »
Citaat van: jelleruben
JOEPIE Ubuntu staat op de laptop.
Feest, gebak en wat drinken!!!!!

Ubuntu op vrije partitie?
« Reactie #33 Gepost op: 2008/03/21, 15:54:52 »
Nu alleen een mooie thema zoeken, weet iemand waar ik ze kan vinden? en is dat ook makkelijk te installeren?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?