Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe versie Ubuntu's  (gelezen 5206 keer)

Offline koos4401

  • Lid
Nieuwe versie Ubuntu's
« Gepost op: 2011/05/01, 14:10:21 »
Ik gebruik zelf Ubuntu 10.04.2 LTS (na Ibex uit te hebben laten lopen) en was van plan dat te blijven doen tot ook die uitgefaseerd wordt. 12.04 LTS zal dus mijn volgende installatie worden.
Conclusie: ik hoef niet zo nodig achter het nieuwste van het nieuwste aan te lopen, ook al omdat ik dat met mijn hardware niet doe.

Elk half jaar valt mij bij alle drie de rubrieken Installatie, Softw&Config. resp. Hardware en Dr. de drukte op die uitsluitend samenhangt met het vrijgegeven worden van de nieuwste versie van ?ubuntu, vooral Ubuntu zelf.

Ik vraag mij daarom in gemoede, maar wel op de volgens mij juiste plaats -dit forum dus - af, of daarvoor niet een aparte rubriek geopend kan worden: "Problemen met de installatie van de laatste versie" of zo geheten.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben, die dit bedenkt, maar kon hierover op het forum niets terugvinden; daarom maar als nieuw topic in "Algemeen" gestart. Het ik slecht gezocht: deel mij dat mede. Heb ik het verkeerde forumhoofdstuk : verplaatsen die hap, ik vind 'm wel terug.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 14:16:46 »
Ik gebruik zelf Ubuntu 10.04.2 LTS (na Ibex uit te hebben laten lopen) en was van plan dat te blijven doen tot ook die uitgefaseerd wordt. 12.04 LTS zal dus mijn volgende installatie worden.
Conclusie: ik hoef niet zo nodig achter het nieuwste van het nieuwste aan te lopen, ook al omdat ik dat met mijn hardware niet doe.

Zo doe ik dat ook met mijn werkcomputers. De tussenversies komen alleen op de flaptoppen/netboekjes. Om precies te zijn: mijn werkpaarden gaan telkens over bij het verschijnen van de eerste LTS-puntversie (LTS met "Service Pack 1").  =D

Citaat
Elk half jaar valt mij bij alle drie de rubrieken Installatie, Softw&Config. resp. Hardware en Dr. de drukte op die uitsluitend samenhangt met het vrijgegeven worden van de nieuwste versie van ?ubuntu, vooral Ubuntu zelf.

Ik vraag mij daarom in gemoede, maar wel op de volgens mij juiste plaats -dit forum dus - af, of daarvoor niet een aparte rubriek geopend kan worden: "Problemen met de installatie van de laatste versie" of zo geheten.

Dat lijkt me niet zo'n goed idee..... 90-95 % van de mensen installeert namelijk sowieso de nieuwste versie, ook als dat een tussenversie is. Degenen die kiezen voor installatie van een oudere LTS-versie, zijn zwaar in de minderheid.  :)

Offline koos4401

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/01, 14:21:05 »
Dank voor het heldere antwoord, Pjotr.

Citaat
90-95 % van de mensen installeert namelijk sowieso de nieuwste versie, ook als dat een tussenversie is.
Ik had er geen idee van dat "we", in ieder geval ik, zo zwaar in de minderheid waren.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/01, 14:29:52 »
En zelfs dan hoort dit eigenlijk in Forum ;)

Maar ik vind het net als Pjotr geen goed idee om hiervoor een nieuw gedeelte te openen. Als zoiets al zou moeten, dan geef mij maar eerder een opzet als Kubuntu Forums, maar dat denkende aan de andere mensen zal dat verwarring brengen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/01, 14:37:19 »
Ik gebruik zelf Ubuntu 10.04.2 LTS (na Ibex uit te hebben laten lopen) en was van plan dat te blijven doen tot ook die uitgefaseerd wordt. 12.04 LTS zal dus mijn volgende installatie worden.
Conclusie: ik hoef niet zo nodig achter het nieuwste van het nieuwste aan te lopen, ook al omdat ik dat met mijn hardware niet doe.
Dat is inderdaad je eigen, 100% gerechtvaardigde keuze. Net voor hen die robustheid en stabiliteit verkiezen, zijn er die LTS releases. Zelf hoor ik bij die 95% die iedere zes maanden een upgrade doet.

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/01, 14:40:44 »
Ik hoor zelfs bij die 1% die de nieuwe uitgave al ruim van te voren installeert voor ie uit is =D

Offline vanadium

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/01, 14:50:59 »
Neen, ik ben conservatiever. Normaal installeer ik steeds vers, maar pas enkele weken na het uitkomen van een nieuwe Ubuntu. Nu, met Unity, was ik wat te nieuwsgierig, en ben via een update over het net overgestapt ...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/01, 15:04:40 »
Op mijn werk-PC (een laptop) staan 3 partities, waarvan één voor test.
Maar over het forum, ze kunt natuurlijk ook per versie een hoofdstuk aanmaken, alleen ben ik bang, dat het dan (zeker voor een beginner) een onoverzichtelijk geheel wordt.
Zoals het nu gaat, is het (denk ik) het beste ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/01, 15:38:03 »
Op mijn werk-PC (een laptop) staan 3 partities, waarvan één voor test.
Maar over het forum, ze kunt natuurlijk ook per versie een hoofdstuk aanmaken, alleen ben ik bang, dat het dan (zeker voor een beginner) een onoverzichtelijk geheel wordt.
Zoals het nu gaat, is het (denk ik) het beste ......

Ik kwam er net achter dat er bij mij wat meer op staan.
Hij heeft bij mij nu 3 of 4 swap partities dus dat ga ik zo even oplossen.

Het kan onoverzichtelijk worden maar dat hoeft niet. Het is puur hoe je het neer zet.
Je hebt voor iedere versie al een website en je zou eigenlijk 1 pagina moeten maken waarop in het heel kort uitgelegd word welke versies er zijn met misschien een afbeelding en dan verwijzen naar die website.

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/01, 17:00:39 »
Op mijn werk-PC (een laptop) staan 3 partities, waarvan één voor test.
Maar over het forum, ze kunt natuurlijk ook per versie een hoofdstuk aanmaken, alleen ben ik bang, dat het dan (zeker voor een beginner) een onoverzichtelijk geheel wordt.
Zoals het nu gaat, is het (denk ik) het beste ......

Dat bedoelde ik dus met die Kubuntu Forums lay-out ;)
http://www.kubuntuforums.net
Dat is dus per versie, waar ik op doelde in mijn vorige post.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/01, 18:00:48 »
Dat bedoelde ik dus met die Kubuntu Forums lay-out ;)
Lijkt mij inderdaad wel een goede aanpak.

Ik kwam er net achter dat er bij mij wat meer op staan.
Hij heeft bij mij nu 3 of 4 swap partities dus dat ga ik zo even oplossen.
Je hebt inderdaad genoeg aan één, tenzij je meerdere linuxen hebt die je allemaal wil kunnen hiberneren, uitzetten in slaapstand.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/01, 19:05:51 »
Nee maar 1 Linux systeem er op staan naast mijn Windows.

Maar ben even grondig te werk gegaan.
Het was een zooitje. Ik heb nu mijn linux partitie vergroot en de D partitie aangepast.
Het enige wat nog origineel is, is de Windows partitie.
De rest is aangepast.

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/01, 21:58:32 »
Waarom zou je problemen met een nieuwe versie apart categoriseren? Voor wie levert dat voordeel op? Hoe beslis je of een versie niet meer nieuw is?

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/02, 01:15:47 »
Waarom zou je problemen met een nieuwe versie apart categoriseren? Voor wie levert dat voordeel op? Hoe beslis je of een versie niet meer nieuw is?

Als we gaan voor de hierboven besproken Kubuntu Forums-layout, dan komt er dus zo uit te zien: http://www.kubuntuforums.net
Ik vind het ontzettend overzichtelijk daar.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 11:07:07 door Vistaus »

DarkEra

  • Gast
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/02, 01:55:20 »
Nu zien we nog niet wat je bedoelt. Link werkt niet. ;)


Offline koos4401

  • Lid
Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/02, 10:36:59 »
@Mod: bedankt voor de verplaatsing. Past inderdaad beter hier.
@Allen: Leuke meanders in de discussie!! =D
I rest my case:
Vistaus:
Citaat
Ik vind het ontzettend overzichtelijk daar.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/02, 11:07:37 »
Nu zien we nog niet wat je bedoelt. Link werkt niet. ;)



Oeps, door dat late tijdstip ben ik helemaal de dubbele punt vergeten :-[ Dank, de link werkt nu wel ;)

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/04, 00:20:04 »
Ik vind het eerlijk gezegd een bende, ik heb me suf gezocht naar het forum, blijkt dat het een klein knopje is bovenaan.

Re: Nieuwe versie Ubuntu's
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/04, 11:46:48 »
Ik vind het eerlijk gezegd een bende, ik heb me suf gezocht naar het forum, blijkt dat het een klein knopje is bovenaan.

Het gaat ook om de indeling van het forum zelf en niet de beginpagina waar ik naar verwees. Excuses, ik had duidelijker moeten zijn.

Mensen, nogmaals, dit is de indeling waar ik en een paar anderen hier op doelde: http://kubuntuforums.net/forums/index.php