Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Out of memory errors elke keer weer  (gelezen 852 keer)

Out of memory errors elke keer weer
« Gepost op: 2016/03/16, 10:20:57 »
Hi,

Ik heb een probleem met Ubuntu (14.04.1 LTS) setup op Apache2 bij Digital Ocean (1G memory). Helaas ben ik niet onderlegd genoeg dit zelf op te lossen, vandaar dat ik op weg geholpen wil worden middels dit forum.

Heel vaak (lees: 1x per week) draait de boel in de soep waardoor de site niet meer bereikbaar is.
Als ik vervolgens naar de console ga, zie ik errors als

Out of memory: Kill process 15559 (Apache2) score 97 or sacrifice child
Killed proces 15559......
Out of memory: Kill process xxxxx
Killed proces xxxxx......
etc.

Als dan op [enter] druk kan ik inloggen als Root en de boel resetten, waarna de site weer even werkt. In de systeem info zie ik dan staan memory usage 5%, dus ik snap de errors niet.


Vraag 1: weet iemand hoe ik de Out of Memory fouten permanent kan oplossen? zoals ik aangaf heb ik 1 G mem en draait er een niet al te zware site/db op.

Vraag 2: Als ik inlog zie ik staan 292 packages can be updated. 194 updates are security updates. Kan ik die zonder problemen updaten? En wat is de juiste manier om dit te doen?


Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

Denny

Offline Moob

  • Lid
Re: Out of memory errors elke keer weer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/16, 21:54:56 »
Vraag 1: misschien helpt dit je op weg http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2070853

Vraag 2: ja, je kan altijd updaten. Omdat je een webserver draait is het wel zaak om even te weten wat er geupdate wordt zodat je zeker weet dat je website het nog blijft doen. Als je een virtuele server hebt zou je kunnen kijken of je de mogelijkheid hebt om een snapshot te maken, mocht het updaten dan niet lukken kan je terug naar een begin van voor de update cyclus.

Re: Out of memory errors elke keer weer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/19, 21:46:35 »
Van wat ik lees qua foutmeldingen is toch dat 1gb eigenlijk te weinig is (al zegt je systeem wat anders).
Met 1 GB erbij prikken was het bij wat ik las 'wonderbaarlijk' opgelost.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint