Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Project Management Programma  (gelezen 1141 keer)

Project Management Programma
« Gepost op: 2020/08/07, 16:54:48 »
Heb sinds kort een nieuwe computer en de oude weggedaan.

Ik werkte met een programma voor Project Mgmnt met Gantcharts etc, maar weet het programma op de nieuwe computer niet meer terug te vinden om het te installeren.
Wel heb ik nog een file van een project met extensie .xml
Heb bv de prog. 'Plan' en 'Plan Werkbeheerder' geïnstalleerd, maar daar krijg ik mijn file niet me geopend.

Kan iemand mij een tip geven van de mogelijke PM programma's die er nog meer zijn voor Ubuntu.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline Bloom

  • Lid
Re: Project Management Programma
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/07, 17:35:57 »
Odoo is een van de betere die standaard in Ubuntu en Debian zitten. Zoek naar pakketten die beginnen met oca-*

Re: Project Management Programma
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/07, 17:49:23 »
Met xml betekent dat het compatibel is met MS Project. De enige toepassing op Linux die ik ken met Gantcharts en compatibel met MS Project is ProjectLibre. Werk zelf het meest met Planner. https://wiki.gnome.org/action/show/Apps/Planner?action=show&redirect=Planner
« Laatst bewerkt op: 2020/08/07, 17:51:40 door DirkJan »

Re: Project Management Programma
« Reactie #3 Gepost op: 2020/08/07, 22:24:45 »
Met xml betekent dat het compatibel is met MS Project. De enige toepassing op Linux die ik ken met Gantcharts en compatibel met MS Project is ProjectLibre. Werk zelf het meest met Planner. https://wiki.gnome.org/action/show/Apps/Planner?action=show&redirect=Planner
Precies wat ik zocht.
Bedankt DirkJan, ik kan weer verder plannen !!
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Project Management Programma
« Reactie #4 Gepost op: 2020/08/07, 23:25:46 »
Met xml betekent dat het compatibel is met MS Project. De enige toepassing op Linux die ik ken met Gantcharts en compatibel met MS Project is ProjectLibre. Werk zelf het meest met Planner. https://wiki.gnome.org/action/show/Apps/Planner?action=show&redirect=Planner
Precies wat ik zocht.
Bedankt DirkJan, ik kan weer verder plannen !!

Ik moet me corrigeren, want ik kom erachter dat bovenstaande klopt voor één van mijn projecten.
Nu moet ik nog een ander project het programma hebben om het project te openen met extensie: .pod (zie bijlage)
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Project Management Programma
« Reactie #5 Gepost op: 2020/08/09, 19:43:23 »
Met xml betekent dat het compatibel is met MS Project. De enige toepassing op Linux die ik ken met Gantcharts en compatibel met MS Project is ProjectLibre. Werk zelf het meest met Planner. https://wiki.gnome.org/action/show/Apps/Planner?action=show&redirect=Planner
Precies wat ik zocht.
Bedankt DirkJan, ik kan weer verder plannen !!

Ik moet me corrigeren, want ik kom erachter dat bovenstaande klopt voor één van mijn projecten.
Nu moet ik nog een ander project het programma hebben om het project te openen met extensie: .pod (zie bijlage)

*.pod is Gnome Planner Zie linkje in mijn eerdere post. Te installeren via Ubuntu Software

Re: Project Management Programma
« Reactie #6 Gepost op: 2020/08/10, 15:50:17 »
Ik moet me corrigeren, want ik kom erachter dat bovenstaande klopt voor één van mijn projecten.
Nu moet ik nog een ander project het programma hebben om het project te openen met extensie: .pod (zie bijlage)
[/quote]

*.pod is Gnome Planner Zie linkje in mijn eerdere post. Te installeren via Ubuntu Software
[/quote]

Raar, maar mijn bestand krijg ik hier niet mee geopend.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

nahjo

  • Gast
Re: Project Management Programma
« Reactie #7 Gepost op: 2020/08/10, 16:48:07 »
Een heel kleine zoekslag op de extensie .pod geeft mij dat dit een PERL bestand zou kunnen zijn en te openen met gedit.

Re: Project Management Programma
« Reactie #8 Gepost op: 2020/08/11, 09:33:46 »
Ik moet me corrigeren, want ik kom erachter dat bovenstaande klopt voor één van mijn projecten.
Nu moet ik nog een ander project het programma hebben om het project te openen met extensie: .pod (zie bijlage)

*.pod is Gnome Planner Zie linkje in mijn eerdere post. Te installeren via Ubuntu Software
[/quote]

Raar, maar mijn bestand krijg ik hier niet mee geopend.
[/quote]

Excuus, *.pod open je juist ook met ProjectLibre. Dat is hun standaard format naast dat ze *.mpp aankunnen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Project Management Programma
« Reactie #9 Gepost op: 2020/08/11, 09:54:01 »
Een heel kleine zoekslag op de extensie .pod geeft mij dat dit een PERL bestand zou kunnen zijn en te openen met gedit.
perl is een programmeertaal en de bestanden zijn idd tekst. Maar ik geloof niet dat enig project management programma dit zou gebruiken om data op te slaan.

nahjo

  • Gast
Re: Project Management Programma
« Reactie #10 Gepost op: 2020/08/11, 10:11:14 »
Een heel kleine zoekslag op de extensie .pod geeft mij dat dit een PERL bestand zou kunnen zijn en te openen met gedit.
perl is een programmeertaal en de bestanden zijn idd tekst. Maar ik geloof niet dat enig project management programma dit zou gebruiken om data op te slaan.
Klopt maar stel dat die project manager is geschreven in perl :)
Maar DirkJan geeft al aan dat die .pod bestanden ook geopend kunnen worden met ProjectLibre.

Re: Project Management Programma
« Reactie #11 Gepost op: 2020/08/11, 12:08:48 »
Wanneer ik het bestand open met Libre Office, dan krijg ik (zie bijlage)
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

JorisC

  • Gast
Re: Project Management Programma
« Reactie #12 Gepost op: 2020/08/11, 12:20:35 »

Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

nahjo

  • Gast
Re: Project Management Programma
« Reactie #14 Gepost op: 2020/08/11, 14:21:45 »

Re: Project Management Programma
« Reactie #15 Gepost op: 2020/08/11, 16:21:17 »
Ik zie Projectlibre1
https://sourceforge.net/projects/projectlibre/files/ProjectLibre/1.7/
@petineke - LibreOffice is heel wat anders dan ProjectLibre :)
Wat een sufferd !!! Komt door de warmte  ^-^
Heel erg bedankt want ik kan weer verder.
Het is een super goed programma voor PM.
Bedankt !!!
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)