Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LDAP client installeren op Ubuntu 11.04  (gelezen 1075 keer)

Offline aroeland

  • Lid
LDAP client installeren op Ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/07/20, 17:00:51 »
Hallo allemaal,

Ik zit met een redelijk groot probleem waar ik al een tijdje vanaf probeer te komen, maar tot nu toe nog zonder succes. Ik heb een bericht geplaatst op het Ubuntu forum, maar tot nu toe helaas not niets gehorod.

Mijn probleem is als volgt. Op mijn werk ben ik verantwoordelijk voor IT en nu wil ik graag voor het hele bedrijf hetzelfde Linux systeem introduceren. Ik heb verschillende systemen geprobeerd, waaronder Debian. Debian werkte goed op de meeste systemen, inclusief LDAP client, maar op een aantal niet. Op een van deze systemen werkt Ubuntu 11.04 wel, dus ik ben hier nu mee aan het testen. Ik heb een stap voor stap handleiding gevonden om LDAP client te installeren op Ubuntu 11.04 (http://www.server-world.info/en/note?os=Ubuntu_11.04&p=ldap&f=2), maar deze werkt niet. Bij de eerste stap wordt aangegeven dat ik libnss-ldap moet installeren en dat de computer dan vraagt om de LDAP root gebruiker en bijbehorend paswoord. Dit gebeurd echter niet. Aan het eind van de installatie krijg ik de volgende foutmelding:

update-rc.d: warning: libnss-ldap start runlevel arguments (2 3 4 5) do not match LSB Default-Start values (none)

Als ik gewoon door ga en ik voeg een regel toe aan /etc/fstab om de juiste netwerk directory te mounten dan kan ik wel inloggen met een netwerk gebruiker, maar ik krijg geen toegang toe de juiste netwerk schijven.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Als ik meer informatie moet geven dan doe ik dat graag. Alvast bedankt voor het lezen en meedenken :-)

Met vriendelijke groet,
Arnoud Roeland

Offline aroeland

  • Lid
Re: LDAP client installeren op Ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/21, 16:06:47 »
Bedankt voor je antwoord, maar het heeft helaas niet mogen baten. Normaal gebruik ik altijd sudo, maar dat werkte dus niet. Om te testen ben ik nu daadwerkelijk ingelogd als root (met sudo su -), maar dat maakte niets uit. Het probleem is dat de computer nooit vraagt om de 'LDAP account for root', ik bedoel dus niet de lokale root. Ik krijg nu nog steeds dezelfde foutmelding.