Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken  (gelezen 3224 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #25 Gepost op: 2018/02/09, 20:46:01 »
En nu we toch bezig zijn snap ik niet wat alsa hiermee te maken heeft.

Ik eerlijk gezegd ook niet en nog een paar antwoorden alhier gegeven .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #26 Gepost op: 2018/02/10, 00:50:55 »
Hier xubuntu 16.04, en beide films werken gewoon.

En als een website iets zegt, zeker bij iets installeren, dit moet je dus nooit doen, want dan krijg je rotzooi op je pc.

Offline jolo

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #27 Gepost op: 2018/02/10, 21:06:16 »

https://www.youtube.com/html5

Maar wat ik daar mee moet aanvangen weet ik niet.
Als de optie “Momenteel wordt de HTML5-speler gebruikt als dat mogelijk is.” staat aangevinkt, waarschijnlijk niets. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jan11000

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #28 Gepost op: 2018/02/10, 22:57:34 »
Na een schone installatie doe ik wat op deze site staat, http://sites.google.com/site/computertip/
Wel alleen tav multimedia/codecs, de rest doe ik niet.
En dan werkt het zoals ik het nu heb.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #29 Gepost op: 2018/02/11, 15:17:59 »
Waarschijnlijk een oerlompe vraag, maar ik knoei altijd om te weten wat repro 's is, of zijn.
Dag Els,

Het zijn niet de repro's maar de repo's, dat staat voor repositories = softwarebronnen.

In Linux / Ubuntu is het niet aan te bevelen om installatieprogramma's van websites te downloaden want dat past niet bij de filosofie dat alle programma's en hulppaketten uit de bronnen van Ubuntu komen. Hierdoor is de onderlinge samenhang tussen allerlei programma's goed te beheren.
Als je het genoemde bestand firefox-58.0.2.tar.bz2 gaat downloaden en uitpakken, dan werk je compleet buiten de normale installatie-routine om.

Normaal is het installeren van programma's uit het Softwarecentrum, via Synaptic of in de terminal met "apt -install <programmanaam>". Als het op één van deze manieren gedaan wordt, dan worden deze geïnstalleerde programma's automatisch meegenomen bij de systeem-updates. Je hoeft dus nooit meer een handmatige download + uitpakken/installeren uit te voeren. De uitleg staat daar.

Dat wat in deze tip staat, zou ik dus niet doen.
Ze zal de linkjes van filmpjes op deze site bedoelen: http://www.gva.be/

Ik zou Chrome maar eens proberen (voor zover nog niet geïnstalleerd en geprobeerd).
... etc.
Er zit in de gewone bronnen vanuit het Softwarecentrum het passende alternatief zonder hiervoor bronnen van derden te moeten gebruiken: de chromium-browser. Het verschil tussen Chrome en Chromium is daar uitgelegd.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #30 Gepost op: 2018/02/15, 10:45:20 »
Ik blijf last hebben met filmpjes afspelen of afbeeldingen krijgen.

Nu krijg ik zowel op Opera als in Firefox niks te zien op hebbes.be  Als ik een zoekopdracht maak om een appartement te zoeken krijg ik wel te zien hoeveel zoekresultaten er zijn, maar daaronder blijft de pagina leeg.

Kijk maar:

http://www.hebbes.be/immo?DestID=2&Nat=True&Zips=2264,2265,2256&Dir=0&PriceFr=450&PriceTo=580&Catgs=3,4,-3,-4&BedFrm=0&ForMap=False

In Opera net hetzelfde, ik krijg niks te zien. Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Hier ook weer zoiets: ik krijg helemaal niks te zien van dat filmpje, ik krijg een leeg wit vak waar de video staat:

http://www.gva.be/cnt/dmf20180214_03356802/man-in-paniek-op-autosnelweg-ik-rijd-160-km-uur-en-mijn-gaspedaal-zit-vast

« Laatst bewerkt op: 2018/02/15, 10:50:21 door Els Stevens »

Offline Tom

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #31 Gepost op: 2018/02/15, 11:00:29 »
Ik heb gewoon Firefox via Synaptic geinstalleerd plus Xubuntu restrict en ik kan alles zien en afspelen.

Dit moet  wel ook aan staan zie afbeelding.
« Laatst bewerkt op: 2018/02/15, 11:03:20 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #32 Gepost op: 2018/02/15, 11:04:50 »
Ik heb nu de Xubuntu restricted dingen ook geïnstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem met de links die ik gepost heb.

Offline Tom

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #33 Gepost op: 2018/02/15, 11:33:21 »
STAAT DIT OOK GEINSTALLEERD ?ZIE AFBEELDING.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #34 Gepost op: 2018/02/15, 11:34:57 »
Ja, dat is geïnstalleerd.

Offline Tom

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #35 Gepost op: 2018/02/15, 11:48:42 »
En als na een reboot FF nog niet gaat qua filmpjes dan schiet mij maar lek ....sorry.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #36 Gepost op: 2018/02/15, 11:57:07 »
Dat geeft niet, ik ben blij met alle hulp die ik krijg. Heel vriendelijk bedankt voor uw moeite en tijd.

Offline carbon

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #37 Gepost op: 2018/02/15, 12:03:48 »
En

apt update
apt install gstreamer1*
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #38 Gepost op: 2018/02/15, 12:12:45 »
Bedankt voor de tip. Ik heb het opgezocht en zie dat er veel van gstreamer geïnstalleerd is. Maar het is zo een lange waslijst dat ik niet zeker weet of ik alles er van heb geïnstalleerd dat nodig is.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #39 Gepost op: 2018/02/15, 17:42:49 »
Er is niets extra van gstreamer nodig. Als bij Tom en bij mij zonder iets extra te installeren alles wat Els opgeeft wel zichtbaar is, dan moet de fout ergens anders gezocht worden. N.B. in Xubuntu wordt standaard nog minder van gstreamer geïnstalleerd dan in Ubuntu.
Evenals Tom heb ik ook geen echte suggesties meer, maar toch ...: zou het kunnen dat je per ongeluk een pakket uit de standaard installatie verwijderd hebt?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #40 Gepost op: 2018/02/15, 18:38:48 »
Bovenstaande links van Els Stevens , deze werken gewoon.

Een schone installatie doen,
dan bij de website die ik aan gaf, de multimedia installeren doen, de rest hoeft niet.
Dan werkt alles.
Heel af en toe,  heb ik chromium nodig.
Als dat ook niet werkt, dan werkt chrome meestal wel.

Als je teveel installeert, dan gaan films etc net niet meer werken, omdat verschillende codes of verschillende manieren om af te spelen, elkaar tegen gaan werken.

Bijv voorbeeld in synaptic,
bijvoorbeeld,
je installeert vlc, dan zie je nog 20 dingen die je erbij kunt installeren met vlc in de naam,
dit dus heel erg fout, dan installeer je foute dingen.
« Laatst bewerkt op: 2018/02/15, 21:48:38 door jan11000 »

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Filmpjes in firefox spelen niet af en hoe nieuwe firefox laten werken
« Reactie #41 Gepost op: 2018/02/15, 20:07:07 »
... Firefox. Ik heb die kunnen downloaden

Hier begon de ellende. Dus ik adviseer:

1) Misschien krijg je dat nog weg met sudo apt purge firefox 'Purge' betekent grondig verwijderen. Plus Opera en Chrome en welke browser je nog verder hebt geïnstalleerd.

2) En ook de verborgen map .mozilla verwijderen (zit in je persoonlijke map. Eventueel wel je bladwijzers etc. backuppen (dat zit in de submap xxxxx.default). Verborgen mappen maak je zichtbaar met Ctrl+h.

3) En dan netjes firefox installeren via synaptic of de terminal, sudo apt install firefox
Want in deze twee pagina's topic is mij nog steeds niet duidelijk geworden of je dat nou gedaan hebt. Zoals HarzG heeft uitgelegd, alleen zei hij er geloof ik niet bij dat je eerst die brakke versie van Firefox moet verwijderen.

En als je deze drie punten hebt uitgevoerd, in die volgorde, en het werkt nog niet, dan zul je de hele bende moeten herinstalleren, vrees ik. Recept jan11000.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21