Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Downloaden met ubuntu  (gelezen 2894 keer)

Offline koebel

  • Lid
Downloaden met ubuntu
« Gepost op: 2008/05/28, 17:31:58 »
Hallo beste mensen, ik heb wat goede raad nodig. Ik deed onder windows downloden via FTD 3.8, Grabit, Quicpar en
winrar. Erg ingewikkeld, maar het viel best mee, vooral toen Grabit alles ging repareren en uitpakken. Nu heb ik
sinds een paar weken Ubuntu en weet niet hoe ik de programma 's te pakken moet krijgen, laatstaan hoe ik er
mee moet werken. Wie kan mij een beetje stap voor stap wat uitleg geven. ? Bij voorbaat dank Ton

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Downloaden met ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/28, 19:08:18 »
Er is een open-source versie van FTD, nl. openftd. Dan moet je nog kunnen downloaden. Dit kan met sabnzbd, een programma dat via de browser bestuurt wordt. Uitpakken en repareren gaat geloof ik automatisch.

Downloaden met ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/28, 19:20:39 »
Het beste kan je in Synaptic op zoek gaan naar programma's, uit mijn hoofd zitten er 20.000 pakketen in. Synaptic heeft een zoekfunctie waarmee je de 20.00 pakketen kan door zoeken, op programma naam of iets in de beschrijving bijv audio de tekst die je invoerd moet wel in het engels zijn bijv. spelletjes geeft geen hits games daar in tegen een hele hoop. Soms zit het niet in Synaptic wat je zoekt kijk dan op de site of ze een deb bestand hebben.Bijv. http://www.getdeb.net/ deb downloaden en daarna op klikken en dan opent zicch de pakketmanager. Is deze niet te krijgen maar wel een rpm bestand kan je dit downloaden en met alien(zit in Synaptic) omzetten naar een deb> sudo alien -i pakketnaam.rpm. Verder zijn er nog tar bin etc hoe je deze kunt installeren zie mijn handtekening.
Ik hoop dat je zo wat verder bent geholpen, anders schrijf je maar weer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jan E.

  • Lid
Downloaden met ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/28, 22:18:37 »
Begin eens te zoeken op www.binaries4all.nl. Daar staat al het eea in.

Voor Linux bestaat inderdaad OpenFTD. OpenFTD zit niet in de standaard programma's van Ubuntu. Maar het staat wel op hun eigen website. Op de website staat een goede uitleg over hoe en wat. Ik ben ook een beginner, maar niet bang om op een paar knoppen te drukken. Mij is het ook gelukt.  Vervolgens moet je een programma zoeken, om de zwik voor je te downloaden en te repareren. Ik gebruik zelf afwisselend Klibido (eigenlijk voor KDE, maar doet het prima in Gnome) en een ander programma waarvan ik even de naam kwijt ben. Je kan deze vinden in Synaptic. Even zoeken naar usenet en op par2. En zoek even verder op dit forum. Er staan een paar draadjes over dit onderwerp, die verhelderend kunnen zijn.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline charclo

  • Lid
Downloaden met ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/28, 22:36:27 »
Sander50 heeft een .deb bestand gemaakt voor OpenFTD => http://www.somp.nl/nl/projects/ubuntu_packages, onderaan deze pagina staan instructies om het te installeren.
Om te downloaden gebruik ik lottanzb => http://www.lottanzb.org/, dit is nog een redelijk nieuw programma maar het werkt wel goed voor mij. Je voegt gewoon een nzb toe aan de wachtlijst en alle bestanden worden automatisch gedownload en gecontroleerd met par2. De bestanden uitpakken kan je gewoon vanuit Nautilus doen.
Veel succes!
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline kamelot

  • Lid
Downloaden met ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/28, 22:47:21 »
Je kan ook nntpgrab gebruiken dit download programma word gemaakt door alguno de maker van openftd .

Kijk een hier : http://www.nntpgrab.nl/wiki/index.php/Main_Page
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kihid

  • Lid
Downloaden met ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/28, 22:51:53 »
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Downloaden met ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/29, 02:16:34 »
Wil je toch FTP4Linux van Open FTP kan je zelf een DEB maken.

Misschien niet makkelijk voor een beginner maar toech wel leerzaam.

Open Terminal
geef deze opdracht en dan enter.
sudo apt-get install build-essential pkg-config \
                    libsqlite3-dev libsexy-dev \
                    libgtkspell-dev libgtkhtml3.8-dev \
                    libglib2.0-dev libdbus-glib-1-dev \
                    libcurl3-dev libpcre3-dev \
                    libxslt1-dev libnotify-dev libtool \
                    automake1.9 autoconf firefox-dev \
                    xulrunner-1.9-dev libwebkitgtk-dev \
                    checkinstall dh-make devscripts \
                    fakeroot patch diff patchutils \
                    lintian
dan
cd /tmpwget http://ftd4linux.nl/releases/openftd-1.1.0.tar.bz2tar -xvjf openftd-1.1.0.tar.bz2cd openftd-1.1.0dh_make -e emailadres@domein.nl -s -ndebuild -us -uccd ..sudo dpkg -i openftd_1.1.0_i386.debNu heb je een DEB bestandje en wanneer je erop dubbelklikt zal hij gaan installeren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Kees3

  • Lid
Downloaden met ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/29, 09:22:47 »
http://www.somp.nl/nl/projects/ubuntu_packages

Daar kan je een .deb vinden, kan je zo downloaden en installeren

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Downloaden met ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/29, 10:45:00 »
Ik gebruik openftd om te downloaden gebruik ik pan nieuwslezer zit gewoon in ubuntu bij applications/internet.
Om de bestanden te controleren gebruik ik pypar2 en om uit te pakken gebruik ik peazip, om deze twee programmas te downloaden kan je beter even gaan naar www.binaries4all.nl/linux
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt