Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic  (gelezen 5032 keer)

DarkEra

  • Gast
Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Gepost op: 2011/01/25, 08:40:37 »
Omdat Rachid het vroeg bij deze een topic aangaande de indeling en gebruikers ervaring van de nieuwe indeling:

Om eerlijk te zijn, ik vind het allemaal maar niks. Op een ander forum heb ik er ook nooit aan kunnen wennen dus ik zou inderdaad opteren om terug te keren naar de oorspronkelijke indeling zoals het was en dus Offtopic zoals anderen aangaven onzichtbaar maken voor de buitenwereld.

:)
« Laatst bewerkt op: 2011/01/25, 08:45:16 door DarkEra »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/25, 10:02:14 »
Ik vind het ook makkelijker om die 2 los te trekken. Dus algemeen en offtopic onder elkaar, ipv zo'n subboard.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/25, 10:37:27 »
@Rachid: Maar wordt het dan niet een te lange lijst op de indexpagina? Dat is namelijk de reden dat er gekozen is voor een subboard.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/25, 10:39:07 »
Ik vind die lijst sowieso al te lang :P. 1 meer of minder zet imho geen zoden aan de dijk.

Beetje offtopic, maar in het ideale geval laat ik bepaalde boards helemaal niet zien, omdat die mij gewoon amper interesseren ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/25, 10:41:13 »
Ja oké, je kunt inderdaad ook wel delen inklappen en we zouden ook meer boards onzichtbaar kunnen maken, maar of dat ideaal is... ;)

Maar wat lijkt jou dan een betere oplossing, zonder dat de lijst te lang wordt (evt. andere ideeën dan alleen Offtopic en Algemeen)?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/25, 10:49:18 »
Ach, zeur toch niet zo
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/25, 10:52:07 »
Ik vind het een verbetering, dat Off Topic sinds kort alleen zichtbaar is voor ingelogde leden.

De buitenwereld zou anders weleens de indruk kunnen krijgen, dat het hier vooral te doen is in Off Topic. Geen goede reclame... We zijn primair een technisch hulpforum, en dat willen we ook naar buiten uitstralen, denk ik.

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/25, 11:04:04 »
Ik ben het eens met Pjotr.
Femke, ik snap je frustratie, maar probeer wel om ook andersmans mening te respecteren. Er is geen enkel idee op de wereld waar 100% (van de leden) het mee eens is; immers, iedereen is anders en heeft een andere mening ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/25, 11:13:16 »
Ik ben het opzich ook wel eens met Pjotr. Er is echter een verschil tussen het idee (offtopic afschermen) en de uitvoering (subboard).
Misschien is het technisch niet anders mogelijk? Zeg dat hier, en deze discussie wordt vanzelf een stuk minder nuttig ;).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/25, 11:18:57 »
Het is mogelijk om beide te splitsen zodat het 2 losse boards worden. Echter, omdat er besloten is de indexpagina niet nog langer te willen maken, is er gekozen voor Offtopic als een subboard van Algemeen. Dat is het idee geweest en uitgevoerd ;) Maar technisch zijn ook andere oplossingen mogelijk, daarom vroeg ik of men dan andere ideeën had :)

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/25, 11:32:41 »
Ik vind die lijst sowieso al te lang :P. 1 meer of minder zet imho geen zoden aan de dijk.

Maar binnen x tijd komt er weer eentje bij, en dan weer eentje, ... Beter nu voor een (in onze ogen) goede indeling kiezen dan achteraf weer beginnen schuiven.

Offline Tom

  • Lid
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/25, 13:26:33 »
Ach, zeur toch niet zo
Iets vriendelijker mag wel ...dank U.

Vind het goed zo en zou persoonlijk niks meer veranderen , bij de verandering van het hele Forum qua layout etc is er ook zo een discussie geweest .
En nu weet niemand beter als het was altijd zo.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/25, 18:32:23 »
Als het mij gevraagd zou worden, zou ik een extra board beter vinden dan het wegstoppen onder elkaar. Doe ik op mijn PC ook, niet teveel submappen. Dan heb ik geen overzicht.

De argumentatie voor de huidige situatie kan ik ook wel begrijpen. Heb slechts mijn voorkeur aangegeven.

Zo. Was dat even netjes en neutraal of niet?  ;)

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/25, 18:44:34 »
Maar teveel hoofdmappen geeft ook geen overzicht ;)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/25, 18:45:40 »
Zo. Was dat even netjes en neutraal of niet?  ;)
Toppie!  =D
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/25, 21:14:22 »
Ik schrok wel even, toen ik niet ingelogd op het forum keek... ???

De redenen vind ik overigens wel goed.  8)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/25, 22:29:02 »
Ik vind het op zich een prima idee. Je moet het forum wel overzichtelijk houden en dan is zo'n subboard wel handig. Wat ik dan wel weer mis, is een goede omschrijving van Algemeen en Offtopic. Volgens mij komen er nu in beide boards dezelfde onderwerpen aan bod en is er dus geen duidelijk verschil tussen die twee.

Hieronder volgt mijn idee van een indeling.

Maak van algemeen drie subboards:
1. Algemeen (beetje dubbelop, maar wel zo overzichtelijk)
2. Linuxnieuws (Omdat veel van de onderwerpen toch over nieuws uit de Linuxwereld gaan).
3. Offtopic

(wat mij betreft komt er dus een extra subboard met algemeen, waardoor je een beter overzicht hebt over wat er in de categorie staat. Op dit moment klik je namelijk op Algemeen op de voorpagina van het forum en dan krijg je het subboard Offtopic te zien en de topics die bij algemeen horen. Daardoor wordt het voor mij wat onoverzichtelijk).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/25, 22:56:11 »
Het lijkt me geen goed idee om de indeling op korte termijn alweer sterk te veranderen, behalve wanneer de huidige echt niet voldoet. Laten we eerst even wennen aan de nieuwe indeling en ondertussen kijken waar die wat bijgeschaafd kan worden. Mocht het na een wat langere periode (bijv. een maand of zo) duidelijk zijn dat het beter kan, dan kunnen we het alsnog aanpassen. De dingen die je nu vervelend vindt worden misschien wel veroorzaakt omdat het anders is dan je gewend bent, niet per se omdat het slecht is.

Kleine aanpassingen zoals de omschrijving van de verschillende onderdelen of een kleine wijziging in het soort topics wat in welk board hoort zijn natuurlijk wel mogelijk. Voorstellen hierover zijn zeker welkom.

Een apart onderdeel voor Linuxnieuws lijkt me wat overkill. Er zijn misschien wel een hoop nieuwtjes die gemeld worden maar dat zijn lang niet allemaal Linuxnieuwtjes. Een algemeen nieuwtjesforum ben ik dan weer tegen, omdat zoiets dan een soort vergaarbak wordt van topics met vooral linkjes zonder een echte discussie. Daar zijn RSS-readers voor uitgevonden zodat je zelf de nieuwssites makkelijk in de gaten kan houden.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Gebruikers ervaring van de indeling Algemeen en Offtopic
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/25, 23:22:04 »
Wat ik dan wel weer mis, is een goede omschrijving van Algemeen en Offtopic. Volgens mij komen er nu in beide boards dezelfde onderwerpen aan bod en is er dus geen duidelijk verschil tussen die twee.

Er zijn al topics verschoven maar we moeten nog wat door de berichten snuisteren om ze onder het juiste board te krijgen. Nu zullen er hier en daar wel nog topics staan die er niet inpassen of beter onder Offtopic komen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu