Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash probleem ??  (gelezen 10066 keer)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #50 Gepost op: 2012/05/18, 14:19:18 »
De software lekken even weggelaten.
Op mijn oude(re) machines met Nvidia 8400GS, ATI 9600 Pro, Nvidia MX 440 en Nvidia Riva TNT2 is de nieuwe flash driver resp: Kleur geinverteerd, zwart beeld, geen beeld en geen beeld.
De oudere versie is uit de repo verdwenen, maar uit een verstopte .rpm heb ik de libflashplayer.so uit een .rpm pakket gehaald (11.1.102.63) Vervolgens op de betreffende machines de flashplayer gedeïnstalleerd, dan doet ie bij updates tenminste niet meer mee, en handmatig vanuit Downloads de plugin op de juiste plaats gezet.

Ubuntu terminal
sudo cp /home/user/Downloads/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.soGevolg, vier keer weer werkende flashplayer met hardware versnelling ingeschakeld.
Om zoektochten te voorkomen:
http://dl.dropbox.com/u/4043596/libflashplayer.so.rar
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash probleem ??
« Reactie #51 Gepost op: 2012/05/18, 14:57:43 »
En hoe zit 't met de veiligheid van die ouwe versie van de speler? Adobe Flash Player is al tijden één van de meest aangevallen progjes. Ook Linux heeft daar last van.

Ik zou nooit ofte nimmer genoegen nemen met een onveilige Flash Player. Dan maar een veilige versie zonder hardwareversnelling, of desnoods eventjes helemaal geen Flash Player.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #52 Gepost op: 2012/05/18, 17:52:10 »
@Pjotr
De software lekken even weggelaten.

Daar begon ik mee.
Het lijkt erop dat het de Flash speler maker niets kan schelen dat oudere apparaten het laten afweten.
Dan word de keus afspelen met lek of niet afspelen.
Voor keus a heb ik een (nood)oplossing, voor keus b kies jij ;)
Fijn dat we zelf kunnen kiezen.
P.S. Op mint LXDE is de flash update er (nog) niet.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline edwin515

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #53 Gepost op: 2012/05/18, 22:37:41 »
Had zelf ook het probleem dat ik geen filmpjes meer kon kijken.
Heb de laatste versie flashplugin 10.3 gedownload bij adobe, uitgepakt en het bestandje libflashplayer.so geplaatst in de map /usr/lib/flashplugin-installer (bestaande overschreven) en het werkt weer als een tierelier.
Dit is overigens het enige bestandje wat je hoeft te gebruiken, al het andere in de uitgepakte zip kun je weggooien.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash probleem ??
« Reactie #54 Gepost op: 2012/05/19, 00:31:06 »
@DeBaas: voor alle duidelijkheid: ik waardeer de moeite die je hebt genomen, en de creatieve en inventieve oplossing die je hebt gevonden.

Maar die oplossing brengt jezelf en anderen (die jouw tip toepassen) in gevaar. Reëel gevaar. Daarom raad ik die aanpak ten zeerste af.

Offline edwin515

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #55 Gepost op: 2012/05/19, 01:46:08 »
Beste Pjotr,

Klopt, is een risico maar het moeten gebruiken van flash is sowieso al riskant met de lekken die ze tegenwoordig hebben.
Het is naar mijn weten momenteel de enige manier om uberhaupt nog youtube of dergelijke te bekijken en zolang ze bij adobe niet met een fatsoenlijke oplossing komen zal ik het blijven gebruiken.
Of anderen mijn oplossing overnemen is aan henzelf.
Als iemand een oplossing heeft die wel "veilig" is hoor ik het graag.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #56 Gepost op: 2012/05/20, 12:11:32 »
@edwin515
Die laatste versie flashplugin 10.3 zou weer veiliger moeten zijn ;)
@ pjotr
Dat ga ik nu uitproberen, wordt vervolgt.

Voor Youtube is de Firefox add-in op:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/flashvideoreplacer/
een goede oplossing.

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #57 Gepost op: 2012/06/08, 17:01:15 »
Ik gebruik al een tijdje Linuc-Mint ook en het viel mij op dat in de nieuwste Mint 13  standaard versie 11.0.1.152 geïnstalleerd zit.
Is dit dan ook onveilig, ik vraag het mij af  ???
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Flash probleem ??
« Reactie #58 Gepost op: 2012/06/09, 12:26:19 »
Als het alleen om YouTube is te doen, dan is Minitube wel een oplossing. Het speelt niet alles af op YouTube, maar wel een hoop. En bovendien heb je met Minitube geen last van die resourcevretende Flash.

Gaat het ook om andere sites die Flash afspelen, dan zul je moeten kiezen tussen veiligheid en functionaliteit. Kies je voor een oudere, wèl werkende versie, of kies je ervoor om geen Flash-filmpjes af te kunnen spelen? Hopelijk neemt Adobe Linuxgebruikers serieus, en gaan ze ermee aan de gang om dit probleem op te lossen. Maar ik heb er een hard hoofd in....  :|
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Flash probleem ??
« Reactie #59 Gepost op: 2012/06/09, 12:50:13 »

 Hopelijk neemt Adobe Linuxgebruikers serieus, en gaan ze ermee aan de gang om dit probleem op te lossen. Maar ik heb er een hard hoofd in....  :|

Adobe heeft linux laten vallen. Er komen nog 5 jaar veiligheidsupdates, maar nieuwe functionaliteit komt er niet meer voor Linux.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #60 Gepost op: 2012/06/09, 14:21:56 »
Adobe heeft linux laten vallen. Er komen nog 5 jaar veiligheidsupdates, maar nieuwe functionaliteit komt er niet meer voor Linux.

Heb je daar een bron van ?

Ik hoop dat de Linux community tegen die tijd een goede Flash vervanger gaat vinden, want al zijn er vervangers voor het bekijken van Youtube, er zijn niet te vergeten ook tal van muziek sites waaronder Jango die ook gebruik maken van Flash
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Flash probleem ??
« Reactie #61 Gepost op: 2012/06/09, 14:22:55 »
Google neemt Flash voor Linux over.