Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( Opgelost ) Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .  (gelezen 1400 keer)

( Opgelost ) Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Gepost op: 2014/02/11, 17:26:32 »
( Opgelost )   Hallo,  na veel leren heb ik dan mijn Ubuntu  12.04 op orde en werk er met veel plezier mee.  Tot ik vandaag nog besloot om foto's van mijn mobiel op de PC. te zetten, via usb en daar zag ik wel de mapjes, maar niet de foto's . Hij kon ze niet openen, weet iemand of daar een instelling voor is in Ubuntu ?  ( Samsung GALAXY ) . Op het mobiel zijn ze wel goed te zien, ook de mobiel van mijn vrouw geeft op de PC. geen pukkel, hoop dat iemand raad weet.   Vr. gr.   OLdtimer.     :o


« Laatst bewerkt op: 2014/03/15, 13:20:02 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/11, 19:59:15 »
Je Samsung gebruikt mtp, wat enkel in de laatste ubuntu versies ondersteund wordt. Je kan je Ubuntu 12.04 mtp ondersteuning geven door extra besturingssoftware te installeren. Zie: http://www.webupd8.org/2013/01/upgrade-to-gvfs-with-mtp-support-in.html


Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/11, 22:30:31 »
Volgens mij is het beter om de Samsung te benaderen met de applicatie Airdroid, te vinden in Google Play.

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/11, 22:53:01 »
Volgens mij is het beter om de Samsung te benaderen met de applicatie Airdroid, te vinden in Google Play.

Alleen wordt dat wel allemaal gelogd dus niet echt veilig.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/12, 16:30:18 »
En sedert ze verplichten een account aan te maken, ben ik van Airdroid afgehaakt.

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/12, 17:41:20 »
Vanadium,  inderdaad stond mijn mobiel op  MTP  en kreeg ik de foto's en video's niet te zien op de PC, toen ik de andere optie  ( PTP ) aanklikte, kreeg ik alleen de foto's op de pc. te zien. Van de mobiel van mijn vrouw  ( dezelfde ) was helemaal niets te zien.  Ben nog bezig geweest met de tip via die link, maar die was in het Engels, dat is niet mijn hobby, voor je het weet.  Ben nu zo'n 4 mnd. bezig met Linux en heb hem al aardig op poten, als het echter gaat over inprikken, Printers enz. denk ik wel eens weemoedig terug aan Windows. Toch wil ik jou en de andere forum-leden bedanken voor de hulp en tips , ik ga me nu maar eens beraden.   Vr.  gr.   Oldtimer.    :|
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/12, 18:37:01 »
Wat je moet doen is het volgende.

- Open een terminal
- Kopieer volgend commando in de terminal en duw op enter om het uit te voeren.
sudo add-apt-repository ppa:langdalepl/gvfs-mtp
Je moet je inlogpaswoord opgeven. Terwijl je dat intypt, zie je niets gebeuren op het scherm: dat is normaal. Nadat je enter hebt ingedrukt, zal het commando uitgevoerd worden. Je zal wellicht eens moeten bevestigen door y (of j indien nederlands) in te drukken.

Als alles goed is verlopen, voer je het volgende commando uit.
sudo apt-get update

Dan computer eens herstarten. Blijkbaar moet je voor het aansluiten van je telefoon hem eerst ontgrendelen (weet niet zeker of dat nodig is).

Offline petervs

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/12, 19:53:18 »
En sedert ze verplichten een account aan te maken, ben ik van Airdroid afgehaakt.
Als je airdroid eerst opent in je tablet, heb je 2 keuzes: 1. account aanmaken, of 2. overslaan. En bij optie 2 werkt het gewoon om bestanden over en weer uit te wisselen.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/12, 20:36:00 »
Wat je moet doen is het volgende.

- Open een terminal
- Kopieer volgend commando in de terminal en duw op enter om het uit te voeren.
sudo add-apt-repository ppa:langdalepl/gvfs-mtp
Je moet je inlogpaswoord opgeven. Terwijl je dat intypt, zie je niets gebeuren op het scherm: dat is normaal. Nadat je enter hebt ingedrukt, zal het commando uitgevoerd worden. Je zal wellicht eens moeten bevestigen door y (of j indien nederlands) in te drukken.

Als alles goed is verlopen, voer je het volgende commando uit.
sudo apt-get update

Dan computer eens herstarten. Blijkbaar moet je voor het aansluiten van je telefoon hem eerst ontgrendelen (weet niet zeker of dat nodig is).

Klopt. En op Ubuntu 13.04 en hoger is dat trucje al niet meer nodig dus volgende keer zal de TS geen problemen meer hebben op 14.04 LTS :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/13, 21:09:42 »
En sedert ze verplichten een account aan te maken, ben ik van Airdroid afgehaakt.
Als je airdroid eerst opent in je tablet, heb je 2 keuzes: 1. account aanmaken, of 2. overslaan. En bij optie 2 werkt het gewoon om bestanden over en weer uit te wisselen.
Laatste keer dat ik het probeerde, diende ik op de website in te loggen vooraleer een verbinding te kunnen maken. Vroeger was dat niet het geval.

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/14, 15:24:38 »
Vistaus, het is gelukt volgens jouw korte handleiding via de Terminal en de commando's, ik kan van alle twee de mobiel's  de foto's en video's zien en er af halen, geweldig.  Vraag me alleen af, wat je moet doen als er een nieuwe versie van Ubuntu op de markt komt, gaat die over deze 14.02. heen, of moet je de bestaande versie eerst weg halen en dan ben je meteen alle instellingen kwijt.   B.v.  dat printergedoe en ook dit mobiel gebeuren, dat zou ik nog wel eens willen weten, hier sprak een tevreden man, alle reacties zijn weer nuttig geweest, prima.   Vr. gr.   Oldtimer.  :laugh:
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline Reijer

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/14, 17:09:42 »
@ Vanadium:
sudo add-apt-repository ppa:langdalepl/gvfs-mtp

moet dat niet sudo apt-add-repository .........  zijn?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 17:12:25 door Reijer »

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/14, 20:06:01 »
@ Vanadium:
sudo add-apt-repository ppa:langdalepl/gvfs-mtp

moet dat niet sudo apt-add-repository .........  zijn?

Nee, het is echt add-apt

Offline Reijer

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/14, 21:41:55 »
Verwarrend: ik heb onlangs pipelight geïnstalleerd, (tbv Magister) en in dat "recept" staat  toch echt twee keer sudo apt-add-repository ppa: .........

Offline petervs

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/14, 22:19:24 »
En sedert ze verplichten een account aan te maken, ben ik van Airdroid afgehaakt.
Als je airdroid eerst opent in je tablet, heb je 2 keuzes: 1. account aanmaken, of 2. overslaan. En bij optie 2 werkt het gewoon om bestanden over en weer uit te wisselen.
Laatste keer dat ik het probeerde, diende ik op de website in te loggen vooraleer een verbinding te kunnen maken. Vroeger was dat niet het geval.
Oké, ik zie dat als je airdroid benaderd via de website je dan eerst moet inloggen. Via de app hoeft dat niet.
Maar als ik bij airdroid eerst een account zou moeten aanmaken zou ik het ook links laten liggen.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/14, 22:43:16 »
Verwarrend: ik heb onlangs pipelight geïnstalleerd, (tbv Magister) en in dat "recept" staat  toch echt twee keer sudo apt-add-repository ppa: .........

Dat commando bestaat niet. Het is echt add-apt-repository. Zie ook Ubuntu's wiki: https://help.ubuntu.com/community/Repositories/CommandLine#Adding_Launchpad_PPA_Repositories

Offline Reijer

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/15, 09:25:16 »
Dat commando bestaat niet? Ik heb met die 4 regels op 4 computers Pipelight geïnstalleerd( 2x Xubuntu 13.10 , 1x Xubuntu 12.10 en 1x Ubuntu 12.10).
Ik heb het natuurlijk niet zelf bedacht:  http://www.ubuntugeek.com/pipelight-using-silverlight-in-linux-browsers.html

Offline softbart

  • Lid
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #17 Gepost op: 2014/02/15, 09:36:39 »
Verwarrend: ik heb onlangs pipelight geïnstalleerd, (tbv Magister) en in dat "recept" staat  toch echt twee keer sudo apt-add-repository ppa: .........

Dat commando bestaat niet. Het is echt add-apt-repository. Zie ook Ubuntu's wiki: https://help.ubuntu.com/community/Repositories/CommandLine#Adding_Launchpad_PPA_Repositories

Tenzij............................ beide kunnen

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #18 Gepost op: 2014/02/15, 11:19:27 »
Verwarrend: ik heb onlangs pipelight geïnstalleerd, (tbv Magister) en in dat "recept" staat  toch echt twee keer sudo apt-add-repository ppa: .........

Dat commando bestaat niet. Het is echt add-apt-repository. Zie ook Ubuntu's wiki: https://help.ubuntu.com/community/Repositories/CommandLine#Adding_Launchpad_PPA_Repositories

Tenzij............................ beide kunnen

Waarom is er zoveel drama om een simpel commando?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/15, 12:44:24 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #19 Gepost op: 2014/02/15, 12:08:58 »
Tenzij............................ beide kunnen
Ja, apt-add-repository is een link naar add-apt-repository
naam@desktop:~$ sudo apt-add-repository
Fout: er moet een pakketbron als argument zijn
naam@desktop:~$ sudo add-apt-repository
Fout: er moet een pakketbron als argument zijn
naam@desktop:~$ ls -l /usr/bin/apt-add-repository
lrwxrwxrwx 1 root root 18 okt 24 20:06 /usr/bin/apt-add-repository -> add-apt-repository
(ubuntu 13.10)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #20 Gepost op: 2014/02/15, 13:41:31 »
femke98,  klopt,  daar heb ik overheen gekeken, zal me nooit meer gebeuren.     Vr.  gr.  Oldtimer.  :P
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #21 Gepost op: 2014/02/19, 11:39:09 »
Dit onderwerp mag op slot.   Vr. gr.  Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Foto's van mobiel niet zichtbaar in Ubuntu .
« Reactie #22 Gepost op: 2014/02/19, 11:39:43 »
Dit onderwerp mag op slot.   Vr. gr.  Oldtimer.   ^-^

Daar doen we niet aan ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=37125.0