Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cinelerra openen lukt niet  (gelezen 1417 keer)

Offline pokemon

  • Lid
Cinelerra openen lukt niet
« Gepost op: 2008/07/26, 20:08:02 »
De schermen van cinelerra openen niet. Indien ik sudo cinelerra intik krijg ik een boodschap dat Cinelerra een gratis programma is, maar geen foutmelding.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/26, 21:21:06 »
Krijg je een foutmelding te zien als je cinelerra opstart vanuit de terminal (ZONDER sudo)?
Heb je de desktop effecten uitgezet (compiz)?

Offline pokemon

  • Lid
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/26, 21:28:46 »
Als ik cinelerra uitvoer (zonder sudo) krijg ik een boodschap in de zin van versienr (2.1 CV) en dat het 'free software' is.

Wat bedoel je met desktop effecten? Ik vermoed dat ik deze niet heb, maar waar kan ik dit zien?

Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/26, 21:33:25 »
Rechtermuisknop op je bureaublad>>>Change Desktop Background (of hoe het ook mag heten in NL)>>>Visuele Effecten

Offline pokemon

  • Lid
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/26, 21:38:28 »
Hier staat geen enkele optie aangevinkt. Is dit goed?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/26, 21:43:10 »
De effecten uitzetten kan je doen via Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk. Dan in het tabblad visuele effecten kiezen voor "geen".

Wanneer dit geen zin heeft, kan je kijken of het verwijderen/verplaatsen van de verborgen .cinelerra map in je home map helpt. Werkt dit nog steeds niet, dan kan je de map weer terugplaatsen en verder zoeken.

Offline pokemon

  • Lid
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/26, 21:49:17 »
Ik zie geen .cinelerra map, onder beeld staat verborgen mappen weergeven aangevinkt. Met homemap bedoel je toch locaties/persoonlijke map?

Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/26, 22:06:58 »
Dat klopt ja. Dan is die .cinelerra map per ongeluk niet aangemaakt. Installeer Cinerella eens opnieuw en kijk of die map dan wel wordt aangemaakt?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/27, 00:17:12 »
Het kan ook zijn dat cinelerra geen verborgen map aanmaakt die .cinelerra heet.
Dan heeft het of een andere naam, of staat het in 1 van de andere mappen in je home map.

Offline pokemon

  • Lid
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/27, 16:39:04 »
Ik heb Cinelerra gedeïnstalleerd. Welke pakketbronnen heb ik nodig voor de hardy release? Ik krijg een foutmelding bij het installeren ivm repositories.

Offline pokemon

  • Lid
Cinelerra openen lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/27, 17:22:57 »
Ik heb het gevonden op http://cinelerra.org/getting_cinelerra.php en meteen toegevoegd bij de handleiding voor Cinelerra (nog in de ontwerpdocumentatie). Het openen van Cinelerra lukt weer.

Bedankt voor jullie hulp.