Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: profiel amsn  (gelezen 616 keer)

Offline glupper68

  • Lid
profiel amsn
« Gepost op: 2007/08/09, 15:08:25 »
Ik had amsn geinstaleerd en zag er goed uit. Nu had ik meerdere profielen aangemaakt, bewust en onbewust en die wil ik verwijderen. dat ging dus niet.
Meerdere deinstalaties en herinstalaties gedaan maar de profielen bleven staan.
Hoe ruim ik ze op? Heb al gezocht op deze site maar kwam er niet uit.

Is er soms nog een beter alternatief voor amsn?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
profiel amsn
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/09, 15:11:29 »
Opruimen gaat heel makkelijk in Linux: de instellingen zitten in de verborgen map van het progje, in je gebruikersmap.

Doe eens dit:
Locaties - persoonlijke map (dit opent het verkennertje Nautilus in je persoonlijke map)
Beeld - Verborgen bestanden tonen
wis nu de map .amsn

Klaar!

Offline glupper68

  • Lid
profiel amsn
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/09, 15:19:18 »
yup, bedankt, hier zocht ik naar.
Ik ging er overigens vanuit dat als je eenmaal in de  persoonlijke map de optie verborgen bestanden had aangevinkt, dit zou blijven staan.
Ik had dus al wel in de mappen gezocht maar kon het dus niet vinden.

Hij draait weer, bedankt!
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
profiel amsn
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/09, 15:22:05 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)

Overigens: dat verkenner Nautilus de volgende keer de verborgen bestanden weer verbergt, dat is een stukje betweterige gebruikersbescherming..... Nogal Microsoft-achtig!  :-)

Het verkennertje Thunar doet niet zo bedillerig. Die laat de instelling gewoon zo staan.

profiel amsn
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/09, 16:11:37 »
Gelijkaardig probleempje:

Bij mij zijn de verborgen mappen en bestanden vaak zichtbaar wanneer ik vanuit een programma een bestand wil openen. Vooral in de home-map zitten nogal wat van die verborgen dingen en dat maakt zoeken soms lastig.

Is er ergens een instelling waarmee je de verborgen bestanden en mappen ook in dialoogvensters van programma's kan verbergen?