Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: voor het eerst, de sever installatie  (gelezen 951 keer)

Tuskon

  • Gast
voor het eerst, de sever installatie
« Gepost op: 2007/03/04, 18:39:25 »
Hallo


Nu ik weer wat meer begrijp en mijn laptop met 6.10 edge (kubuntu) goed draaid zonder bugs.
Wil ik nu een server op zetten.

Ik heb een desktop met een aansluiting op het net met een kabel (adsl20Mb). En een  wifi kaart (om met laptop te praten).

Ik heb gedownload server 6.0.6.1 i386.
Op de desktop staat nog xp en heeft 2 harde schijven 1 met 4 partities. En 1 schijf van 250gig.
Nu wil ik graag op de schijf met 4 partities de server insatlleren.

Bij het rebooten met de cd rom krijg je meerdere opties zoals Install to hard disk en install a lamp server.

Welke behoor ik te gebruiken.
Ik ben zelf al gaan installeren maar loop vast op het partitie gedeelte.
Hij vind de partities en kan ze in zien en aanpassen.
Ik kan moeilijk verder uitlegen wat er allemaal te kiezen valt of te lezen.

Het zit zo. Ik wil de server op een specifieke plek hebben de E partitie. Ik heb hand matig geprobeerd maar kan niet verder. Ik ben bang om mijn geinstalleerde xp kapot te maken. Het staat op de zelfde schijf alleen op een andere partitie.

Begrijpt iemand mij?

budster

  • Gast
voor het eerst, de sever installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/04, 18:49:34 »
Je schijven heten anders dus het makkelijkste is om te kijken naar de grootte van de partities om te kijken wat welke schijf onder linux is. Als ze even groot zijn kan je bijvoorbeeld onder windows de E schijf FAT maken, dan kan je linux zien welke schijf E is.

Lamp server is php, mySQL en apache, dat moet je dus installeren als je sites wilt gaan hosten.

Rest van je vragen vind ik wat onduidelijk

Tuskon

  • Gast
voor het eerst, de sever installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/04, 19:14:19 »
Citaat van: budster
Je schijven heten anders dus het makkelijkste is om te kijken naar de grootte van de partities om te kijken wat welke schijf onder linux is. Als ze even groot zijn kan je bijvoorbeeld onder windows de E schijf FAT maken, dan kan je linux zien welke schijf E is.

Lamp server is php, mySQL en apache, dat moet je dus installeren als je sites wilt gaan hosten.

Rest van je vragen vind ik wat onduidelijk
Ik denk dat ik verkeerd heb. Na het lezen van je post.

Ik wil met mijn laptop op de harde schijven laten komen.
Ik wil helemaal geen website op zetten. Ik dacht dat server zoiets was om andere computers toegang te verlenen.

Helemaal beter zou zijn deze optie...

Mijn bestanden van mijn desktop kunnen benaderen met mijn laptop. En met mijn laptop de muziek starten die op mijn desktop staan. (mijn desktop zit aangesloten op een versterker.

Enig idee?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
voor het eerst, de sever installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/04, 20:24:56 »
Je bedoelt dus gewoon een netwerk, zijn beide machines linux, of eentje windows?

Tuskon

  • Gast
voor het eerst, de sever installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/04, 20:55:33 »
Citaat van: Kiwinote
Je bedoelt dus gewoon een netwerk, zijn beide machines linux, of eentje windows?
Ja een netwerk.

de desktop is geïnstalleerd met xp. Hier wil ik geen verbinding mee maken. Hierop wil ik kubuntu of wat beter is, draaien. Zonder xp te verwijderen
De laptop heeft 6.10 eft. (kubuntu). met deze machine wil ik bestanden op mijn desktop kunnen bereiken.

Op mijn desktop wil ik dus kunnen inloggen met mijn laptop of anders.
Zolang ik maar bestanden kan pakken.

Ik zou ook graag met mijn laptop de bestanden willen starten (mp3), om deze daarop af te spelen.(versterker aangesloten op desktop)