Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: - niet meer opportuun -  (gelezen 1351 keer)

- niet meer opportuun -
« Gepost op: 2010/01/31, 11:16:25 »
Beste mensen, gisteren deed ie het nog. >>Het geluid op mijn aopen machine met 9.10. Maar sinds gisteren ineens niet meer (heb een update gehad, maar ik kijk zelden wat er allemaal nieuw is) Ik heb destijds 8.10 + 9.04 moeten overslaan omdat daar het geluid niet van werkte op deze aopen, daarom was ik enorm blij dat ik met 9.10 weer wel kon meedoen.

Vragen die ik heb zijn:

a) Hebben meer mensen last van geluidsproblemen na de laatste (of enige) update?

b) Ik heb geen zichtbare grub omdat het een singleboot 9.10 machine is. Hoe kan ik op zo'n machine toch een vorige kernel aanspreken?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 12:02:55 door Schredders »

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Geen geluid meer sinds 30 01 2010 na update op 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/31, 11:56:30 »
b) Tijdens het begin van de opstart op (linker) shift drukken.

Re: Geen geluid meer sinds 30 01 2010 na update op 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/31, 12:39:03 »
b) Tijdens het begin van de opstart op (linker) shift drukken.

Dank, dat werkt inderdaad. (weer wat geleerd)

Echter, het geluid is en blijft weg, ook als ik naar een vorige kernel terugschakel. Probleem wat er nu bijkomt is dat de machine weer om de zoveel tijd bevriest. Mmm.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Geen geluid meer sinds 30 01 2010 na update op 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/31, 13:04:41 »
wat voor videokaart en driver gebruik je?
Heb je een driver uit systeem-beheer-hardwarestuurprogramma's genomen?

Re: Geen geluid meer sinds 30 01 2010 na update op 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/01, 11:53:10 »
wat voor videokaart en driver gebruik je?
Heb je een driver uit systeem-beheer-hardwarestuurprogramma's genomen?
@ Lexaldo > Ik heb gisteren een herinstallatie gedaan en nu werkt het geluid weer. (Probleem wat zich nu weer voordoet - wat een tijdje is weggeweest - is dat de machine op zeer onregelmatige momenten 'bevriest'. Nou ja zo blijven we sleutelen. Ik kan overigens geen keuze maken ivm drivers videokaart.

Offline timosha

  • Lid
Re: - niet meer opportuun -
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/01, 14:33:21 »
Na zes maanden Ubuntu 9.10 is mijn ervaring als volgt: heb je een stabiel en goedwerkend systeem dan doe absoluut geen updates !

Ik heb twee weken geleden met een update een kanjer van een bug binnengehaald die ik alleen op een zeer onorthodoxe manier kon herstellen. Ik ben daar een hele zondag mee bezig geweest. Een herinstallatie was simpeler geweest.

Het bevriezen is ook een bug. Eentje die heel moeilijk te reproduceren is. Ubuntu is weliswaar immuun tegen virussen maar niet tegen updates met bugs.

Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: - niet meer opportuun -
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/01, 15:25:09 »
Na zes maanden Ubuntu 9.10 is mijn ervaring als volgt: heb je een stabiel en goedwerkend systeem dan doe absoluut geen updates !

Ik heb twee weken geleden met een update een kanjer van een bug binnengehaald die ik alleen op een zeer onorthodoxe manier kon herstellen. Ik ben daar een hele zondag mee bezig geweest. Een herinstallatie was simpeler geweest.

Het bevriezen is ook een bug. Eentje die heel moeilijk te reproduceren is. Ubuntu is weliswaar immuun tegen virussen maar niet tegen updates met bugs.



Ik vrees dat je enorm gelijk hebt. Mijn advies is inderdaad, werkt het stabiel, gewoon laten wat het is en liever geen updates. Mijn systeem is nu weer volkomen instabiel, na een herinstallatie en alle updates weer binnen te hebben gehaald. Echt balen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: - niet meer opportuun -
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/01, 16:12:24 »
Vergelijkbare problemen zoeken op het internet, dus met je aopen.

Wat staat er in je logboek?

Indien je schoon installeerd en updates binnenhaald, is hij dan ook instabiel, of alleen als je andere programma's instaleerd.
Is hij instabiel bij het gebruik van bepaalde programma's.

Memtest86 4.0 geheugen testen.
Harde schijf testen met in windows hd tune, oppervlakte kontrolle. Of anders met programma van hardeschijf maker.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 16:14:34 door jan11000 »

Offline timosha

  • Lid
Re: - niet meer opportuun -
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/01, 16:42:35 »

Memtest86 4.0 geheugen testen.
Harde schijf testen met in windows hd tune, oppervlakte kontrolle. Of anders met programma van hardeschijf maker.

Dit kan allemaal niet verhelpen dat je met een update een bug binnenhaalt die gvfs, DeviceKit, nautilus en usbmount naar de filistijnen helpt.

En die bug heb ik kunnen reproduceren! Na dat alles weer werkte heb ik met Paragon een diskimage gemaakt en op een andere HDD 9.10 geinstalleerd. En dan de updates laten lopen tot het weer optrad. Die bug is binnengekomen tesamen met kernel .17
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 16:46:21 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.