Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hoe pdf bestanden openen vanaf internet  (gelezen 2724 keer)

Offline ercmrj

  • Lid
[opgelost] Hoe pdf bestanden openen vanaf internet
« Gepost op: 2011/06/16, 20:11:30 »
Sinds ik ubuntu 11.04 geinstalleerd heb, kan ik geen pdf bestanden meer openen, althans ze openen wel maar zijn niet leesbaar.

Als ik ze open krijg ik een menu ASCII-filter opties en als ik op ok klik opent hij het document wel maar met allemaal rare tekens.

Moet ik soms iets instellen?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/17, 21:02:03 door ercmrj »

Re: Hoe pdf bestanden openen met libre office
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/16, 20:52:15 »
Bij mijn weten heeft dat nooit gekund, PDF openen met Openoffice en/of Libreoffice. Enkel opslaan.

Voor openen gebruik je normaal gesproken Evince, ook wel Documentviewer genoemd.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hoe pdf bestanden openen met libre office
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/16, 21:19:19 »
Bij mijn weten heeft dat nooit gekund, PDF openen met Openoffice en/of Libreoffice. Enkel opslaan.

Voor openen gebruik je normaal gesproken Evince, ook wel Documentviewer genoemd.

Ik kan zowel met OpenOffice als LibreOffice pdf's gewoon openen en lezen, ik kan ze alleen niet wijzigen. Onder KDE met Okular idem dito  ;)

Dat probleem met ASCII-tekens zou ik niet weten, nog nooit gezien zoiets. Wellicht weet iemand anders hier meer over?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Hoe pdf bestanden openen met libre office
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/16, 21:21:42 »
Misschien dat het dan gelezen wordt als tekstbestand of iets dergelijks...

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe pdf bestanden openen met libre office
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/16, 22:32:59 »
Sinds ik ubuntu 11.04 geinstalleerd heb, kan ik geen pdf bestanden meer openen, althans ze openen wel maar zijn niet leesbaar.
... net gezien met een live-CD van Xubuntu 11.04 (dus de ongewijzigde versie zonder upgrades).

Ik kan PDF-bestanden die bijv. gemaakt zijn (compatibel met PDF-versie 1.4) met met een OpenSource-programma (PDF-Creator of OpenOffice) met standaard viewer Evince niet openen als de rechten voor "overigen" als "niet toegestaan" zijn vastgelegd.
Zodra ik de rechten verander en "iedereen" deze bestanden mag zien, kan ik dezelfde bestanden met Evince openen.
Het openen met Open/LibreOffice heb ik niet gestest maar het kan dus in de rechten zitten en niet zozeer in Open/LibreOffice.
Wat je wel kan proberen: eerst Draw openen en daarin proberen een PDF-bestand te openen (bestandstype op PDF zetten en hierna "openen").

Omdat ik geen tijd heb om mij in 11.04 te verdiepen, wil ik andere forumleden hierbij vragen om dat te testen en indien nodig een bug-melding te schrijven.

« Laatst bewerkt op: 2011/06/16, 22:37:28 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Hoe pdf bestanden openen met libre office
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/17, 12:19:57 »
Doe dit pakketje even installeren via synaptic libreoffice-pdfimport daarna kun je met libre office je pdf openen.

LibreOffice extension for importing PDF documents
 
LibreOffice is a full-featured office productivity suite that provides
a near drop-in replacement for Microsoft(R) Office.

This package contains an extension to open PDF documents with
LibreOffice Draw.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline ercmrj

  • Lid
Re: Hoe pdf bestanden openen vanaf internet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/17, 12:54:34 »
Titel is eigenlijk verkeerd zie ik nu. (is nu gewijzigd)

Op een of andere manier wil ubuntu pdf bestanden met Libre Office standaard openen terwijl dit met een document viewer moet.

Als ik een pdf gedownload heb en ik ga erop staan en klik met rechtermuisknop op openen met documentviewer dan kan ik hem wel lezen.

Als ik echter een hit van google wil bekijken die in pdf formaat staat, kan ik geen documentviewer kiezen in het vensters wat dan verschijnt. Ik moet hem dan eerst downloaden.

Hoe kan je dit instellen

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Hoe pdf bestanden openen vanaf internet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/17, 15:01:30 »
Klik met je rechtermuisknop op een pdf bestandje klik op eigenschappen ga naar tab openen met en selecteer documentvieuwer druk nu op sluiten en als het goed is zullen al je .pdf bestanden weer met de documentvieuwer geopend worden
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline ercmrj

  • Lid
Re: [opgelost] Hoe pdf bestanden openen vanaf internet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/17, 21:03:34 »
bedankt welrob,

Het werkt weer zoals het eerst was.