Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice: opmaak van koptekst zodat deze steeds op een nieuwe pagina begint  (gelezen 1964 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Ik ben bezig met een document met veel pagina's, onderverdeeld in vele hoofdstukken.
Is het mogelijk om aan de opmaak van bijvoorbeeld de titel van een hoofdstuk mee te geven dat deze standaard steeds op het begin van een nieuwe pagina moet staan/beginnen?
JackTummers.nl

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ja, dat is zeer goed mogelijk.

Ga naad Stijlen en Opmaak en wijzig de stijl van Kop1. Ga naar tabblad Teksverloop. Vink aan bij Harde Regeleinden: Invoegen

Hier kun je meer informatie vinden die nuttig is voor grote verslagen
http://sites.google.com/site/oooverslagen/

De handleiding is nog niet in zijn geheel af, maar er staan een hoop praktische tips in.

EDIT: Mocht je nog fouten tegenkomen in de handleiding, stuur dan even een PM
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Hé bedankt :). Erg handig, en de link heb ik alvast even gebookmarked.
Dan weet je misschien ook wel hoe ik op de eerste pagina een achtergrondafbeelding kan toevoegen. Zoals ik het nu doe verschijnt de afbeelding op alle pagina's en binnen het bereik van de marges. Ik wil die afbeelding juist alleen maar op de eerste pagina en bladvullend. Weet jij hoe ik dit kan doen?
JackTummers.nl

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Ik heb het al denk ik...
Afbeelding invoegen > naar achteren > geen tekstomloop.
JackTummers.nl

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ik heb het al denk ik...
Afbeelding invoegen > naar achteren > geen tekstomloop.

Volgens mij is het beter om te kiezen voor:

Verankering: Aan pagina
Omloop: Op achtergrond

En er zijn inderdaad maar weinig dingen die ik niet weet binnen OpenOffice.org. Dus als je nog vragen hebt....
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Ik zal je weten te vinden  :D
JackTummers.nl