Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internetbankieren België  (gelezen 4674 keer)

Offline Phil II

  • Lid
Re: internetbankieren België
« Reactie #25 Gepost op: 2018/12/16, 19:27:15 »
sudo apt-get install Itsme
je weet nooit ?
Net toegepast, geen oplossing. Maar bedankt!
[/quote]
had je kunnen afleiden uit mijn post :
" Itsme is een smartphone applicatie , die geen fluit te maken heeft het type OS of brouwser die je gebruikt , er bestaat niet zoiets als een Itsme Add on voor Firefox of whatever "

en deze van Bloom :
"Nee, ItsMe is een app voor je smartphone. Er is geen pakket in Ubuntu of Debian om te installeren, dat is ook nergens voor nodig."

"sudo apt-get install Itsme " was dan ook als grapje bedoeld ... met mijn excuses ...
« Laatst bewerkt op: 2018/12/16, 19:59:11 door Phil II »

Re: internetbankieren België
« Reactie #26 Gepost op: 2018/12/16, 20:01:25 »
Het is mij duidelijk dat er apps bestaan, dat er een ID is met kaartlezer maar ook deze zijn niet super veilig ??? Niets is trouwens super veilig !!

De ouderwetse papieren TAN lijsten? Daar kan geen hacker bij. Behoorlijk veilig lijkt mij. =D
En dat bewaak ik, daar komt geen 'hacker' voorbij.
Maar zal niet snel gebeuren want de vroegere 'brievenbushengelaar' is vrijwel uitgestorven, want ook digitaal gegaan.

Partyrabbit heeft er trouwens op gewezen, apps voor mobiles zijn afhankelijjk van updates en url's (voor de veiligheid) (wanneer het toestel ouder is dan twee jaar dan....opletten)

Vereist zijn de laatste updates doorgevoerd. Als android vorige week een update uitgebracht heeft ben je al verantwoordelijk.

(dergelijke Info omtrent veilig gebruik van mobile bij bankieren ontvang ikvrij regelmatig via experten)

Mmmm. Dat neem ik met een korrel zout.
Ze adviseren mij al jarenlang dat "alles gewoon veilig is" en dat ik "niet verantwoordelijk gehouden kan worden", maar als je dan even door praat leggen ze wel uit (moeten ze) dat alles aan jouw kant dan ook 100% up2date moet zijn.
En dan vraag ik je (en zei ik hen ook): Wie kan er garanderen dat zijn systeem 100% veilig is?? Ik niet, en die verantwoordelijkheid ga ik dan ook niet op me nemen.

Ondertussen worden er al tijden mensen zelf verantwoordelijk gehouden voor verdwenen geld om redenen die ik allang terug gespeeld heb binnen mijn weigeringen.
Gelukkig heb ik mezelf met die communicatie flink ingedekt, en ligt dat aan de basis dat ik nog steeds heel veel weiger digitaal te doen.
« Laatst bewerkt op: 2018/12/16, 20:03:08 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Phil II

  • Lid
Re: internetbankieren België
« Reactie #27 Gepost op: 2018/12/17, 09:06:59 »
.......................................................
Ik zal voorlopig e.e.a. uittesten bij Belfius via de info die ik heb ontvangen.
Zal later hierop terug komen
mvg prettige zondag
guido
beste Guido , alias Odigo

je kan in België op twee manieren aan internetbankieren doen :
1/ vanaf je computer / desktop of tablet
2/ vanaf je smartphone

bij de Belfius bank ga je hierbij als volgt te werk :

- zorg er eerst voor dat je er een rekening hebt !
- over een Belfius bankkaart beschikt
- over hun kaartlezer beschikt
- eventueel een smartphone hebt

internet bankieren bij Belfius : https://www.belfius.be/retail/nl/zelf-bankieren/internet-mobile/belfius-direct-net/index.aspx
hoe aanmelden bij de Belfius bank :
https://www.belfius.be/retail/nl/zelf-bankieren/diensten/kaartlezer/index.aspx
https://www.belfius.be/retail/nl/zelf-bankieren/mobiele-diensten/itsme/index.aspx

je post's intrigeren mij dan ook uitermate en niet op zijn minst nu je ons ter kennis brengt dat je het één en het andere gaat " uittesten " bij deze bank ?

en wat dan en met wat ga jij e.e.a. bij deze bank uittesten als ik je vragen mag ???  ???  ???
« Laatst bewerkt op: 2018/12/18, 01:57:21 door Phil II »