Teams > Documentatie

Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu

(1/3) > >>

SWAT:
Zoals je misschien al in het MS Vista topic hebt gelezen ben ik benieuwd naar de 'requirements' van de Ubuntu versies, welke natuurlijk ook samenhangen met je Window Manager. Deze requirements staan al sinds jaar en dag op softwarepakketten, games etc. Hierdoor kunnen de consumenten 'zelf' inschatten of hun PC er aan voldoet of niet. Met ingang van MS Vista zullen de eisen torenhoog zijn en dit is een mooie oppertunity voor Ubuntu.

Wat zijn de 'minimal' en 'recommend' requirements voor: Kubuntu, Edubuntu, Xubuntu, Ubuntu en Ubuntu (server)? Het zou handig zijn als we hier een concreet antwoord op kunnen geven, net als dat Microsoft dat doet. Wat is jullie visie hierop?

jpjacobs:
ik weet niet juist hoeveel van alles, maar heb hier op men oud bakkie (64M ram,200MHz AMD K6 en totale HD-space van 3.8Gb, denk ondertussen 11 jaar oud) even een ububtu server install+X+icewm gedraaid en ik moet zeggen dat dat lang niet slecht liep.
Uiteindelijk heb ik het eraf gesmeten wegens niet werkende fluxbox. Dus xubuntu zal er ook wel op lopen neem ik aan.
groetjes
JP

`GooZ:
Beneden staat op de PC van mijn broertje&moeder een standaard ubuntu install met gnome. Deze PC heeft 500Mhz en 64MB ram. Ik zal niet zeggen dat gnome hierop vliegt, maar het werkt vlotter dan een afgeslankte (waarmee ik bedoel: classic theme, visuals uit, enkele achtergrondprocessen uit) winXP op diezelfde PC.

Ruben:
@ Gooz, Misschien xfce desktop proberen

`GooZ:
Heb ik ook al aan gedacht, maar ze zijn ondertussen nogal gewend geraakt aan gnome. Waarschijnlijk dat ik een fresh install van dapper ga doen, en er dan in een keer xubuntu van maak.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie