Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 18 naast Windows 10 mislukt  (gelezen 4931 keer)

Re: Ubuntu 18 naast Windows 10 mislukt
« Reactie #25 Gepost op: 2019/09/19, 23:23:18 »
Beste Dicksomp,
Volgens mijn bescheidein mening  heb je te snel de handoek in de ring gegooid ;)maar oké je bent van Win 10 af en je gaat verder met Win7 voor tomtom.
Citaat
Vandaag getracht Ubuntu 18 naast Windows 10 te installeren.
Installatie verloopt goed.
Na reboot komt Windows 10 gewoon terug.
Wil zeggen instalatie van Ubuntu is gelukt...maar komt niet te voorschijn.

Citaat
Snel opstarten uitschakelen en Ubuntu opnieuw installeren is de beste oplossing .
Ja  dit klopt echt niet!Juiste zou zijn schakel snelstarten uit (wat ik ook weinig kans geef)herinstalleren brengt niks op ,heb je ondervonden.

Dan krijg je deze tip waar ik volledig met eens ben ;)
Citaat
Controleer in de BIOS of je daar de bootvolgorde kunt wijzigen (windows naar beneden verplaatsen). Die mogelijkheid heb ik op mijn HP notebook.
Maar je leest ook nog bericht van Denbaas waar ook niks met is ,konden we later op verder gaan !
Dan lees ik dit ..
Citaat
Dit is zeer ingewikkeld, want er wordt een reeks opstartmogelijkheden gegeven. Ik heb UEFI USB key gekozen en dan start Ubuntu 18 van de USB, maar Windows10 komt daarna gewoon op..
.
Maar dit was niet de bedoeling van in #2 gewoon opstarten zonder USB dan kijken in BIOS of je de volgorde kon veranderen.
Citaat
Na het installeren van Ubuntu , schakel eens volledig de PC  volledig uit , niet laten heropstarten . Wacht  een 20-30 tal seconden en zet de PC terug aan . Laat eens weten of de GRUB wel verschijnt
Dit lijkt me een mop :)
Succes verder met je Tomtom en...
Mvg




c'est dur la vie d'artiste

swake

  • Gast
Re: Ubuntu 18 naast Windows 10 mislukt
« Reactie #26 Gepost op: 2019/09/20, 09:53:23 »
Wat nuttige lectuur .https://baudrez.be/win10-mint/
Linux naast Windows 10 . Bij bepaalde merken van pc's en laptops zal het soms heel moeilijk  lukken als Windows 10 werd voorgeïnstalleerd . Microsoft Monopoly .
Met een zelf aangekochte duurdere versie en je zelf installeert ga je minder snel tegen problemen aanlopen bij installeren dualboot linux naast windows 10.
Lees daar onderaan ook eens bij Conclusie . Het Microsoft Monopoly .
« Laatst bewerkt op: 2019/09/20, 09:56:23 door swake »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 18 naast Windows 10 mislukt
« Reactie #27 Gepost op: 2019/09/20, 11:42:58 »
Lees daar onderaan ook eens bij Conclusie . Het Microsoft Monopoly .
Daarom heb ik liever W-10 in Virtualbox.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.