Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: silverlight  (gelezen 1033 keer)

Offline nest

  • Lid
silverlight
« Gepost op: 2015/12/28, 15:57:40 »
via de terminal heb ik de instructies gevolgd om pipelight - silverlight te installeren, bij het installeren van tts-corefonts heb ik te weinig geduld gehad en nu stopt het metde mededeling  : /var/lib/dpkg/lock      is in gebruik ,
ik werk met mint 17 cinnamon en ben een nieuweling, bovenstaande is gedaan door een linux-kenner, alle hulp is welkom

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: silverlight
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/28, 17:51:35 »
Probeer eens een reboot.

Offline vanadium

  • Lid
Re: silverlight
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/28, 17:54:54 »
... en voer na de reboot uit:
sudo apt-get -f install
sudo dpkg --configure -a
en daarna nog eens
sudo apt-get -f install

Re: silverlight
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/29, 10:34:19 »
Dit is gebeurd tijdens de maandelijkse Linux samenkomst in Gent, ik was de ongeduldige installateur van dienst, de tips van VANADIUM ga ik toepassen de laatste maandag van januari, daarna laat ik het resultaat weten. Bedankt voor de tips !

Offline Nero

  • Lid
Re: silverlight
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/31, 21:56:10 »
... de maandelijkse Linux samenkomst in Gent...
Waar en wanneer? Kan misschien eens binnen wippen als het uitkomt ;)

Re: silverlight
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/01, 21:23:28 »
Eerst en vooral aan alle Linuxvrienden een zorgeloos en  gezond 2016 met veel Linuxplezier !!!
@Nero en Mau, elke laatste maandag van de maand vanaf 14.00  tot 17.00 uur in LDC De Horizon, Lousbergkaai, 12 in Gent.
De Horizon is een lokaal dienstencentrum en het lokaal wordt gratis ter beschikking gesteld met inbegrip van materiaal zoals
beamer, enz. Iedereen is altijd zeer welkom, zowel nieuwelingen als gevorderden.

Re: silverlight
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/25, 21:54:39 »
Vandaag de tips van Vanadium toegepast en de installatie lukte, de terminal gaf aan : silverlight installed.  Toen ik dan YELO tv probeerde bleef die naar Silverlight vragen.
Bleek dan dat Silverlight langs Wine passeert. Dus...Wine geïnstalleerd en nog geen reactie. Bij controle in Wine bleek Silverlight niet
aanwezig in de geïnstalleerde bestanden. De beschikbare tijd was intussen verstreken en nu is mijn vraag  : zou een herinstallatie van
Silverlight, nu Wine geïnstalleerd is de oplossing zijn ? Ik kan pas volgende maand verder proberen dus tips blijven welkom.

Offline bwman

  • Lid
Re: silverlight
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/27, 01:22:42 »
als je via firefox naar yelo kijkt moet je silverlight in de browser toestemming geven via instellingen -> adons ->  plug in pipelight daar achter staat een vakje waar je dit kan kiezen de mijne staat op altijd toestemming vragen browser terug herstarten en je zou yelo moeten kunnen kijken
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast