Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoord  (gelezen 1399 keer)

Gast

  • Gast
wachtwoord
« Gepost op: 2006/10/31, 23:51:24 »
vandaag voor het eerst Kubuntu en daarna Ubuntu geinstaleerd

wat mij opvalt is dat ik er niet onderuit kom om een wachtwoord  te gebruiken bij de instalatie.

Ik wil helemaal geen wachtwoorden op mijn computers. Heel vervelende ervaringen meegehad in het verleden.

Hoe kun je dit uit zetten of omzeilen bij de instalatie???????????


groet Senco

Offline Dave

  • Lid
wachtwoord
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/01, 00:01:26 »
je kunt je voortaan automatisch aan laten melden na de installatie.

alleen voor root gebruik ben je het dan nog nodig. gewoon niet te moeilijk maken (voor jezelf)

Gast

  • Gast
wachtwoord
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/01, 02:23:44 »
bedankt voor je reactie:

vertel mij dan wel even hoe ik dat moet doen na de instalatie -dat automatisch in laten loggen  zonder wachtwoord.


waar stel i dat in???????



groet senco

budster

  • Gast
wachtwoord
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/01, 02:28:20 »
system -> administration -> login window preferences -> security -> enable automatic login.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
wachtwoord
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/01, 07:36:41 »
Het is niet aan te raden, maar als je jezelf root rechten geeft en automatisch laat inloggen dan zal je geen wachtwoord nodig hebben, ook niet bij root opdrachten.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
wachtwoord
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/01, 08:38:27 »
Je zal bij Linux toch ee nwachtwoord moeten hebben. Standaard ben je gewoon gebruiker maar om iets te installeren of een fundamentele aanpassing te doen aan je pc zal ie steeds om een wachtwoord vragen.

Dat is het sterke punt van Linux ten opzichte van Windows, bij Windows hebben virussen vrij spel, bij Linux zal je eerst dat virus toestemming moeten geven via een wachtwoord voor ie je harde schijf verziekt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gast

  • Gast
wachtwoord
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/01, 09:08:09 »
Bartek Kiwinote Budster

allemaal dank voor de ondersteuning=

je zal bij Linux toch ee nwachtwoord moeten hebben. Standaard ben je gewoon gebruiker maar om iets te installeren of een fundamentele aanpassing te doen aan je pc zal ie steeds om een wachtwoord vragen.


O.k daar kan ik in komen


Dat is het sterke punt van Linux ten opzichte van Windows, bij Windows hebben virussen vrij spel, bij Linux zal je eerst dat virus toestemming moeten geven via een wachtwoord voor ie je harde schijf verziekt.


Dit vind ik een nuttige uitleg


system -> administration -> login window preferences -> security -> enable automatic login.


dit is ook duidelijk


Inmiddels Ubuntu edge eft aan het instaleren - omdat ubuntu niet opstarten - zie mijn vraag in hardware - blijft hangen in de o.k vijfde bij de opstart hardware confuguratie- nog steeds geen oplossing gehoord


Groet Senco

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wachtwoord
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/01, 13:30:42 »
Probeer eens 6.06.1 (Dapper Drake) i.p.v. 6.10 (Edgy Eft). Dapper is de betrouwbare en stabiele "diesel"versie, terwijl Edgy "on the edge" is: deels experimentele spitstechnologie, nog niet foutloos.

Dapper is bovendien  Long Term Support: drie jaar veiligheidsupdates. Edgy maar 18 maanden.

Groet, Pjotr.