Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?  (gelezen 746 keer)

Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Gepost op: 2013/07/28, 09:13:49 »
Hallo, ik probeer telkens Wallpaper Slideshow App Gnome 3 te gebruiken, maar het lukt me maar niet om mijn eigen afbeeldingen van uit de map "mijn afbeeldingen" en een paar submappen als wallpaper te gebruiken. Er gebeurt werkelijks niets op m'n desktop, gewoon de huidige wallpaper blijft staan.

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/06/wallpaper-slideshow-app-for-gnome-3/

Iemand een idee hoe ik dat moet fixen? Misschien heb ik iets over het oog gezien? Mis ik nog een programma? Ik gebruik Xubuntu voor de duidelijkheid.

Misschien ondersteunt xubuntu dit niet goed? Is er misschien een ander gelijkaardig programma die xubuntu wel ondersteunt? Het programma moet in elk geval ook submappen ondersteunen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Offline Bloom

  • Lid
Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/28, 10:08:56 »
XFCE gaat heel anders met zijn wallpapers om dan Gnome, dus een Gnome-applicatie zal inderdaad niet werken.
Maar de laatste Xubuntu maakt gebruik van XFCE 4.10 en die heeft alles al aan boord om een wallpaper slide show te maken.
Klik gewoon rechts op je desktop, kies "Bureaubladinstellingen" en dan kun je in dat dialoogschem aan de rechterkant kiezen voor "Afbeeldingenlijst". Helemaal onderaan kun je instellen om de hoeveel minuten de afbeelding verwisseld moet worden.
(klik voor groter beeld)

Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/28, 10:14:34 »
XFCE gaat heel anders met zijn wallpapers om dan Gnome, dus een Gnome-applicatie zal inderdaad niet werken.
Maar de laatste Xubuntu maakt gebruik van XFCE 4.10 en die heeft alles al aan boord om een wallpaper slide show te maken.
Klik gewoon rechts op je desktop, kies "Bureaubladinstellingen" en dan kun je in dat dialoogschem aan de rechterkant kiezen voor "Afbeeldingenlijst". Helemaal onderaan kun je instellen om de hoeveel minuten de afbeelding verwisseld moet worden.
(klik voor groter beeld)
Jammer! Het was nochtans het programma die ik net moest hebben. Ik vind die bureauladinstellingen van xfce nogal een beetje beperkt. Zo kan ik namelijk geen submappen toevoegen en ik kan maar een xx aantal afbeeldingen gebruiken in de slideshow. Is er dan echt geen alternatief voor de xfce 4.10??

Offline Bloom

  • Lid
Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/28, 10:39:45 »
Submappen heb ik niet geprobeerd, maar ik gebruik zelf een folder met meer dan drieduizend wallpapers die hij in een slideshow afloopt. Werkt prima. Ik heb geen beperking gezien op het aantal plaatjes.
Voor XFCE 4.6 en 4.8 bestaan er wel wallpaper-changers, maar die heb ik niet uitgeprobeerd.

Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/28, 13:15:38 »
Ik wil ze wel testen, hoe heten die?


Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/28, 14:06:51 »
Haha dat was net het eerste wat ik daarnet al heb getest, het werkte echt voor geen meter! Programma zelf werkte perfect, maar desktop veranderde niet.

-Edit-
Oeps, dat desktopnova-modules-xfce heb ik niet geïnstalleerd, misschien toch nog maar eens opnieuw testen dan.

Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/28, 15:25:06 »
Ja dit werkt uitstekend! Het was wel nog eventjes een gedoe om m'n partitie automatisch te laten mounten bij het opstarten van de laptop, de afbeeldingen staan namelijk op een andere partitie.

Iig moet je die speciale modules ook installeren om het werkend te krijgen! Bedankt voor de tip!!

Offline Bloom

  • Lid
Re: Wallpaper Slideshow App Gnome 3 werkt niet op Xubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/28, 15:39:34 »
Ik heb zelf voor een andere aanpak gekozen. Voor het wisselen werk ik met de standaard voorziening in XFCE 4.10, inclusief het om de zoveel tijd wisselen. Maar ik wilde wel dat nieuwe afbeeldingen automatisch in de lijst bijgevoegd zouden worden. Daartoe heb ik een script geschreven dat de standaardachtergrondenlijst van XFCE gewoon elke 24 uur aanpast met de nieuwe bestanden. In feite overschrijf ik het bestand gewoon met een compleet nieuwe bestandenlijst. Dit zou je ook kunnen gebruiken voor afbeeldingen verspreid op meerdere partities en allerlei subdirectory's.
Het lijstaanmaakscript ziet er zo uit:
echo "# xfce backdrop list" > ~/.config/xfce4/desktop/backdrop.list
find ~/Openbaar/Desktop/Images/ -type f >> ~/.config/xfce4/desktop/backdrop.list
Bij mij wijst de thuisdirectory Openbaar in feite naar mijn NAS. En al mijn duizenden wallpapers staan op mijn NAS onder Desktop/Images.
De eerste regel maakt de verplichte hoofding aan voor de achtergrondlijst ("backdrop list" in het Engelstalige XFCE-jargon). De tweede regel zoekt alle bestanden in de opgegeven directory en plakt die als volledig pad plus bestandsnaam in de achtergrondlijst.
Dit script roep ik met behulp van crontab (crontab -l om de lijst te tonen, crontab -e om ze te editeren) om de 24 uur op.