Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!  (gelezen 3160 keer)

Sébastian77

  • Gast
Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Gepost op: 2009/10/21, 20:25:23 »
Ik heb het zo gedaan zoals het op de site staat. (9.04) CD gebrand. CD gecheckt. Zegt dat er twee fouten op staan. Land selecteren, toetsenbord selecteren en dan is het afgelopen. Slechts een knipperende cursor in een zwart beeld rest mij. De PC doet niets meer. Mij rest nog de pc hard uit te zetten. Wie helpt mij aan de oplossing: Wat zijn die fouten dan? En waar kan ik dan wel een goeie download krijgen?
Alvast heel erg bedankt.

Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/21, 20:30:05 »
Hallo,

Hier kan je ubuntu downloaden:http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

En als je de iso wil branden vanuit windows is dit wel een handig programma:http://download.cnet.com/Active-ISO-Burner/3000-2646_4-10602452.html?tag=mncol


Offline tabasco

  • Lid
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/22, 14:54:09 »
Ik heb het zo gedaan zoals het op de site staat. (9.04) CD gebrand. CD gecheckt. Zegt dat er twee fouten op staan. Land selecteren, toetsenbord selecteren en dan is het afgelopen. Slechts een knipperende cursor in een zwart beeld rest mij. De PC doet niets meer. Mij rest nog de pc hard uit te zetten. Wie helpt mij aan de oplossing: Wat zijn die fouten dan? En waar kan ik dan wel een goeie download krijgen?
Alvast heel erg bedankt.
Hallo Sébastian77,
Zodra na de CD check bekend is dat er fouten op staan, kun je deze CD beter gelijk weggooien.
Het is aan te raden de iso opnieuw te downloaden (bijv. met behulp van de link van ottoman.be)
En de snelheid van de CD-brander zo laag mogelijk instellen, langzamer branden voorkomt in de regel fouten. (Gebruik ook geen RW cd)
Dan opnieuw testen op fouten...

Sébastian77

  • Gast
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/23, 11:24:58 »
Heel erg bedankt voor de tips. Maar ik heb gister al nogmaals gedownload van andere locatie (TU Twente ofzo) en langzamer dan max gebrand. Wat ik de 1eX wel deed dus. CD check geeft weer 2 fouten aan. Ook weer na het toetsenbord ingesteld te hebben, hetzelfde verhaal...
Later gekozen om Ubuntu naast XP te draaien, met Wubi (ofzo). Dit gebeurt gewoonweg niet. Ook geen meldingen.
Ook memorytest gedaan. Niets aan de hand. Voldoet aan systeemeisen.... Dusss.....
Oh ja, openoffice al verwijderd, want dat krijg ik dan weer van de cd, heb ik begrepen.
Al met al heb ik nu dus twee CD's met 9.04.
Ik heb gebrand met Poweriso. Gebruik ik eigenlijk alleen voor de virtuele driver. Maar hiermee kan ik ook de iso branden.
Ik ben dus nog niet geholpen. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken.
Graag nog meer tips!!!

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/23, 12:07:18 »
Heel erg bedankt voor de tips. Maar ik heb gister al nogmaals gedownload van andere locatie (TU Twente ofzo) en langzamer dan max gebrand. Wat ik de 1eX wel deed dus. CD check geeft weer 2 fouten aan. Ook weer na het toetsenbord ingesteld te hebben, hetzelfde verhaal...
Later gekozen om Ubuntu naast XP te draaien, met Wubi (ofzo). Dit gebeurt gewoonweg niet. Ook geen meldingen.
Ook memorytest gedaan. Niets aan de hand. Voldoet aan systeemeisen.... Dusss.....
Oh ja, openoffice al verwijderd, want dat krijg ik dan weer van de cd, heb ik begrepen.
Al met al heb ik nu dus twee CD's met 9.04.
Ik heb gebrand met Poweriso. Gebruik ik eigenlijk alleen voor de virtuele driver. Maar hiermee kan ik ook de iso branden.
Ik ben dus nog niet geholpen. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken.
Graag nog meer tips!!!
Ubuntu cd's zitten tot het randje vol, er blijft op de cd maar heel weinig ruimte over voor foutcorrectiegegevens. Brand de cd eens op de allerlangzaamste snelheid, evt. op een ander merk cd's. Anders kun je de 'alternate cd' proberen, dat is een cd zonder grafische interface, maar die werkt vrijwel altijd. (Je hebt nl. oa. de optie om de data voor de installatie van internet te halen volgens mij.)

Succes!

Offline track

  • Lid
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/23, 22:21:57 »
Hoi Sébastian,

welkom op het form !

Als er fouten zijn zal het met de desbetreffende CD zeker niet lukken.  Ik vraag mij af hoezo op beiden precies dezelfde fouten zitten.
Dat is toch raar.  Je moet dus iets veranderen, hetzij het merk (zoals al voorgesteld) of de computer (dat er soms iets mis gaat ?)
of het brandprogramma.  Wat dan ook, opdat je een feilloze CD krijgt.  Ik zou hier zelfs CD-RW's gebruiken, dan hoef je hen
niet iedere keer weggooien.  (doe ik trouwens ook, want na ½ jaar komt er toch een nieuwe editie ..)

track

Sébastian77

  • Gast
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/30, 13:17:08 »
Hoi, ben ik weer. Moet ook gewoon af en toe geld verdiend worden, hè. Ik ga het op een RW proberen. Is iig een ander merk. En ik ga het nu op de laptop (nieuwere OS)downloaden en branden op de alllleerrrlaagste snelheid. Als dat niet lukt dan de alternate proberen. Keep you posted...

Sébastian77

  • Gast
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/30, 16:26:22 »
Van alles en nog wat geprobeert.... De cd is in ieder geval goed. zero errors. Thnx voor dat iig. Maar het probleem blijft bestaan.
Bij het installeren kom ik niet verder dan dat als de oplaadbalk van Ubuntu vol is het scherm zwart wordt met een knipperende cursor in de linker bovenhoek.
Zelfs met een andere, lege harde schijf geprobeerd. Njet.

Ik denk dat ik het opgeef.

Misschien als ik nog iets vertel over de pc, dat jullie nog iets weten te bedenken.

Het is een Compaq evo 500 ofzo. Een pc van ongeveer 4 jaar oud, gekocht van m'n werk voor een prikkie vanwege vervanging. Heb met XP (officieel) nergens problemen mee.

Heb wel van Ubuntu gezien dat er iets met Linux is. Kan het zijn dat dit Linuxprogramma niet op een Compaq wil?

Nou, ik laat het er even bij. Maar ik hou het forum wel in de gaten. Misschien weten jullie nog iets. Heel hartelijk bedankt voor de tips die jullie hebben gegeven.

Wellicht tot later.

Sébastian77

  • Gast
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/30, 16:27:04 »
Geprobeerd is dus met een d.

Offline tabasco

  • Lid
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/30, 16:48:50 »
aha, 'Compag evo 500 ofzo' , waarschijnlijk niet genoeg geheugen.
Weet je hoeveel Ram geheugen in de computer zit? Als dit de standaard 128 tot 256mb is, dan is dat te weinig voor Ubuntu 9.10

Je zult dan uit moeten wijken naar een andere/lichtere linux distributie.
kijk hier eens

Je kunt natuurlijk ook je geheugen uitbreiden als dat mogelijk is.

Offline track

  • Lid
Re: Zwart scherm met knipperende cursor. Help!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/30, 17:08:18 »
Nog een ander idee Sébastian:
is er soms een steunpunt bij jou in de buurt ? 
http://www.ubuntu-nl.org/ondersteuning/steunpunten
kun je hier zien:  http://kaart.ubuntu-nl.org/
Met z'n tweeën is zoiets meestal veel makkelijker op te lossen.

Of woon je toevallig in de buurt van Ede  of van Antwerpen ?
Op die twe plaatsen zijn sowieso morgen rsp. overmorgen releaseparties.  En daar zijn tal van mensen aanwezig
die je eventjes kunnen helpen.  Bovendien zal het gezellig zijn:
->  http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/kom-naar-de-hcc!linux-themadag-(door-leden-voor-leden)/msg490504/#msg490504
 en http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/antwerpen-(zondag-1-november-2009)-ubuntu-release-party/

Dat is misschien een betere weg dan dat je je verder alleen aftobt.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/10/31, 00:56:02 door track »