Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op tablets en smartphones  (gelezen 1037 keer)

Offline Tom

  • Lid
Ubuntu op tablets en smartphones
« Gepost op: 2011/10/31, 10:56:18 »
Ubuntu zal met een speciale versie komen van het Linux besturingssysteem voor smartphones en tablets.
Dit zal Ubuntu oprichter Mark Shuttleworth bekendmaken bij de presentatie van de Ubuntu ontwikkelings-roadmap op de Ubuntu Developers Summit, deze week in Florida.
Bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws/mobiel/ubuntu-komt-ook-op-telefoons-en-tablets?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+pcmweb_nieuws+%28PCMWeb+Nieuws%29
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu op tablets en smartphones
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/31, 10:57:06 »
Goed nieuws.  ^-^
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu op tablets en smartphones
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/31, 10:57:10 »
Okay, dus naast Kubuntu Mobile komt er nu ook een Ubuntu Mobile. Hmm, oke.

Skilltone

  • Gast
Re: Ubuntu op tablets en smartphones
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/02, 12:49:01 »

Interessant, zo naast IOS, Android en W8 nog een versie. Of zal dat zelfde gaan als meego, webOS enz ;-)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu op tablets en smartphones
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/02, 13:05:08 »
Dat is wel een heel lange voorbereidingstijd tot 2014. En dat terwijl ze de netbook remix hebben laten vervallen. Voor een netbook is de reguliere Ubuntu eigenlijk niet bruikbaar.
Daar gebruik ik nu xubuntu voor maar gezien recente problemen denk ik nu over een complete nieuwe install.
Ik vraag me af of je straks in 2014 nog wel een plaatsje kunt veroveren tussen de Ipads, de  Androids en de Windows8. :|


Re: Ubuntu op tablets en smartphones
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/02, 13:43:01 »

Interessant, zo naast IOS, Android en W8 nog een versie. Of zal dat zelfde gaan als meego, webOS enz ;-)

In tegenstelling tot MeeGo is webOS nog niet dood verklaard. MeeGo is al dood verklaard door Nokia zelf, webOS krijgt nog steeds updates. We hebben vorige week zelfs nog een grote update gehad van HP.