Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop vertoont rare mankementen  (gelezen 1015 keer)

Offline Tod

  • Lid
Laptop vertoont rare mankementen
« Gepost op: 2013/05/22, 14:47:26 »
Ik heb een laptop die altijd heel heet wordt en soms als ik hem wil opstarten na slaapstand niet meer opstart. Ook begint het geluid soms te stotteren waarna die het vervolgens helemaal niet meer doet. En sluit hij soms stotterend af? En de touchpad is ook kapot. En de rest werkt wel gewoon normaal goed.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zijn er methodes om dit te achter halen of te testen? Of moet de laptop open geschroefd worden?


Offline joop905

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/22, 15:10:44 »
Draaien de fans nog wel?
Voel je iets van een luchtverplaatsing bij de uitgangen??
Je laptop van binnen een keer schoonmaken.

welk merk en type is het

Offline Tod

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/22, 16:12:48 »
Draaien de fans nog wel?
Voel je iets van een luchtverplaatsing bij de uitgangen??
Je laptop van binnen een keer schoonmaken.

welk merk en type is het
Geloof dat de fans inderdaad niet draaien en voel ook geen luchtverplaatsing geloof ik. En hij moet inderdaad een keer schoongemaakt worden van binnen alleen durf hem niet zo goed open te schroeven. En hoe kan ik hem dan beste schoonmaken? En het is een Packard Bell EasyNote TM.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/22, 16:23:10 door Tod »

Offline h2o

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/22, 16:30:26 »
Wat je altijd veilig kunt doen is het volgende:
Neem de laptop mee naar buiten. Zet je mond op het gedeelte waar de lucht van de koeling uit de laptop komt en blaas zo hard mogelijk. Als het goed is komt er nu een heleboel stof uit de laptop. Wanneer je een paar keer flink hebt geblazen ga je weer naar binnen.
Pak nu een stofzuiger. Zet die zonder mondstuk of (indien je dat hebt) met een plintenzuiger mondstukje zo hard mogelijk aan en zuig nu op het gedeelte waar de lucht van de koeling de laptop in komt en daarna waar de lucht van de koeling de laptop verlaat (waar je net buiten hard hebt geblazen). Zuig met de stofzuiger zo'n halve minuut aan beide kanten.

Zelf doe ik dat zeer regelmatig nadat ik een laptop heb gehad die een dergelijk euvel had als jij. Het helpt prima en de laptop wordt er echt zo goed als fluisterstil van plus dat de laptop niet meer heet wordt.
Succes!
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tod

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/22, 20:35:05 »
Het mondstuk op de opening van de laptop zetten, lijkt mij (ook al gaat dat bij h20 goed) geen goed idee. Het kan, als je een hele sterke stofzuiger hebt, meer kapot maken dan je lief is.
Beter is om de laptop open te maken en alle onderdelen een keertje schoon te maken.
Hoe dat moet, verschilt per laptop. De ene moet via toetsenbord, bij een ander zit heel veel aan de onderkant achter klepjes.
Uiteraard zitten de fans binnen in, dus kijk even naar de handleiding.
Als je het zelf niet durft, doe het dan NIET maar ga naar een winkel of pc-dokter.
Heb inmiddels wel gedaan wat h20 zei alleen heeft niet echt geholpen denk ik. Ik ga hem denk ik dan maar open maken, alleen hoe dan alles schoon te maken?



Offline Tom4

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/25, 00:34:11 »
Onthoud ook goed hoe alles stak wanneer je je laptop uit mekaar haalt.
Zelfs een klein kabeltje dat je bij het terug in mekaar vijzen nog maar een klein beetje anders steekt kan al gevolgen hebben, je zou allesinds niet de eerste zijn.

Offline Tod

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/05/25, 17:06:49 »
Als ik in virtualbox mijn VM op start dan loopt mijn laptop vast? Iemand enig idee ?

Offline joop905

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/25, 22:13:10 »
start virtualbox eens in een Terminal zijn er dan foutmeldingen

http://bedrichrios.com/virtualbox/

Offline Tod

  • Lid
Re: Laptop vertoont rare mankementen
« Reactie #10 Gepost op: 2013/05/26, 19:25:25 »
start virtualbox eens in een Terminal zijn er dan foutmeldingen

http://bedrichrios.com/virtualbox/
De laatste keer ging het wel gewoon goed. Alleen is er een manier zodat ik kan testen of sommige dingen (hardware) niet werkt want hij soms echt rare mankementen?