Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem laatste stap:Installatie blijft mislukken  (gelezen 1279 keer)

Offline sphinx55

  • Lid
Probleem laatste stap:Installatie blijft mislukken
« Gepost op: 2010/12/09, 00:49:26 »
Windows op mijn laptop niet meer op te starten, beeldscherm blijft zwart, ook vanuit de veilige modus. Goed moment om dan nu eindelijk de overstap te maken,en Ubantu 10 te installeren. Gaat goed, paars scherm met de balletjes, taal (nl) geselecteerd en installeren maar (dacht ik). Nee, dus, want hier houdt het goede verhaal op, de smiley blijft rondjes draaien en ik please wait a moment, deinstallatie wordt vorbereid. En daar blijft het opsteken,enook als ik na een halve middag er mee stop, volgt de vraagof ik welzeker weet ofik de installatie wil onderbreken.  Maakt geen verschil of ik deoptie uitproberen of direct naar installeren ga.

Re: Probleem laatste stap:Installatie blijft mislukken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/09, 16:30:52 »
Zodra je die balletjes ziet of een knipperende cursor linksboven in het scherm druk je op de Esc toets.
Dan krijg je de optie om voor doorgaan te kiezen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline sphinx55

  • Lid
Re: Probleem laatste stap:Installatie blijft mislukken
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/11, 15:23:34 »
Hallo, bedankt voor je reactie, maar helaas. Ik heb geen probleem om de installatie van de 10.10 op te starten, de taal in te stellen en te kiezen voor proberen of volledige installatie. Maar als ik dat gedaan heb blijft hij hangen in het scherm van even geduld,de installatie wordt voorbereid. Dat kan er de heledag opstaan, met de draaiende smiley, zonder dat er verder iets gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 15:25:06 door sphinx55 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem laatste stap:Installatie blijft mislukken
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/11, 17:24:52 »
Beschrijf je ijzerwaar eens:
- Processor
- Hoeveelheid RAM-geheugen
- Videokaart
- Harde schijf (of schijven)

Offline dropl

  • Lid
Re: Probleem laatste stap:Installatie blijft mislukken
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/11, 22:32:59 »
Je zou je installatie eens kunnen doen met de 'Alternate install CD'. Die is niet mooi grafisch, maar meer tekst gebaseerd. Overigens is de procedure identiek met de live-cd en net zo makkelijk.
Dan heb je waarschijnlijk na installatie nog een probleem om op te lossen, maar je bent al een eind verder op weg dan.
Download: http://nl.releases.ubuntu.com/releases/maverick/
Ge wit dit oit noit nie