Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux op chromebook  (gelezen 498 keer)

Offline fvc

  • Lid
linux op chromebook
« Gepost op: 2015/09/08, 22:44:55 »
Ik installeerde xubuntu op mijn HP chromebook met crouton. De erg kale versie die de standaard installatie geeft kan volgens een website (http://www.everydaylinuxuser.com/2015/02/how-to-install-ubuntu-on-hp-chromebook.html) vervolledigd worden  door in een terminal  sudo apt-get install ubuntu-desktop in te geven, wat ik ook gedaan heb maar “ubuntu” veranderd in “xubuntu”.
Resultaat is niet schitterend: kan mijn systeem niet in het nederlands instellen, kan geen printer aansluiten, kan restricted areas niet installeren en evenmin dropbox, geen mpeg4 afspelen...
Heb ik iets mis gedaan?
Zou het beter werken als ik ubuntu installeer ipv Xubuntu?
Wat doen met de 'direct doen' opdracht die men na een installatie op een gewone pc uitvoert?
Laatste vraag: Is Bodhi linux een betere keuze voor chromebook? En gaat het dan om een dual boot of verdwijnt het OS van Chrome volledig?
Dank voor de hulp.
Fons

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: linux op chromebook
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/09, 00:03:04 »
Het is natuurlijk afhankelijk van de ruimte die je " over"  hebt.
Installeer xubuntu-restricted-extras ,  language-selector, dan ben je een eind op weg.
Bodhi zal (misschien) dezelfde poblemen geven, maar deze neem wel minder ruimte in.
Je zou ook Lubuntu kunnen proberen ..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: linux op chromebook
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/09, 00:03:30 »
Bodhi Linux kun je in dual-boot installeren op sommige Chromebooks; op hun wiki vind je daar informatie over.