Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met toetsenbordindeling  (gelezen 288 keer)

Probleem met toetsenbordindeling
« Gepost op: 2012/05/23, 23:52:10 »
Ik heb een HP Pavilion dm6 met Ubuntu 12.04. Werkt prima.

Er liep echter iets mis met de toetsenbordindeling. Ik probeerde een arabische toetsenbordindeling in te stellen. Wat ook lukte. Maar hoewel er ook nog een Franse indeling staat (en dat hoort zo, de computer heeft een Frans toetsenbord), kan ik dat niet meer selecteren.

Dat heeft het lastige probleem dat als ik probeer aan te loggen, ik met arabische letters aanlog. (Als ik klik op het icoontje voor toetsenbordselectie in het aanmeldscherm, en daar het Franse toetsenbord selecteer, blijft mijn computer koppig op het Arabisch ingesteld.)

Iemand een oplossing voor dit probleem?

(Ik zie een mogelijke oplossing voor mij, maar daar wil ik dat nog wat suggesties voor de detailoplossing...

Aanzet van een oplossing: ik kan met een andere computer van het netwerk inloggen op de computer met het toetsenbord probleem. Als ik dan het bestand aanpas waar de toetsenbordenselectie opgeslagen wordt, en ik zwier het arabisch er uit en zet het juiste Franse toetsenbord er in, dan lijkt het probleem opgelost.

Inloggen kan bv. via ssh. Maar kan iemand mij op weg helpen naar het bestand dat ik moet aanpassen?

Met dank,
Stefan